» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:08
MZ ES250/1 jaskółka - podnóżki
Autor Wiadomość
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2014-01-15, 15:45   

Pozwolę sobie odświeżyć.
Gdzieś były z wymiarowane ośki podnóżków kierowcy do jaskółki gdzie ??, nie mogę znaleźć,a chcę dać dorobić,proszę o pomoc
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
brzoza006 

Motocykl: MZ ES 250/0 Jaskółka
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 25
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2014-05-27, 22:01   Podnóżki kierowcy MZ ES 250/0 jaskółka

Własnie jestem na etapie kompletowania mojej jaskółki. Lewy podnóżek kierowcy miałem spawany, pogięty itp, więc przekopałem internet i znalazłem drugi taki w oryginalnym stanie. Rozpakowuję paczkę, a tu... :shock: :klnie:



Macie tu link do całej galerii:

http://www.fotosik.pl/u/m...s/album/1626814

I o co tu chodzi, że ten co kupiłem jest dłuższy?
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-28, 00:00   

brzoza006, też tak miałem, 3 podnóżki a jeden był dłuższy. To pewnie od nowszej albo co:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
brzoza006 

Motocykl: MZ ES 250/0 Jaskółka
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 25
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2014-05-28, 12:42   

Chyba zrobię sobie z dwóch jeden. :evil:
 
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2017-12-09, 19:51   

Na zdjęciu poniżej podnóżek lewy i prawy od MZ ES 250/1

Podnóżek prawy ma nr katalogowy 06-821.35 0 i trzy „kły”
Tu nie ma wątpliwości na zdjęciu to, co w katalogu, numery się zgadzają

Ale podnóżek lewy ma wybity inny nr niż w katalogu.
Wybity 05 _ 21 279 9 lub 06 _ 21 279 9 (nie widać dokładnie)
Natomiast w katalogu jest 06-821.41 0 i ma pięć „kłów” (zapewne temu, że uderza o niego kopka”

Pytania są takie:

Czy były różne lewe podnóżki ?
Czy ktoś ma na fotce nr swojego podnóżka ?

Przy okazji:

U mnie oba wsporniki podnóżka prawy i lewy są identyczne jeżeli chodzi o długość, gwint wewnętrzny, odległość otworu do zabezpieczenia (pozioma śruba)

Zauważyłem tylko taką różnicę że do 63r, podnóżki byłe przykręcane nakrętką, a po 63r. śrubą (tak jak na zdjęciu)

Ktoś to potwierdza ?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-09, 20:47   

Było conajmniej 4 rodzaje mocowań podnóżków. Z podkładkami i bez nich, odlewy na wspornikach itp. już o tym z Rastuch gdzieś tam dyskutowaliśmy. Wsporniki prawy z lewym różnią się troche. Chodzi o miejsce na otwór. A przynajmniej było tak unie i dwóch innych kolegach.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2017-12-16, 20:31   

Faktycznie Hvil ma rację, że były różne rodzaje podnóżków, pytanie czym to było podyktowane ?
Osobiście nie zgadzam się z teoriami niektórych, że Niemcy montowali to co akurat było na magazynie stąd różnice pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami motocykli zwłaszcza w końcówkach serii. U nich wszystko było ponumerowane, z katalogowane i przemyślane, nic nie działo się przypadkiem.

Wracając do tematu podnóżków. Były (stan mojej wiedzy na dana chwilę) dwa typy podnóżków. Inny do MZ ES 250/0 i inny do MZ 250/1. Różnica wynikała z zastosowanego tłumika.

W zerówce (MZ ES 250/0) tłumik miał końcówkę „lejkowatą”, miał krótszy wewnętrzny wkład (czyli krótszy środek) i długie kolano. Kolano było tak długie, że łączenie z tłumikiem wypadało w połowie kapy osłony prądnicy. I właśnie dlatego podnóżek prawy był „niższy” ponieważ tłumik w tym miejscy był „węższy”.

W jedynce (MZ ES 250/1) tłumik miał końcówkę „cygaro”, miał dłuższy wewnętrzny wkład (czyli dłuższy środek) i krótkie kolano.
Kolano było krótkie i łączenie z tłumikiem wypadało na początku kapy osłonowej prądnicy. Dlatego podnóżek prawy był „ wyższy” ponieważ tłumik w tym miejscy był „grubszy”

Podsumowując były różne podnóżki prawe ponieważ były inne tłumiki, a były inne tłumiki, bo zwiększała się moc silnika.

