chromowane pierścienie plus nacinany tłok |
Autor |
Wiadomość |
Jack89
Motocykl: es 250/2
Wiek: 35 Dołączył: 27 Cze 2017 Posty: 5 Skąd: Szlachtowa
|
Wysłany: 2017-07-05, 22:13 chromowane pierścienie plus nacinany tłok
|
|
|
Witam jestem nowy na tym forum ale może zainteresuje was ta przeróbka .
Robiłem remont silnika, wał po regeneracji nowa korba ,szlif cylindra nowy tłok itd. Po kilkudziesięciu kilometrach zastanawiało mnie co tak dzwoni w czasie jazdy w cylindrze a wiedz ściągnąłem cylinder wkładam pierścień do tulei żeby zmierzyć przerwę na pierścieniach ,a tam szczelinomierz 0,70mm wchodzi ,tłok a tuleja 0,10mm . Zapakowałam tłok ,cylinder do samochodu i udałem się do tego pana co mi robił szlifa, sam nie dowierzał że tak wyszło . Zaproponował małą modyfikacje tłoka , chromowane pierścienie plus nacinany tłok dla lepszego smarowania tulei , dodatkowo wokół tłoka ma się tworzyć jakieś ciśnienie czy coś tam żeby trzymało tłok na boki . Jeżeli nie pomoże to zrobi mi na 3 szlif na ciasno . Założyłem tłok po tej przeróbce i o dziwo nic nie dzwoni silnik zupełnie inaczej pracuje na plus . Co myślicie o tej przeróbce czy ktoś już coś takiego robił ? |
_________________ Jack89 |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-07-06, 05:18
|
|
|
Witam e to mi się podoba choć nigdy nikt mi tego nie robil na tloku |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 210 Skąd: IRL
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-07-06, 10:53
|
|
|
Bez przesady za dużo tych rowków... Jak już to tylko pomiędzy sworzniem a pierścieniami jak to jest u mnie http://forum.mz-klub.pl/download.php?id=26161 obecnie mam zestaw z 8 rowkami pod dolnym pierścieniem i zdaje bdb egzamin |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-07-06, 12:41
|
|
|
Witam za dużo czy za mało???E po całym tłoku może być lepsze smarowanie i jeśli przestał dzwonić czyli sprawdzone nie z kapelusza a doświadczenia.Może by tak a puchnących tłokach w Kitajcach???? |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-07-06, 12:45
|
|
|
krzysztof53, Nie sprawdzony w trasach wiec nic nie wiemy. Zrobi ze 20 tyś to będziemy wiedzieć jak się sprawuje. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-07-06, 21:08
|
|
|
Witam może na tym tłoku niesprawdzony ale skoro gościu tak robi to pewnie ma ju doświadczenie |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-07-06, 21:29
|
|
|
krzysztof53, Niedaleko mnie jeden też podobne rowki robił, ale jak motocykl idbieraleś od niego to tylko z przyczepką bo inaczej nie dał.
|
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Jack89
Motocykl: es 250/2
Wiek: 35 Dołączył: 27 Cze 2017 Posty: 5 Skąd: Szlachtowa
|
Wysłany: 2017-07-06, 21:32
|
|
|
Założyłem tak jak na zdjęciu widać stary tłok, nowe pierścienie chromowane oczywiście pierścienie trzeba było dopasować to tulei i zrobić im rowki na zamki bo nie było. Jak na razie rewelacja nie dzwoni , silnik pracuje tak jakby lżej , bardzo ładnie wkręca się na obroty jak do tej pory zrobiłem coś ponad 100 km a co będzie dalej to się okaże . Dawniej na tym samym tłoku bez przeróbki jak jeździłem to czasem przy większych obrotach to wydawało się że coś się tam rozsypuje. |
_________________ Jack89 |
|
|
|
|
KolibeR
Motocykl: mz etz 250
Dołączył: 01 Cze 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-06-02, 19:40
|
|
|
Taka modyfikacja była robiona w silnikach mocno wysilonych, przykładowo silnik cz 516 w kartingu, maluchy w kjs itp, miało to zapewnić lepsze smarowanie. |
|
|
|
|
|