Przesunięty przez: kosior30 2017-07-27, 13:43 |
Mz TS 250 1975r |
Autor |
Wiadomość |
Ricko41
Motocykl: Mz ETZ 150,TS 250
Wiek: 25 Dołączył: 13 Wrz 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-07-27, 10:12 Mz TS 250 1975r
|
|
|
Witam wszystkich.Niedawno zakupiłem mz ts 250 1975 rok za marne pieniądze.
Jak oceniacie? Niewidoczne cześci są w garażu.
Mój problem jest taki:
Poprzedni wlaściciel jezdzil nią do końca>potem stała 10 lat około
Przed remontem wizualnym-piaskowaniem ramy itd chciałbym ją odpalić
Kupilem nowy akumulator lecz po podłączeniu i przekreceniu stacyjki nie dał ani znaku
iskry również nie ma.Również zaciekawiło mnie czemu nie ma w niej bezpieczników
Nie chce kłaść od nowa instalacji gdyż zrobię to na odnowionej ramie.
Ale najpierw jak robie motocykl to wole mieć go mechanicznie sprawnego a póżniej wizualnie
Dlatego moje pytanie co może być nie tak?
Prosiłbym może o schemat ''na krótko'' czyli bez podlaczania stacyjki odrazu na regulator i żeby poszła iskra i żeby tska zagadala?? jest sens?
Czy szukać przyczyny.Styki przeczyściłem na regulatorze przejścia są na prądnice
I jeszcze jak wsadzam kluczyk to przekręca sie do okołą -przeskakuja pozycje i nie da sie wyjąć klucza ale chyba nie powinno się dać dookoła nią kręcić.
Mam również pytanie to z lewej strony regulatora to jest jakas kostka łączeniowa?
Zobaczcie z grubsza czy czegośtu brakuje.
schemat którym będe się posiłkuje to :http://pic.mz-forum.com/harry/index.html
Jest on w zakładce MZ
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Tutaj zdjęcia maszyny
PS:tak widziałem tematy ale są to tematy z 2011 roku albo 2012 i z wygaśniętymi linkami do zdjęć i schematów.Ogólnie widzę że mało jest tematów dot. Mz Ts 250 |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-07-27, 10:33
|
|
|
Na krótko, plus z akumulatora na zacisk cewki 15, a minus do silnika, np. przez jakąś śrubę.
Stacyjka do wyrzucenia, do po prawo to kostka widoczna zresztą na schemacie który podałeś |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Ricko41
Motocykl: Mz ETZ 150,TS 250
Wiek: 25 Dołączył: 13 Wrz 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-07-27, 13:30
|
|
|
Tzn wiedzac ze instalacja jest teraz powiedzmy cala podpieta.Nic sie nie stanie jak zrobie to na krotko jak mowisz?
Tzw minus na silnik,jestem nie za dobry w elektryce.Mam go podpiąć gdzieś w okolicy pradnicy? |
_________________ Moje Maszyny:
Mz Etz 150 1991r
Mz TS 250 1975r
Romet Ogar 205 1986r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-07-27, 13:44
|
|
|
Tylko dlatego, że się rozpisałeś i pododawałeś sporo zdjęć nie wyrzucam Ci do kosza - zwyczajnie szkoda mi Twojego zaangażowania. Ale lepiej, jakbyś swoje zaangażowanie skierował w stronę przeszukania forum, bo odpowiedzi na Twoje pytania już tutaj są. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-07-27, 14:49
|
|
|
odpinasz wszystko za wyjątkiem kabla który idzie z silnika na cewkę na styk 1. W ten sposób możesz sprawdzić tylko silnik bez prądnicy.
kosior30 masz rację, dlatego pisze o podstawach |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Ricko41
Motocykl: Mz ETZ 150,TS 250
Wiek: 25 Dołączył: 13 Wrz 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-07-27, 15:01
|
|
|
kosior30 szukalem sporo postow ale jak znajde to albo zdjecia nie sa aktualne albo jakies linki powygaszane.
Dopiero sie zaczynam uczyć mechaniki i elektryki przy motocyklach
Czyli daje plus na cewke i minus na silnik i powinno cykać tak? i zostawiam przewod co leci na styk 1 |
_________________ Moje Maszyny:
Mz Etz 150 1991r
Mz TS 250 1975r
Romet Ogar 205 1986r |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-07-27, 15:28
|
|
|
Powinno to tak wyglądać - platynki i kondensator masz połączony do styku 1 cewki. Wyłącznik zapłonu sobie podaruj, tylko pamiętaj żeby odłączyć aku. po próbie palenia (przy zwartych platynkach cewka ma zasilanie - grzeje się i po czasie spali się). Plus z aku na 15 cewki. Minus pod dowolną śrubę wkręconą w ramę lub przy silniku (masa). Tak jak piszą koledzy. Odłącz regulator i prądnicę - coś masz zrąbane - prawdopodobnie regulator. Opór regulacyjny wzbudzenia prądnicy (ta cewka po prawej) wygląda na przypalony. Regulator ma rozłączać obwód wzbudzenia po uruchomieniu motocykla (jak prądnica zaczyna ładować), jeśli tak się nie dzieje przegrzewa się ten opornik. |
|
|
|
|
Ricko41
Motocykl: Mz ETZ 150,TS 250
Wiek: 25 Dołączył: 13 Wrz 2016 Posty: 28 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-07-27, 16:05
|
|
|
Dzięki Roman.Spróbuję dziś i dam znać
Dzięki za rady chłopaki |
_________________ Moje Maszyny:
Mz Etz 150 1991r
Mz TS 250 1975r
Romet Ogar 205 1986r |
|
|
|
|
|