Dookoła Polski- MZ TS 250/1....cdn...:) |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:09
|
|
|
Zakręcaj kranik na postoju. Prawdopodobnie puszcza zaworek iglicowy w gaźniku lub za wysoki stan paliwa w gaźniku. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:12
|
|
|
Nie trzyma Ci prawdopodobnie zaworek iglicowy w pokrywie komory pływakowej. W trasie pewnie nie będziesz chciała tego naprawiać, więc napiszę Ci jak to trochę obejść. Najlepiej gdy masz zamiar gasić motocykl, to chwilę wcześniej zakręć kranik, żeby jeszcze z minutę popracowała na wolnych obrotach z zakręconym kranikiem. Wtedy obniża się poziom paliwa w gaźniku. Następnie rano, gdy chcesz odpalić, to próbuj najpierw z zakręconym kranikiem, a jak Ci się nie uda, to odkręć kranik i policz do 5 i próbuj ponownie. Gdy chcesz odpalić przy tankowaniu, to nie odkręcaj kranika, tylko odpal i dopiero odkręć kranik. Poczekaj chwilę i możesz ruszać |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:12
|
|
|
Zawsze zakrecam, czyli trzeba rozkręcić gaźnik.Muuszę siedzieć w Karpaczu bo jutro mam iść do mechaników to myślę że mi to zrobia,tylko chciałam nie tracić dziś dnia stąd moje pytania ☺ |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:13
|
|
|
Zakręcaj przed zgaszeniem chwilę - zobaczysz, pomoże A jeśli masz ciepły silnik, możesz jej pomóc przy uruchamianiu odkręcając manetkę do oporu. Mechanikom lepiej jej nie dawaj, bo zaczną Ci ją regulować i ostatecznie możesz utknąć tam na dłużej... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:15
|
|
|
Tak mi szwaguer radził kiedyś robić, tylko teraz na trasie czasami nie wiem gdzie się zatrzymał dlatego nie zaktecam wcześniej. JAK nie zdążę przerzucić na rezerwę to też mi gaśnie. JUŻ 8 świec zatopiona została mi jedna a resztę próbuje czyścić ale nie wiem czy mi się to uda☺☺Jest wesoło 😉😉 |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:17
|
|
|
Zakręcaj już na postoju przed zgaszeniem silnika. A nie zaczęła Ci kopcić mocniej? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:21
|
|
|
Tak kopci mocniej po tanku i po postoju |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:22
|
|
|
To teraz mam dylemat czy iść do mechaników co robię motocykle czy ryzykować dalej z jedna świeca ☺ |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-10, 11:32
|
|
|
Generalnie od jednorazowego zalania świece nie powinny padać. Podejrzewam, że u Ciebie w takim razie występuje permanentnie zbyt bogata mieszanka. Przyczyn może być wiele. Np. nie domyka się ssanie - może linka jest źle poprowadzona, albo nie domyka z innego powodu. Wtedy motocykl ciągle jeździ na wzbogaconej mieszance. Mógł Ci puścić simering na wale i ze skrzyni ciągnie olej. Wtedy świece też mają ciężko.
Generalnie nie ufałbym zbytnio mechanikom, bo większość uważa, że MZtka, to jak komarek - wzbudza tylko uśmiech i politowanie, przecież to się jedną śrubką reguluje, a naprawia młotkiem i przecinakiem. Dlatego loteria - jak będzie ktoś ogarnięty, to Ci ją zrobi. A jak będzie mądrala, to zostaniesz znów z MZtką na przyczepie... W tej materii niestety nic Ci nie doradzę - dalsza jazda z jedną świecą to ryzyko, udanie się do mechanika, jeśli się nie znasz, to też ryzyko... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 12:09
|
|
|
Ok dzieki jednak zostaje do jutra bo dziś już nic nie zrobię, widocznie pisane mi było spędzić noc z sympatyczną Panią w cyrklandzie w wozie cyrkowym☺☺☺polecam !dzięki za rady ☺ |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2017-09-10, 12:14
|
|
|
Mzetka81, musisz sama sie nauczyc rozbierac gaźnik i regulować gaźnik, Inaczej nie pojeździsz za daleko - tak maja stare maszyny.
