» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Kalendarze Klubowe 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
"Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe
Autor Wiadomość
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-07-24, 22:11   "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu. Blog jest ściśle powiązany z moją pracą, czyli remontami i odbudową zabytkowych i współczesnych silników jak również całych motocykli. Zazwyczaj wpisy odzwierciedlają to co aktualnie robię w moim warsztacie, mam nadzieję, że zaakceptujecie tę formę mojej wypowiedzi. Ze swojej strony mogę obiecać cykl wpisów w tematyce Forum, a mianowicie na temat tuningu i zwiększenia pojemności, przez zwiększenie skoku tłoka w MZ ES250/2 , bo taki motocykl czeka również w kolejce do "drugiego życia" :smile: .

Natomiast obecnie całkowicie niespodziewanie i chyba najbardziej dla mnie, udało mi się zakończyć długofalowy projekt silnika wyścigowego Harley WR. Motocykle z tym silnikiem święciły triumfy w latach 40 i 50 XX wieku na najlepszych torach wyścigowych w USA. Często pozostawiał konkurencję z Europy w pobitym polu, ale miał jednego poważnego rywala Indiana. O tych właśnie wydarzeniach traktuje kolejny wpis:
https://cyclone-motor.blogspot.com/2017/07/incredible-racing-side-valves-ciag.html
Przyjemnego czytania ;-)
Pat
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 57
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 167
Skąd: IRL
Wysłany: 2017-07-26, 13:16   

Należało by się przywitać, skoro to pierwszy post na tym forum. Ale nie rozumiem, dlaczego jest to Twój pierwszy post, skoro już czytałem wcześniej Twój blog.
A skoro mowa o historii (motoryzacji), to lata 40-te i 50-te należą do drugiej połowy wieku 19.
Rok 1951, to już początek wieku 20-go. Wiek 21 będzie w roku 2051 dopiero.

Co do Twoich projektów, to jestem pod wielkim wrażeniem. :piwo:
Widzę, że masz też literackie zacięcie. A nie masz czasem wrażenia, że słowo "mocno" niemal całkiem wyparło z polskiego języka słowo "bardzo"? :wink:
_________________
By zostać dawcą szpiku kostnego, wystarczy tylko chcieć. http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
RYBA 
R Y B A


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 20
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Lipno Kuj-Pom
Wysłany: 2017-07-26, 13:34   

Nie chcę się wtrącać ale 1951 r to początek owszem ale II połowy XX wieku.
a wiek XXI mamy już teraz obecnie i zaczął się w 2001 r
Pozdrawiam :wink:
_________________
MZ - KRÓLOWA SZOS

"Wznoszę ręce do góry krzycząc do Ciebie, Boże, zabierz wszystkich do siebie, co giną na motorze, Niech niebieskich autostrad nie braknie tam u góry, Kochamy naszą pasję chodź ciągle giną tłumy."
 
 
     
romanETZ 

Motocykl: MZ ETZ150
Pomógł: 5 razy
Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 211
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-26, 15:30   

Veteran, Coś Ci się z tymi wiekami pomyliło :sad: . Zajrzyj też do powitalni. :!:
 
     
Dodek 
...

Motocykl: f4i
Pomógł: 88 razy
Wiek: 21
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2087
Skąd: Tsa
Wysłany: 2017-07-26, 15:47   

Patafil65, masz spoko bloka - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? :piwo:
_________________
250 -> 900 ->650->600
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-07-26, 20:57   

Dodek napisał/a:
Patafil65 - kiedyś intr wrzucał na sb do twojej przeróbki silnika od trophy 250 i 6 biegowej skrzyni rotaxa - tak wogole jeździ to ? :piwo:

Osobiście widziałem na YouTube pierwsze jazdy :twisted: , dalszej historii nie znam, ale reklamacji jak dotąd nie było :wink:
 
     
storm007 

Motocykl: M72 MW750 ETZ150 TS2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 52
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2017-07-27, 08:49   Re: "Blog mechaniczny" H-D, Indian, zabytkowe

Patafil65 napisał/a:
Mam na dzieje że nie będziecie mieć mi za złe, że wstawię co jakiś czas na Forum link do aktualnego wpisu na moim blogu.
Przyjemnego czytania ;-)
Pat

Ja przeczytalem caly Twoj blog i powiem ze bylo warto.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 309
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2017-07-27, 09:30   

Veteran napisał/a:
A nie masz czasem wrażenia, że słowo "mocno" niemal całkiem wyparło z polskiego języka słowo "bardzo"?


To są dwa różne słowa i mają różne znaczemia,o czym jestem bardzo mocno przekonany. :smile:
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-09-30, 19:34   

Witam,od jakiegoś czasu nic się nie działo na moim blogu,więc i w tym temacie również, ale dziś coś drgnęło, choć nie na blogu. Żona zrobiła na jednej z moich stronek FB filmik, takie zebranie części mojej pracy z kilku lat dotyczące mojej autorskiej konstrukcji silnika opartej na silniku WL i Sportster Ironhead. Konstrukcję tą rozwijałem przez lata i wykonałem już ok 10 szt. tych silników, oto niektóre z nich w akcji. Miłego oglądania i nie zapomnijcie włączyć dźwięku :smile:
https://www.facebook.com/...46443632037647/
Polubienia mile widziane, bo to miód na moje skołatane nerwy :wink:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 131 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 5965
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-10-03, 13:58   

Łeb jak sklep trzeba mieć do tego :o
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-10-23, 17:52   

Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga, jest nowy wpis dotyczący Indiana Chief'a 1200. Jak zwykle trochę historii i opis prac remontowych.
http://cyclone-motor.blog...-never-die.html
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-10-29, 19:01   

Na niedzielny wieczór , wpis dotyczący wykonania wzmocnionego wału do SHL Gazela, a tak na marginesie to przymierzam się do wykonania wału do ES 250/2 o skoku 72mm. Ale o tym w przyszłych odcinkach, miłego czytelnictwa:

http://cyclone-motor.blog...i-cor-tuum.html
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1881
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-10-31, 08:47   

Witam, dlaczego tylko na tokarce ? Na mój gust wydaje się, że jest to dosyć uciążliwe i geometrycznie skomplikowane wytaczać dziurę pod czop korbowodowy w ten sposób. Spora niecentryczność i waga wału uniemożliwia uzyskanie dużych prędkości skrawania przy tak małej dziurze a na prostopadłość suportu do wrzeciona też za bardzo nie ma wpływu.

Nam mój chłopski rozum wygodniej robi się takie rzeczy z wytaczadła na frezarce, którą można wytramować do wału lub wytaczarce, no ale każdy ma swoje metody :)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Toczenie i frezowanie w metalu.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2017-10-31, 19:00   

Nie chciałem frezarką przy pomocy wytaczadła, gdyż ciężko ustawić idealnie głowicę, choć to nie niemożliwe :wink: . Moim zdaniem tokarka robi to precyzyjniej, a małe prędkości i posuwy przy tej operacji to dla mnie norma, trzeba tylko trochę cierpliwości, potem i tak honuję otwory dla uzyskania gładkości. Ponad to będę wykonywał również wagi montowane przy pomocy stożków, to co zaprezentowałem to tylko wprawka, ale zadziałało. Co ciekawe dotarłem już po tym, do archiwalnych zdjęć z lat chyba 60-tych z początków fabryki produkującej do H-D tuningowe części silnikowe tzn. S&S -a i oni robili to tak samo tyle, że przy pomocy rewolwerówki. nie wiem jak to robią teraz, ale ich wały składają się idealnie, 0,01 to u nich standard.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13