» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
CDI do ETZ
Autor Wiadomość
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-10-05, 20:47   

A czy jesteś pewien, że Super9 jest pędzona z DC?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-05, 22:01   

No dobra a jak widzicie upakować takie ustrojstwo w Mz ETZ?
http://allegro.pl/program...3461579958.html

Tak to działa na przykładzie jakiegoś odkurzacza http://www.youtube.com/watch?v=QwTET_JqhWE
Wiem że odcięcie zapłonu jest zbędne i niebezpieczne w Mz ale pomijając to czy warto?
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2015-01-21, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-10-06, 08:16   

Pewny nie ale takie informacje wyszperałem na elektrodzie. Były tam stosowane dwa typy modułu: do 2t ze stałym wyprzedzeniem i do 4t ze zmiennym. Ale oba ponoć są zasilane z Aq czyli Dc. Jak nie to trochę tego jeszcze było :)
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-10-06, 08:22   

Marcin W., wszystko się da zapakować ;)
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-10-06, 09:48   

Marcin W.,
Jak już kiedyś rozmawialiśmy robiłem eksperymenty z modulami w ETZ i praktycznie nie ma różnicy teraz jeżdżę na tym od robinsona ale nie ma żadnej różnicy w porównaniu do modułu Janka. Myślę, że fabryka z podobnego powodu zaprzestała używać rozwiązań z przyspieszaczami mechanicznym.
Może ktoś jeszcze mam taki moduł z wyprzedzeniem? Niech się wypowie w kwestii swoich doświadczeń!
_________________

 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-10-24, 18:55   

Kolejny progres, moduł nie był jednak dc tylko ac cdi jednak dało się go wymienić na moduł ze skutera Inca który jest Dc i według forumowiczów elektrody ma stałe wyprzedzenie zapłonu. Ponadto nabyłem wypalony na laserze znacznik, który obracając się obok czujnika pozwoli na wyzwoleni iskry. Jak wszystko przyjdzie to składam całość i testy bo umieram z ciekawości :mrgreen:
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-10-24, 19:59   

Cytat:
DC CDI to inaczej TCI tak, moduł zasilany bateryjnie ?

Cytat:
Dokładnie :mrgreen:


eee, tu bym się nie zgodził. Dc-cdi to jest cdi a tci to jest to co w ETZ'cie (z elektronicznym zapłonem) jest w standardzie, czyli zapłon tranzystorowy. Cdi wykorzystuje kondensator, czy jest to ac-cdi zasilany z osobnej cewki, czy dc-cdi zasilany z akumulatora.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
alleluja55 

Motocykl: MZ: etz250,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 52
Skąd: Giżycko, Olsztyn
Wysłany: 2015-01-21, 00:51   

Wstawiłeś ten komplet do etz? Jak to działa ?
_________________
https://www.facebook.com/...406567696162478
 
     
januszk85 
MZEtz150

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 38
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2017-06-26, 15:59   Kontrolka Ładowania z zapłonem CDI

Wiem, że był już temat z zapłonem CDI, ale mimo wszystko - nie był tam poruszany temat kontrolki ładowania. W obecnym układzie, z regulatora napięcia wychodzi jeden kabel z prądem wyprostowanym - do akumulatora. Nie wiem, gdzie mam się wpiąć z kontrolką ładowania - o ile w ogóle się da. Ktoś coś? :) Pozdrawiam
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2017-06-26, 16:36   

Co ma zapłon CDI do kontrolki ładowania...? Znów mieszanie pojęć. Ludzie CDI to jest układ zapłonowy a nie układ ładowania, nie widziałem aby układ zapłonowy miał kontrolkę ładowania, chyba że ma kontrolkę ładowania kondensatora w sterowniku... :lol:
Zmień nazwę że chodzi o alternator na magnesach stałych, możesz sobie dodać że z zapłonem CDI.
Natomiast co do kontrolki to nie ma takiej możliwości, bo regulator musi mieć do tego wyjście. Jeżeli nie ma to nie ma. Można jedynie dobudować zewnętrzne urządzenie do sterowania kontrolką, jak chcesz coś takiego to pisz PW do mnie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-06-26, 17:30   