PS zakup sobie rękawiczki nitrylowe - super sprawa sa wytrzymałe przy naprawach mechanicznych i nic - zadne smary czy benzyna ich nie rozpuszcza i nie brudzi dloni. - znajdziesz takie w sklepach motoryzacyjnych/ marketach budowlanych ew na wiekszych stacjach paliw.
Powodzenia i wrzuć jakąs mapke twojej trasy |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-09-10, 12:41
|
|
|
Popatrz a ja wczoraj wróciłem z Karpacza
Jeśli masz jakiś wybór to szukaj mechanika starszego wiekiem, taki będzie miał pojęcie co zrobić z Twoim sprzętem. Młodzik może "rozłożyć ręce" albo narobić Ci jeszcze gorszych problemów. |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 13:40
|
|
|
Instrukcją wasza i przez telefon i MZta odpaliła i jadę dalej ☺☺☺ |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-10, 20:55
|
|
|
No to szerokiej Oby trasa zahaczyła o zlot MZ Klubu |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-10, 21:08
|
|
|
Wszystkie góry zaliczyłam, są piękne☺☺☺Teraz jadę na Zgorzelec,trojstyk, Zielona Góra,Słubice,Chojna,Piła, Torun no i oczywiście jeden z końcowych celów czyli słynny Zlot MZ 2017 😉 Do zobaczenia za parę dni ☺ W zimie będę w kółko ćwiczyć składanie i rozkładanie gaźnika😉 Dzięki paaa |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
Wysłany: 2017-09-11, 07:18
|
|
|
Może zaworek iglicowy ? Ciężko stwierdzić na odległość. Ale czysto teoretycznie powinno przelewem lecieć. A może przy tankowaniu olej opada na dno i w pierwszej kolejności ciągnie ci olej i dlatego świeca pada? |
_________________ JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-09-11, 11:09
|
|
|
To nie zaworek, jak zalewa wg tego opisu to odkrec pokrywkę tłoczka ssania (klucz 14 ) i zobacz w jakim stanie jest gumka na tłoczku ssania. |
|
|
|
|
Mzetka81
Motocykl: MZ TS 250/1, yamaha
Dołączyła: 30 Sty 2015 Posty: 82 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-09-11, 11:48
|
|
|
Jak stała na równi w nocy to odpalił z rana od razu,ale padlo mi lądowanie. Teraz czekam aż się naladuje akumulator i nie wiem co z regulatorem.Czy dam radę jechać jeśli jest on zepsuty? Mam jechać bez świateł? |
_________________ Running wild- living free |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-09-11, 12:02
|
|
|
Jeśli kontrolka nie będzie gasła, to nawet bez świateł daleko nie zajedziesz i to na akumulatorze, który doładujesz przez 3-4 godziny. Jeśli może Ci ktoś zmierzyć prąd ładowania lub możesz odpalić i zweryfikować, czy na lekko wyższych obrotach dalej świeci kontrolka to będziesz miała odpowiedź. Jeśli regiel do wymiany do instalacji 6V musisz szukać tego czarnego do MZ. Mimo wszystko sprawdź ten tłoczek gumowy, bo za jednym wyjściem, możesz kupić obie rzeczy. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1248 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-11, 12:58
|
|
|
Problem w tym, że w tamtych okolicach ciężko o cokolwiek do MZ, a szczególnie 6V.
Obdzwoniłem sklepy i warsztaty w Jeleniej Górze i nikt nie potrafi poradzić gdzie kupić regulator 6V.
Może uda Ci się doturlać do nas lub do Bajbusa to poratujemy, bo nie kojarzę łemzeciarzy z tamtych stron. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
|