» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-08-12, 13:58   

Marcin W. napisał/a:
intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? :piwo:

W niektórych silnikach crossowych z membraną masz o wiele większe nacięcia i nic się z ym nie dzieje ;)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-12, 18:29   

Marcin W. napisał/a:
intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący?


Ciężkie pytanie, tutaj okienko wynika bezpośrednio z potrzeby i założeń. Nie chciałem aby było za blisko pierścienia a w dół też są ograniczenia aby była odpowiednia odległość od okna ssącego w dolnym zwrocie tłoka. W założeniu port powinien się pokrywać z wycięciem w tulei, tak aby był cały czas otwarty, gdy przechodzi przez boostporta. Szerokość taka jak kanał, tj 20 mm a wysokość 6 mm.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-17, 17:19   

Już po testach :twisted: Zaraz wkleję link do filmu podsumowującego...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-17, 17:32   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-08-17, 17:37   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tyle emocji związanych z projektem, a na koniec można podsumować:
https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms :D

A tak serio, komentarz Adaxa jest na serio? Jeśli rzeczywiście jest muł - masz jakiś plan na insze przeróbki? Będziesz dalej drążył temat?
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-08-17, 21:29   

Ale, ale, po takich przeróbka gazior też pewnie wymaga regulacji, jak nie wymiany dyszy. Rozrządu też był przecież ruszany
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-17, 21:55   

Prawdopodobnie jutro będziemy dżidować autobanem, to się odmuli mam nadzieję ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-17, 21:55   

A ja myślałem, że to moja eta klepie :D ten hałas to z zabieraka?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-08-17, 22:50   

Gęba się śmieje to na pewno dobrze idzie.
_________________
WPI
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-17, 22:54   

Jeszcze jeden film wyprowadzanie do pierwszego odpalenia.

https://youtu.be/dmBCMISVlWk

A nagrań jak idzie nie mam w najlepszej jakości, dopiero może z 50 km ma zrobione i się wszystko układa dopiero.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2017-08-18, 08:41   

Przydałaby się hamownia po dotarciu i byłoby jasne, jak modyfikacja wpływa na charakterystykę. Chłopaki po dzisiejszej trasie już coś więcej pewnie powiedzą w temacie.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-19, 23:30   

Eta już po teście sprawnościowym ;) ok 900 km przejechane na cylindrze w tempie autostradowym, bez żadnych problemów. Mocy już zdecydowanie nabrała, jest teraz czas na ewentualne dostrojenie zapłonu. Wykresy z kawałka autostrady drogi powrotnej poniżej. Milicyjna cisnęła ile fabryka dała z manetą na opór na całym tym odcinku, jak wiatr pozwalał tak się rozpędzała. Top speed w drodze powrotnej jak widać, w stronę do warszawy zwykle warunki są lepsze i może do 130 by pykło. Przyspieszenie w całym zakresie obrotów lepsze z wolnej prędkości niż milicyjna, która jest niżej przełożona. Wcześniej ety, oczywiście do pewnej prędkości szły praktycznie tak samo. Spalanie przy takiej jeździe 6 litrów. Tyle samo co milicyjna spalała, czasami 0,5 l mniej... Ogólnie moc jest, ale nie ma jak jej wykorzystać. Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu. Tłumik w tej ecie też jest trochę przemodelowany upadkiem i też nie wiadomo, jak to wpływa na rezonans na wysokich obrotach, niemniej przypuszczalnie, biorąc pod uwagę jak sprawnie nabiera prędkości przy zastosowaniu zębatki 21z, fizyczne 140 km/h przy dobrej pogodnie i bez kufrów i załadunku pęknie.

Jak dokładnie wygląda charakterystyka pokaże hamownia, niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI, a Ety z PMI są jednymi z najszybszych ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-19, 23:33   

Jeszcze Wojtek może jakieś uwagi dorzuci, będzie druga opinia i na razie tyle...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-19, 23:39   

i jeszcze parę zdjęć.

Po ok 50 km ciągadłem głowice, przed samym wyjazdem o 7, bo stwierdziłem, że za mocno dopreżyłem. Jak wyglądało w środku widać na zdjęciach. Widać że z tyłu tłoka też dmucha.

Widać też jak tłumik wygląda i jak Eta wygląda po powrocie do domu :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-19, 23:57   

intr napisał/a:
niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI
Na tym wyjeździe tak, ale moja niebieska osiągnęła kiedyś 127 km/h :piwo: Ale potwierdzam co pisze Intr :piwo: :piwo: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-20, 00:11   

Ta możę by i poszła 128, ale strach było cisnąć almota na dotarciu. Instrukcja mówi, ze na dotarciu to nie więcej jak 100 :P Ale ja się jak widać nie stosuje ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-20, 00:13   

intr, :piwo: :piwo: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-08-20, 07:46   

Cytat:
Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu

Dlatego przydała by się membrana, szczególnie aby wykorzystać dodatkowy kanał odlotowy.
Membrana zwiększa napełnienie komory korbowej i zapobiega cofaniu mieszanki.
Jak pisałem z membraną etz osiąga ponad 8000 na czwartym biegu.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-20, 12:24   

Ten wydech to na 100% nie pomaga w rezonansie. W mojej byłej 251 miałem oryginał wydech bez wgnieconego dyfuzora było wszystko w porzadku. Pewnego razu jadąc z kuzynem wypadlim z drogi prosto na kupę kamieni ułożonych pod drogą. Niestety w tym momencie się dyfuzorowi dostało i zrobił się płaski. Dźwięk to weź nawet nie pytaj a mocy ubyło wyraźnie. Jakbym miał za małą dysze główną. Po wymianie tłumika wróciło wszystko do normy. Także ma to na pewno znaczenie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-08-20, 21:27   

Zębatka 21 zamontowana i testy się odbyły. Jeszcze cały układ wydechowy będziemy przekładać na nieuszkodzony. W tych samych warunkach testowaliśmy 2 ety na tej samej trasie. ETA Wojtkowa fabryczne osiągi 120 km/h. ETA na zębatce 21 wolniejsza niż poprzednio 124 km/h. Niemniej wracając nie dałem za wygraną i pocisnąłem full opór i 131 a tak telepało etą że myślałem, że pójdzie w powietrze... Jeszcze trzeba będzie dostroić zapłon, zobaczymy jak z dyszami. Niemniej na 21 bardzo przyjemnie się jeździ, dynamika w okolicach 90 jest super. Na piątym biegu z 3 tyś na 21 spokojnie przyspiesza. Jak się polepszy na górze na nieuszkodzonym tłumiku i pójdzie na wyższe obroty a Adaxowi będzie pasować, to moim zdaniem będzie można tak zostawić. Ma niższe obroty i mniej powinna palić. 140 nawet jak z górki pójdzie to raczej nie prędkość do jazdy., już przy 130 zaczynało tak telepać, że strach było jechać.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13