» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 22:14
Simeringi-Trophy
Autor Wiadomość
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2009-06-22, 12:59   

1. Pierścień uszczelniający należy zakładać sprężyną w tą stronę, z której nie chcemy, żeby przeciekał olej. Czyli jak mamy łożyska wału smarowane olejem ze skrzyni biegów, to zakładamy:
- lewy - sprężynka w stronę sprzęgła,
- prawy - sprężyną zwrócone w stronę łożyska, które uszczelniają.
W przeciwnym razie sprężynką na zewnątrz.
2.Uszczelniacze dwuwargowe mają lepszą skuteczność uszczelnienia od zwykłych.
3. Dla zapewnienia szczelności oraz odpowiedniej trwałości:
- simmering musi być zamontowany idealnie prostopadle do osi wału,
- niewspółosiowość osi wału i uszczelniacza nie może przekroczyć max. 0,05 mm
- wał musi mieć jak najmniejsze bicie promieniowe,
- oraz posiadać odpowiednią chropowatość powierzchni Ra=0,32 um.
Podsumowując, to należy zakupić dobrej jakości uszczelniacze (ważne - odporne na olej oraz przystosowane do wyższej temperatury pracy) najlepiej dwuwargowe, zadbać o odpowiednio dobrą regenerację wału (bicie, brak rys na pow. uszczelniającej), dobrej jakości łożyska, odpowiedni montaż. Ważne jest także, aby podczas składania wszystkiego do kupy obficie naoliwić miejsce styku wału i simmeringa, w przeciwnym przypadku po pierwszym uruchomieniu, zanim olej dotrze w to miejsce, uszczelniacz za bardzo rozgrzeje się i może dojść do jego zniszczenia.
 
 
     
matys858 

Motocykl: Tropik ES 250/2
Wiek: 29
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 2009-07-02, 21:11   

mario24 napisał/a:
witam
Nie będę zakładał nowego tematu , więc podepnę sie do tego.
Ile w silniku trophy jest simmeringów i jakie mają wymiary. Chcę wymienić a nie wiem ile ich kupić i jakie wymiary




Simmeringi:
Wał korbowy
30x62x7
Wałek zdawczy:
25x37x7
W dekielku za prądnicą:
dla Tropików do 1969r:
17x30x7
dla Tropików po 69 i TS-ek:
20x30x7

:cool:
 
 
     
mario24 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 23
Skąd: wysokie mazowieckie
Wysłany: 2009-07-03, 10:06   

dzieki za informację, ale już mam wszystkie simmeringi wymienione
_________________

 
     
laguss91 

Motocykl: Mz es250/2 Trophy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Leszno
Wysłany: 2017-07-09, 17:19   

Odswierzam

A czy aby wymienić simering walka zdawczego w tropiku (za zębatką) trzeba rozpolawiac silnik ?
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2017-07-09, 17:35   

Nie trzeba.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14