» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:00
Malowanie proszkowe
Autor Wiadomość
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 61
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-01-13, 12:14   

dzięki bardzo, także ktoś kto dobrze pomaluje ( łącznie z podkładem i szpachlowaniem ) też by się przydał, tym bardziej iż w tym roku mam ambitne plany renowacyjne. Może być dalej niż Reda.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
ivan900 

Motocykl: etz 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: Połchowo
Wysłany: 2016-01-13, 20:36   

Spoko!Jak wrócę do Polski za 2 tyg to poszukam namiaru do gościa z Gdyni co zajmuje się tylko lakierowaniem motocykli,ale to muszę być w domu.Przypomnij mi się za 2 tygodnie.
 
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 17
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-01-18, 20:27   

Witam. Podepne się pod temat, ale z nieco innej strony.
Mianowicie jak przygotować ramę do piaskowania/malowania?
Mi chodzi głównie o golenie, ewentualnie zacisk hamulcowy. Co i jak zabezpieczyć?

PS. Otworzyłem temat w innym dziale, lecz został usunięty.
 
     
pietruch84 
Wiatr pod pachami...


Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-22, 08:57   

pitterpan, zależy jakie malowanie chcesz przeprowadzić. Ale na pewno musisz zdemontować wszystkie elementy z tworzywa które mogą się uszkodzić podczas piaskowania i w piecu. Piaskowanie samo w sobie jest etapem przygotowawczym do lakierowania.
_________________
Pozdrawiam
Pietruch
 
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 17
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-01-22, 17:03   

No malowanie proszkowe.
Co do zdemontowania to oczywiste. Chodzi jak zabezpieczyć otwory nie gwintowane, takie jak tam gdzie wchodzą lagi w golenie... i od spodu golenia np.
Zastanawiam się też nad zaciskiem hamulcowym. Jak po rozkręceniu zabezpieczyć powierzchnię styku dwóch połówek no i gniazda gdzie wchodzą uszczelniacze i tłoczki.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1488
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-01-22, 18:33   

pitterpan, Zapytaj w lakierni czy nie są w stanie zdjąć lakiery chemicznie. Wtedy masz po problemie, a zabezpieczyć do malowania jest dużo łatwiej niż do piaskowania.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 17
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-01-22, 20:18   

Popatrz, o takiej możliwości nie pomyślałem :P

Ale chyba z tego co przeglądałem ofertę lakierni to nie było tej opcji. Nawet dali namiar na piaskowanie.
Ale spytam, ewentualnie sprawdzę czy nie ma czegoś takiego w pobliżu.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1488
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-01-22, 20:55   

My korzystamy z preparatu Remosol 300 i dla pojedynczych drobnych elementów robimy klientom przysługę i ściągamy właśnie tak lakier. Niestety jednak nie jest to częstym zwyczajem, że lakiernie mają takie preparaty bo przeważnie jednak korzystają z tańszego wypalania farby palnikiem na zawiesiach niż właśnie odlakierowywania chemicznego.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 19
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-23, 21:04   

a czy jest opcja pomalowanie proszkowo lagow bez rozbierania ich ?
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 17
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-03-23, 21:17   

Na chłopski rozum to nie bardzo.
Bo przy wypadaniu lakieru proszkowego w piecu rozpuszcza się uszczelniacze lag, oraz być może plastikowy zaworek zwrotny.

Rozebranie naprawdę nie należy do trudnych ;)
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 368
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-03-24, 07:05   

pitterpan napisał/a:
Na chłopski rozum to nie bardzo


Jak nie, da się ale wtedy remont po wypaleniu
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68
MZ TS 250/1 76
OSA M50 59
OSA M52 65
WSK M06B1 125 69
WSK KOS 85
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 25
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 17
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-03-24, 07:38   

No po wypaleniu remont.
Ale żeby jakieś pozostałości gumy czy plastiku gdzieś w środku nie zostały... Niby nie powinny, ale kto ich tam wie.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1488
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-03-24, 12:11   

Nie da się a uszczelniacze są mniejszym z problemów. Większym z nich jest olej którego nie może nic zostać w środku! Jest to bardzo ważne, bo nawet niewielka ilość oleju może zniszczyć lakier na detalu plus na detalach wypalających się obok w piecu, a to już koszta rzędu kilkuset złotych. Więc nie da się i tyle, koniec dyskusji :evil:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 19
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 07:13   

Nie ogarnołem tego wcześniej i dałem do regeneracji lagi a nie sa pomalowane, trudno beda odnowione pistoleten nie ma wyjścia. Orginalnie lagi były w kolorze matowy chyba ?
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1488
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-03-25, 08:36   

b3tomek napisał/a:
Orginalnie lagi były w kolorze matowy chyba ?

Matowe, a dokładnie to pół mat (fachowo około 25-35% połysku).
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
mateusz878 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 10
Skąd: ZCH
Wysłany: 2016-03-29, 21:12   

Na dniach oddaje cała ramę zacisk przełącznik z kiery podnóżki do malowania proszkowego. Cały motor był w pól macie 25-35% połysku?
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 800
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-03-30, 00:09   

Tak, te elementy które wymieniłeś były w półmacie.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) / MuZ Skorpion Traveller - 1996r
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 19
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2017-08-24, 09:16   

A jeżeli chodzi o dekle silnika, w ilu procentach je dać na połysk do malowania proszkowego tak aby najbardzie przypominały orginał ?
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1488
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-08-26, 19:59   

Daj je w satynie, czyli 70 procent.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15