TEZA:
Podnóżki od MZ ES 250/0 były „krótsze” i miały 3 kły.
Podnóżki od MZ ES 250/ 1 były „wyższe” i miały 5 kłów

Dla potwierdzenia tej TEZY musiałby ktoś kto ma „zerówkę” odkręcić podnóżek kierowcy lewy i sprawdzić ile ma kłów (byłoby idealnie potwierdzić nr katalogowy, który powinien być 06-821.41 0)


Poniżej zdjęcie podnóżków z opisem oraz porównanie tłumików.

Stosowanie długiego kolana do tłumika typu „cygaro” jest błędem. Da się to skręcić ponieważ obecnie produkowane tłumiki cygaro na to pozwalają. W oryginalny tłumik do MZ ES 250/1 nie da się wsunąć długiego kolana z teraźniejszej produkcji. Ale to już temat do innego działu.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-16, 22:57   

Ja żadku tu ostatnio bywam bo bardzo mało czasu mam na motórzenie. Ale, mylisz się, ja miałem zerówkę ojca i jedynkę swoją. Macałem też kilka innych ram od jedynek. Oni naprawdę żonglowali tym nieźle.

Różnice były nie tylko w ilości zębów na podnóżkach. Były też różnice w podnóżkach w ramie. Wersje z przyspawaną podkładką cienką, albo z litym odlewem. Odlew też się różnił, były takie masywniejsze odlane ze skosem między szerszą i węższą częścią co wchodzi w ramę i takie jakby na tokarce zjechane z szerszej od razu na węższą część.

Ja to dorabiałem sobie kiedyś i kilku osobom przy okazji by taniej było. Wg, mnie najlepsza opcja to mocowania podnóżków te odlewane w całości ze skosem, najmasywniejsze w połączeniu z pięcio-ząbkowymi podnóżkami. Ważnym elementem też jest otwór na śrubę nie są symetryczne prawe z lewym.

P.s. Zapomniałem o tym, że były też wersje z otworem na śrubę i były takie z gwintem na mocowaniu podnóżka i nakrętką :-) sam mam takie w zerówce bodajże.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2017-12-17, 16:27   

I o co tu chodzi, że ten co kupiłem jest dłuższy?

Właśnie w tym poście kolegi „brzoza006” z 2014r. jest potwierdzenie mojej teorii.


Kolega kupił podnóżek lewy, który okazał się dłuższy od podnóżka lewego, którego już posiadał, ponieważ kupił podnóżek od MZ ES 250/1, a nie od MZ ES 250/0 jak zamierzał.

Poniżej jego zdjęcie, na którym wyraźnie widać, że podnóżki lewe mają różne długości. Ten na górze jest od MZ ES 250/0, ten na dole od MZ ES 250/1.

Identycznie jest na mojej fotce wyżej, ale dotyczy to podnóżka prawego.

Wobec załączonych zdjęć uznaję, że teza którą postawiłem:

TEZA:
Podnóżki od MZ ES 250/0 były „krótsze” i miały 3 kły.
Podnóżki od MZ ES 250/ 1 były „wyższe” i miały 5 kłów



jest słuszna.
Dyskusja dotyczy tylko podnóżków, natomiast kwestia wsporników podnóżka w mojej ocenie wygląda tak.

Nie wiem jak w MZ ES 250/0, ale w MZ ES 250/1 oba wsporniki (prawy i lewy) były identyczne. Gdyby były rożne to w katalogu byłby rozdział na wspornik prawy i lewy, a tak nie jest. Mam trzy ramy w dwóch te „rurki”, w które wchodzą wsporniki są równe, natomiast w trzeciej jeden jest ucięty, zapewne temu, że faktycznie wybić je z ramy to wielka sztuka.
 
     
symul 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 29
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Harta/Rzeszów
Wysłany: 2018-03-23, 18:42   

Witam. To jakie wreszcie mają być te podnóżki w ES 250/1?
U mnie ES jest z 1962 roku i są takich samych wymiarów.
A jeśli chodzi o sposób mocowania to był w tej rurce pręt z gwintem i stopki przykręcało się za pomocą nakrętki.
Muszę od nowa te rurki z frezami wytoczyć i rzuciły mi się w oko te ze zdjęć powyżej które zamiast gwintowanego pręta mają wewnątrz gwint. Wydaje mi się to łatwiejsze w wykonaniu i tak samo będzie spełniać swoje zadanie.
Jeśli chodzi o frezy to były akurat u mnie 3 punktowe .
Trochę mam teraz mętlik w głowie i nie wiem czy działać dalej z tym co mam, czy szukać jednego dłuższego.
Pozdrawiam.
 
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-03-23, 22:45   

Cytat:
Jeśli chodzi o frezy to były akurat u mnie 3 punktowe .


Jeżeli masz podnóżki z trzema kłami to pewnie masz te krótsze od MZ ES 250/0

wklej zdjęcie i będzie wszystko jasne, a tak poruszamy się w sferze GDYBANIA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14