» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-08-14, 22:38
Dwusuw na wtrysku ?
Autor Wiadomość
Volto12 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 23
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 32
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-08-14, 20:04   Dwusuw na wtrysku ?

Znalazłem w necie dość ciekawy FILM , czy spotkaliście się już z czymś takim ? Co o tym myślicie ?
_________________
MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny !
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1467
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-14, 20:34   

Czytałem super sprawa ale projektanci musieli się trochę natrudzić aby zgrać wszystkie parametry wtrysku - zasilania z wydechem korygując odpowiednio czasy.

Przy prawidłowo zestrojonym wtrysku unika się utraty paliwa do wydechu ponieważ paliwo jest wtryskiwane z opóźnieniem w trakcie suwu ssania.

Gdyby się to komuś (z forum) udało np. adaptując sterownik i wtrysk samochodowy-nasze MZ-tki paliły by mniej, o połowę mniej !
_________________
Profesjonalne remonty/ renowacje MZ-tek.
Jakby co to piszcie na priva....
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 922
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-08-14, 20:49   

Aprilia robiła i chyba dalej robi 2T na wtrysku

Daje to tyle, że dawka paliwa jest podawana w precyzyjnej ilości adekwatnie do parametrów pracy silnika i na pewno oszczędza to wachę, ale nie sądzę, że o połowę.

Z drugiej strony to trochę grzech komplikować takim osprzętem tak prosty silnik jakim jest dwusuw.

[ Dodano: 2012-08-14, 21:54 ]
Część tej oszczędności jest konsumowane przez większe zapotrzebowanie na prąd (pompa elektryczna)
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
proevo10 


Motocykl: CBR F2
Wiek: 23
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 98
Skąd: Marcinów(Kutno)
Wysłany: 2012-08-14, 21:47   

Awers, dobrze gada. Skutery Aprilia sr wychodzily na wrtysku. Gillera runner tez wychodzila na wtrysku. Z tego co slyszalem wtryski w tych modelach bardzo czesto ulegaly awariom.

P.S. zbugowala mi sie klawiatura, nie mam polskich znakow.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1467
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-16, 06:47   

Awers napisał/a:
ale nie sądzę, że o połowę.

No nawet ze 30% było by coś :mrgreen:
I tak ETZ-tki w dobrym stanie i przy prędkości "nie za dużej" palą jak chińskie skutery :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Profesjonalne remonty/ renowacje MZ-tek.
Jakby co to piszcie na priva....
 
 
     
zerohour 

Motocykl: 2x MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2012-08-16, 07:22   

Panowie no właśnie,
a ile Waszym zdaniem powinna palić dobrze wyregulowana 150-tka ?
kiedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów...
_________________
romet kadet->ogar 205->jawa 50->Romet Chart 210->MZ 251e->Jawa 350->Suzuki Gsx 550(85')->Junak m10->Suzuki GN 400->WSK 125 B1->Suzuki GSX 550(86')->MZ ETZ 250


moje MZ :
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=30364
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: sv 650n k8,etz251 91
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1822
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2012-08-16, 07:25   

przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.

nie wiem jak 150 ale dobrze wyregulowana 251/250 4,5l/100km
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650N,1000x3>gsxr1000k6 >sv 650N i etz 251
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2281
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-08-16, 07:35   

stara prawda jest taka, że pali tyle, ile wlejesz i ile gnieciesz.
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 922
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-08-16, 11:43   

mczmok, najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. Różnica w spalaniu na korzyść wtrysku niewielka. Większym atutem była trochę lepsza kultura pracy silnika, niż mniejsze spalanie – oczywiście pod warunkiem, że cały osprzęt tego wtrysku dobrze działał :wink:
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
BoloBenio 
DEUTSCHE FAHRZEUG

Motocykl: MZ ETZ 250 NX 650
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: Śląsk- Wodzisław
Wysłany: 2012-08-16, 12:15   

Tu się panowie z wami zgodzę. Sam miałem takie uroki gdy np. producent podaje że autko pali 4,7 l/100 km a pali albo 4,2 albo 5,5. Zawsze producenci zaniżają skalę spalania po to aby klient w salonie wybrał właśnie to autko, zwłaszcza że dzisiaj każdy patrzy ile to pali. Nie ma się co dziwić skoro wacha jest taka droga.
Wszystko zależy od kondycji silnika, rodzaju wachy i oczywiście nogi bądź ręki :lol:
_________________
Emzeta i urawano kieta :D


MZ ETZ jak BMW klasa sama w sobie ;)
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1467
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-16, 13:41   

saska251 napisał/a:
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych.

