» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Skuter Malaguti f12 nie chce odpalić
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-07, 20:32   Skuter Malaguti f12 nie chce odpalić

Witam wszystkich!

Potrzebuję waszej pomocy, bo już kończy mi się cierpliwość do pojazdu wymienionego w tytule. Skuter, z tego co wiem, chodził dobrze, aż pewnego dnia po zgaszeniu nie odpalił. Gdy trafił do mnie zacząłem wszystko sprawdzać:
- iskra jest mocna, podmiana świecy nic nie dała
- na "kielichu" nie odpala
- świeca mokra, czyli paliwo dochodzi
- kompresja około 9 bar, ściągnąłem nawet głowicę, żeby upewnić się czy manometr nie zwariował, ale nic niepokojącego na tulei nie zauważyłem
- simering od strony przekładni puszczał, wymiana nic nie dała. Do tego od strony zapłonu nie mogę się dostać, bo nie mam ściągacza do magneta, ale nie widać jakiś wycieków paliwa, tak jak w przypadku tego od strony przekładni
- pomiar rezystancji impulsatora, cewki zasilającej i cewki WN wydają się być w normie
- podmiana modułu też nic nie dała
- próba na świeżym paliwie też nie skończyła się pomyślnie

Mi się już kończą pomysły, a skuter nawet się nie odezwie. Może ktoś na coś wpadnie, bo mi do głowy przychodzi jeszcze tylko membrana, ale na kielichu chyba powinien się odezwać?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Seba_830 2017-07-09, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2017-07-07, 20:57   

W tego typu motorkach są różne zabezpieczenia. Może to być stopka boczna, którą trzeba schować, aby odpalić, to może być odpalanie przy wciśniętym hamulcu ręcznym, lub sprzęgle itd. Popytaj poprzedniego właściciela, lub sam pokombinuj, choć trudno będzie znaleźć. Twój opis usterki doskonale do tych przyczyn pasuje. Wiem, bo miałem to samo. Wszystko było ok, ale palić nie chciał. U mnie było przy hamulcu tylnym. Może jakiś kabelek przy komputerku się wysunął przetarł urwał. Poszukaj. Może tak jak w niektórych samochodach akumulator musi być odpowiedni do danej marki.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-07, 22:29   

Parę skuterów już mi się przewinęło przez ręce i blokady jak ta przy stopce, powodują zanik iskry , a tutaj iskra jest. Pozatym wystarczy odpiąć od modułu jeden przewód i blokady przestają mieć jakikolwiek wpływ na iskrę. Inna sprawa to działanie rozrusznika, bo tutaj tak jak napisałeś, najczęściej trzeba wcisnąć hamulec aby kręcił. Akumulator do odpalenia z kopniaka nie jest potrzebny, bo w skuterze jest zapłon CDI.
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2017-07-07, 23:30   

No to pozostaje sprawdzić, czy iskra jest we właściwym miejscu.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-08, 12:39   

Membranę sprawdziłem i jest okey.

Bajbus16, nie mam lampy stroboskopowej, a w skuterze wyprzedzenia zapłonu się nie ustawia.

Nie wiem czy dobrze myślę, jeśli nie to mnie poprawcie, iskra występuje w momencie gdy impulsator wychodzi z wypustu na magnecie, a nie na początku?
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-07-08, 14:18   

Sprawdzałeś klin na kole magnesowym?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-08, 14:21   

Odkręcałem nakrętkę na wale i koło siedzi mocno, czyli klin jest chyba na swoim miejscu.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-07-08, 15:53   

Tu się idzie pomylić l. Nawet na zerwanym klinie będzie ciasno siedział.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-08, 17:03   

Problem chyba rozwiązany, ściągnąłem tłumik i przez okno wydechowe zauważyłem, że rowek na górny pierścień jest delikatnie ruszony. Zmierzyłem też kompresję gdy skuter leżał na boku i ta nie przekroczyła 5 bar. Ściągnąłem cylinder i oprócz tego uszkodzonego rowka na górnym pierścieniu, dolny pierścień stoi i jest lekko przytarty.

Nie wiem czego pierwsze pomiary kompresji wychodziły tak dobrze? Jedynie co przychodzi mi do głowy to fakt, że na gładzi nazbierało się oleju i niespalonego paliwa co mogło spowodować uszczelnienie i niemiarodajny pomiar.
 
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2017-07-08, 20:29   

Witam ja pomiar ciśnienia zaczynam na suchym cylindrze i poprawiam pomiar po podaniu oleju na tłok. ale czy silnik ma membramy w dolocie do cylindra????
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-08, 20:55   

krzysztof53 napisał/a:
ale czy silnik ma membramy w dolocie do cylindra????


Tak ma membranę, o czym pisałem powyżej.
 
 
     
krzysztof53 

Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Piastów
Wysłany: 2017-07-09, 05:46   

Witam gdy membrama nie trzyma to wyrzuca mieszankę przez gaźnik???Ja uszczelniłem cylinder kapką oleju i zapalił na większej kompresji ale te pierwsze 9 barów to sporo.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-09, 06:48   

Membrana jest dobra, bo ją sprawdzałem. Tak jak napisałem wcześniej, skuter jest lekko przytarty i przez to pewnie nie odpala.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-07-09, 10:38   

Doprowadź układ korbowo tłokowy do porządku i wtedy kombinujesz dalej. Na początek zmień same pierścienie jeśli tuleja nie jest zniszczona.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-07-09, 14:56   

Nie to co bym się czepiał. Do sprawy nic nie wnosi, ale w tytule powinno być: Malaguti !!
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-09, 15:36   

ETZ_PRORIDER, samych pierścieni nie wymienię, bo rowek na tłok w jednym miejscu jest uszkodzony, a o tym żeby doprowadzić układ tłokowy do porządku wiem :wink:

EndriuBis, już poprawiłem, wkradła się literówka.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-07-14, 15:10   

Skuter odpalony :mrgreen: , ale nie poszło gładko. Kupiłem nowy kompletny tłok, założyłem go i po nie małych problemach z dokręceniem tłumika ( szpilek w cylindrze nie było, a otwory po nich były rozwiercone i musiałem dorabiać blaszki), przystąpiłem do odpalania. Sytuacja jednak się nie zmieniła i dalej skuter się nie odzywał. Ostatecznie dzisiaj ściągnąłem magneto, aby zobaczyć czy nie ścięło klinka, ten siedział na swoi miejscu, simering też był dobry. Jedyne zastrzeżenia można było mieć do magneta, które na magnesach miało dużo piachu. Wyczyściłem je, założyłem i skuter odpalił z pierwszego.


Szanowni moderatorzy, temat można zamknąć, chyba, że uznacie, iż warto zostawić go dla potomnych.
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2017-07-15, 21:15   

Seba_830, Moje gratulacje i podziw dla Twojej cierpliwości i systemowej analizie, która pozwoliła podejść po kłębku do celu.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14