300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-11-01, 07:33
|
|
|
Ja tam bardziej obawiam się o trwałość, szczególnie łożyska korbowodu... Dużo większa moc niezależnie jak jest osiągnięta wpływa na żywotność wszystkich elementów. Ale najbardziej właśnie układu korbowego gdzie w 2t jest łożysko. Proponuję powiększyć kanał smarujacy.
Tłok też nie wytrzyma tyle bo już klapie jak mlockarnia... Bo ogólnie jest ciężki a dodatkowy kanał tylko zwiększa obciążenia boczne.
Zuzycie tłoka powoduje w efekcie większe grzanie się dołu silnika, co z kolei wpływa na temperaturę wału.
Już kiedyś pisałem jak ktoś jeździ wokół komina czy na osiągi to może nawet turbo założyć, bo laweta jest obok.
Osobiście przy jedzie turystycznej jest mi obojętne czy jadę 90 czy 100. Jadąc 90 robię do 100km więcej na tankowaniu co stracę zatrzymując sie na stacji.
Poza tym 25000 km na silniku zawsze robię i jest to ważne gdy mam chęć wyjechać na kilku tysieczna wyprawę
Konstrukcja MZ jest toporna i nadmiarowa co pozwala właśnie na modyfikacje i tunning, podobnie jak simsona z którego robią wersje osiagajace grubo ponad 100 km .
Myślę że czas pokaże jak te modyfikacje wpływają na żywotność całości.
W każdym razie w UK etz 250 robią po 50-60 tysięcy km do remontu. Ponieważ w całym czasie eksploatacji stosuje się zalecenia producenta, łącznie z dobrymi olejkami. W Polsce te same motocykle robiły po 30-40 tysięcy km...
Wiem to od kolegi który zajmował się naprawą motocykli w UK, teraz jest w Polsce. |
_________________
|
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2017-11-01, 09:54
|
|
|
mczmok napisał/a: | Ja tam bardziej obawiam się o trwałość, szczególnie łożyska korbowodu...
Tłok też nie wytrzyma tyle bo już klapie jak mlockarnia... Bo ogólnie jest ciężki a dodatkowy kanał tylko zwiększa obciążenia boczne.
|
Mam dość bogate doświadczenia z silnikami motocyklowymi, choć nie z demoludami. Jeśli chodzi o trwałość to moim zdaniem, stosując dobre oleje syntetyczne i z dodatkiem estrów, nawet WSK jest w stanie przejechać 25 tyś, pomimo że ma czop korbowy 22mm. Ponad to wszystko zależy od stylu jazdy, częste wykorzystywanie max mocy odbije się znacznie na trwałości. Tu mamy fajny silnik 300, który podobny moment co 250 osiąga przy dużo niższych obrotach, a do tego mamy go więcej na wyższych obr. Zostały zredukowane obroty prędkości przelotowych, więc w porównaniu do 250 może być nawet trwalszy. Mz ma pancerne łożysko stopy korbowodu, choć wolnoobrotowe, podobnie jest ze skrzynią biegów więc silnik posłuży.
Klepiący tłok jest passe' , ale cóż zrobić to wina jego stożkowego kształtu choć boost na prowadzeniu też nie jest bez znaczenia. Może gdyby zrobić dwa boost porty nieco rozsunięte, ten objaw byłby mniejszy, choć to trudniej wykonać. Jako remedium na ten dźwięk można nieco zmienić jego kształt w baryłkę, w zakresie kilku setek, ale to praca ręczna z papierem na deseczce, mikrometrem i dużym doświadczeniem. Generalnie jest mi bliżej do "300sterydo-entuzjastów" niż "300sterydo-sceptyków" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-11-01, 10:46
|
|
|
Tutaj jest wiele niuansów, dlaczego jest tak a nie inaczej. Nie ma jednego przepisu na silnik i to jest najpiękniejsze
Odpowiem po części. Dlaczego jeden mimo ze teoretycznie dwa dały by lepszy rozkład ? Dlatego, że taką liczbę warunkuje okno ssące, które środkiem ma nosek prowadzący tłok, zatem jeden boost na środku pozwala uzyskać bezpieczną odległość od okna i zmniejsza ryzyko przedmuchów. Nie ma to nic wspólnego z trudnością wykonania, w zasadzie co to za różnica ile jest tych kanałów z puntu widzenia frezowania.