Prościej chyba woltomierz wstawić.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
januszk85 
MZEtz150

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 38
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2017-06-26, 18:33   

Woltomierz można, czemu nie ;) Chciałem po prostu żeby wszystko zostawić możliwie w oryginale
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-11, 23:37   CDI do ETZ

Jako, że na urlopie mogłem sobie spokojnie spędzić trochę czasu na moich ulubionych złomach to nagromadziłem trochę szajsu, żeby pobawić się w CDI do ETZ. Jako, że mam na stole EM250 przypasowałem co nieco i wyszło, źe cały zestaw z chińskich skuterów idzie bardzo łatwo zaadaptować do tego właśnie silnika. Jest jednak jedno małe ale. Mam koło magnesowe typu 3xg. Na stożek pasuje niemal idealnie ale siada nieco za głęboko. Pytanie do was, czy ktoś się przymierzał do czegoś takiego i ma jakiś inny typ lepiej dopasowanego koła magnesowe pod wał ETZ czy trzeba indywidualnie toczyć nowy stoźek do koła specjalnie pod wał?
Pewnie zapytacie po co mi zmieniać alternator 180W na taki szajs?
A to nie z tego powodu, że ten dość dobrze pracujący alternator mi się znudził czy też nie pasuje mi zapłon platynkowy czy elektroniczny. Chodzi o sam przepis na łatwą i bezbolesną przeróbkę na CDI bo w nie dalekiej przyszłości chcę budować crossa na bazie silnika EM250 i mi wystarczy w nim te 80W i nie potrzebuję w tym momencie akumulatora, żeby to odpalać. Przy okazji eliminuję platynki bo mam w jednym prądnicę i układ zapłonowy.
Pierwsze co przerobiłem to stator z masowego na stator bezmasowy, żeby zwiększyć delikatnie moc tego ustrojstwa.
Zakupiłem juz moduł zapłonowy i cewkę pod to co tam mam.
Jak juz to uruchomię to pomyślę nad regulatorem pod stator bezmasowy.
Tu również pytanie, jaki byście polecili? Tyle tego jest a ja w chińczycy nie siedzę na codzień a ci co produkują CDI pod mz nie mają opisane jakich komponentów używają.
Ogólnie jak to wyjdzie to będzie szansa dla innych i będzie na klubie gotowy projekt. Każdy będzie sam mógł sobie zrobić taki zestaw.
Sporo czytałem i poznawałem temat w teorii tutaj:
http://www.motocdi.com/za...-m11w-t197.html
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2017-08-12, 07:36   

Regulator i moduł weź od Hondy, przynajmniej zaraz nie klękną. I nie zakładaj nowego tematu skoro podobne już istnieją! Tematy scaliłem.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
AudioBas 

Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-10, 10:29   

Jak tam poczynania?

Ja 2 lata temu kumplowi zrobiłem takie coś:


Sprawdzona i przetestowana konstrukcja od 2011 roku :)
 
     
AudioBas 

Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-10, 22:46   

A tak wygląda finalna wersja z ładowaniem trójfazowym:













 
     
piotrxxx11 

Motocykl: Mz ts 125
Dołączył: 12 Cze 2022
Posty: 1
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2022-06-30, 13:31   

Witam proszę o udzielenie podpowiedzi jaki zastosować fajny i stosunkowo nie za drogi zapłon CDI do MZ Ts 125
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-06-30, 16:18   

Pisz do użytkownika siaj, ma też temat w dziale usługi :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-19, 16:49   

Siemanko. Mam problem z cdi w mojej etz 250. Po jeździe na postoju zgadła tak jakbym zgasił ją kluczykiem i już nie odpaliła. Brak iskry. Układ założony 2 lata temu i sprawował się bez problemu. Na tą chwilę zmieniłem czapeczkę z przewodem wysokiego napięcia (nie było przejścia) i wymieniłem moduł zapłonowy ale niestety iskra nie powróciła.
Macie jakiś pomysł czego się czepić/jak go prawidłowo diagnozować żeby znaleźć usterkę?
Z góry dzięki za odpowiedź.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-07-20, 09:25   

Na YT jest film ukazujący taka samą awarie na wsk. Pokazane jak diagnozować itp.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15