W jakim stylu jeździsz tak masz :mrgreen:


zerohour napisał/a:
iedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów...

Temat rzeka i na forum wałkowane - ja sie mieszczę od 3.5 - 5 l/100 km

Awers napisał/a:
najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku.

Z tym że to 4T - a w przypadku 2T to ma rację bytu bo część mieszanki ucieka bezpowrotnie do wydechu.

czochu napisał/a:
przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.

To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,

Natomiast te 2T na wtrysku z początku postu są na pewno na membranie - nie wiem czy w naszych ETZ dało by się to zastosować... Nie przemyślałem tego.
_________________
Profesjonalne remonty/ renowacje MZ-tek.
Jakby co to piszcie na priva....
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 5948
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-16, 14:17   

mczmok napisał/a:
To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,


Opierając się na tytule filmu, to jest to wtrysk bezpośredni, czyli paliwo wtryskiwane jest od razu do komory spalania. Wtedy tylko wersja z dozownikiem.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1467
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-16, 15:00   

kosior30, mówię o ETZ 250 a dokładnie wtrysku do króćca - w filmie chyba jest wtrysk za membraną gdzie mieszanka nie trafia do skrzyni korbowej a wprost do cylindra - o ile pamiętam (a nie mam jak sprawdzić bo proxy w pracy nie pusza).
_________________
Profesjonalne remonty/ renowacje MZ-tek.
Jakby co to piszcie na priva....
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 5948
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-16, 15:15   

Dokładnie tak jest. Czochu miał na myśli, żeby tak samo zrobić przy MZ - przynajmniej ja tak zrozumiałem. Wtedy problem smarowania wału rozwiązuje tylko dozownik, ewentualnie zaspawanie płuków i zalanie dołu silnika olejem :lol:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
Volto12 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 23
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 32
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-08-16, 17:36   

Zaspawać płuki i zalać wał olejem ? To jest to ! :lol:
_________________
MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny !
 
     
Hubertus 
Srdcem a rozumem


Motocykl: Jawa 634/Kawa GPz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 96
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 2012-08-16, 18:07   

Temat stary jak świat. Przed wojną już DKW kombinowała z wtryskiem, po wojnie, w latach 50-tych produkowany był samochodzik Goliat GP700 z dwucylindrowym dwusuwem, chłodzonym wodą z wtryskiem bezpośrednim (!) Boscha...
 
     
bartkal91 

Motocykl: MZ ETZ 150 1991
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-12, 07:31   

Temat stary, choc jeszcze nie wszystko jest dobrze zronione. Czy ktos zronik juz taki projekt? W tym roku ktm I huska wypuszczaka takie enduro. Na wtrysku.
_________________
motocykl lekarstwem na całe zło
MZ sposobem na przeciętność.
Oraz zajęcie na popołudnia od początku
...na resztę eksploatacji.
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 32
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 389
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-07-12, 07:53   

Są to ostatnie chyba podrygi silników 2-t. Wczytywałem się w temat parę miesięcy temu i albo już nie, albo ten rok jest ostatnim w którym można rejestrować nowe motocykle z silnikiem 2-t w Polsce. Jeśli miałeś w planach zakup to doczytaj sobie.
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68
MZ TS 250/1 76
OSA M50 59
OSA M52 65
WSK M06B1 125 69
WSK KOS 85
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2738
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-07-12, 08:08   

bartkal91, Pisz poprawnie po polsku !!!
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 14