Zmiana kształtu tłoka to też żaden problem, ale w przypadku nowych tłoków to nie w tym rzecz. Tłoki nie mają obróbki cieplnej i żeby pracowały muszą mieć wyluzowaną część pierścieniową, żeby się nie zacierały. Normalnie denko jest 0,2 w minusie, tutaj jest 0,3 w minusie i do tego są inne przeróbki. Dlatego na docieraniu można było dawać pełen ogień. Gdyby tłoka nie przerabiać i docierać z 10 tyś km, to silnik byłby cichszy, ale to wszystko kompromisy. Generalnie taka jazda jak na filmach na nie przerobionym w ten sposób tłoku jest niemożliwa. Chyba, że byłby oryginał. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2018-05-15, 12:40
|
|
|
MZ ETZ 300R
Tak w ramach ciekawostki . |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-15, 13:43
|
|
|
Dziwny ten pomiar no nasza jak dojdzie do 30 km to będzie gruby sukces. Raczej nie przekroczy, ale kto wie co hamownia wypluje, już niedługo będziemy hamować, za dwa tygodnie. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-05-15, 22:10
|
|
|
Jeśli filmik jest zrobiony w momencie, gdy był przeprowadzony pomiar, to można go sobie wsadzić w 4 litery |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2018-05-19, 19:59
|
|
|
intr, Ty jedziesz ETZ-tą Adaxa? |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-20, 10:47
|
|
|
Ja miałem jechać 175 a Adax swoją, ale że Adax nie może bo mu wyskoczyło zdarzenie to byc może ja pojadę 300 do Hektora. Zobaczymy |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2018-05-20, 12:57
|
|
|
elektryk111, Daj mi na pw Twój nr telefonu. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-05-20, 23:07
|
|
|
Szkoda, że tylko jednorolkowe stanowisko masz, bo bym Passatem podjechał po drodze |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-25, 20:52
|
|
|
wszystko sie zgadza z moca i momentem dlatego ze dzisiaj jak jechalim na autostradzie to nie moglem dojsc Wojtasa jadac sam a pali na 3 tankowaniach odpowiedno 1,5 - 1 - 2 litry mniej i nie ma pary na wysokich wcale. jak dojde co jest to pojedziem raz jeszcze a jak nie dojde to nastepnym razem |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-05-25, 21:29
|
|
|
Czyli dupy to nie urywa. A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-25, 21:37
|
|
|
Mario-150 napisał/a: | Czyli dupy to nie urywa. |
Intr trochę nie jasno napisał, chodzi o to, że z jakiegoś powodu gaźnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa i przy dużym obciążeniu dostaje zadyszki. Wcześniej tego nie było, coś musiało się przytkać. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-25, 22:20
|
|
|
hahahahaha
no niech będzie
Cytat: | A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi. |
|
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-05-25, 22:48
|
|
|
intr napisał/a: | Nam na bingu nawet steryd szedł... |
Dobrze , że napisaleś , że szedl. Hamownia szybko to zweryfikowala
Z ciekawosci spytam, ile kosztowały wlasciciela sprzetu takie mega tuningi? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-05-25, 23:11
|
|
|
nic. dasz wiare ?
teraz mamy mikuni. i na mikuni byl hamowany |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-05-25, 23:17
|
|
|
Szczerze, to spodziewałem się co najmniej 25KM. Ale przyrost nieco ponad 0,5KM to nieozna nazwać sukcesem. To co wydmuchaliscie to suck SS. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2018-05-26, 10:09
|
|
|
Może zróbcie dla porównania na innej hamowni ? |
|
|
|
|
|