Przesunięty przez: motomaciey 2017-08-29, 08:20 |
Układ przeciążeniowy do silnika 24V |
Autor |
Wiadomość |
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2017-08-27, 20:22 Układ przeciążeniowy do silnika 24V
|
|
|
Witam. Potrzebuje jakiś układ który wyłączy mi zasilanie silnika gdy ten silnik będzie miał "za ciężko". Po prostu gdy silnik będzie zbyt mocno hamowany i prąd przekroczy daną wartość to rozłączy na chwile zasilanie i ponownie je włączy.
Najlepiej jakby max natężenie prądu można było regulować, tak powiedzmy do 10A.
Zależy mi na tym aby po przekroczeniu max natężenia układ wyłączył zasilanie a po chwili je znów załączył. Sterowanie silnika jest tak zrobione, że przy zaniku napięcia silnik sam się nie uruchomi, wtedy trzeba go ponownie uruchomić ręcznie.
Są jakieś takie gotowce?
Ewentualnie jest ktoś w stanie mi takie coś wykonać? |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
storm007
Motocykl: M72 MW750 ETZ150 TS2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2016 Posty: 64 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2017-08-28, 21:03
|
|
|
Do takiego zabezpieczenia stosuje sie termiki. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2017-08-29, 09:36
|
|
|
Gotowce nie wiem.
Najprościej zrobić to na mikro-kontrolerze. Musisz tylko zrobić sobie bocznik z oap i wyjściem typu OC.
Regulację też zostawiłbym po stronie analogowej. uP byłby tylko odpowiedzialny ze test i czasowe rozłączenie. Pytanie czy to jest napięcie stałe?
Mógłbym Ci to zrobić ale nie bardzo mam kiedy... |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2017-08-29, 20:48
|
|
|
Wzmacniacz operacyjny lub przerzutnik Schmitta mierzący napięcia na boczniku, służący do detekcji wartości progowej, który steruje przerzutnikiem monostabilnym generującym impuls ustalony stałą czasowa RC. Przerzutnik monostabilny poprzez wzmacniacz w układzie OE steruje przekaźnik zasilający silnik. Od stałej RC zależy kiedy powróci zasilanie silnika. Zajrzyj na Elektrodę. Poszukaj jakiegos sprytnego układu na 555, powinien wystarczyć. |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2017-08-30, 22:34
|
|
|
Sam takiego czegoś raczej nie zrobię. No chyba że jakieś naprawdę proste. Dlatego proszę o pomoc, no i wycenę, nie wiem ile takie coś może kosztować...
To jest zasilane poprzez trafo i potem mostek prostowniczy i już idzie do silnika. W sumie są dwa silniki. To są siłowniki do otwierania bramy zrobione z lewarków z poloneza i silniczków wycieraczek z malucha. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 467 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2017-09-01, 22:40
|
|
|
No powinna. No ale skupmy się na tym aby się zatrzymywało. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
|