Przesunięty przez: motomaciey 2012-06-23, 12:02 |
Kupno ruskiego zaprzęgu - kilka informacji |
Autor |
Wiadomość |
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2017-12-16, 12:28
|
|
|
Nasz motocykl trzeba było,dopasować do papierów które do niego dostałem,papiery z cła też były,kupiliśmy go w Porębie koło Zawiercia. |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2017-12-16, 14:16
|
|
|
Kupuj jannex byle papiery były ok,mój ponoć był wojskowy bez nr.na ramie i tabliczki ale ja się nie znam,wały rbi gość w Bielsku,szlif u kolegi z forum,tak jak kolega wyżej napisał,silnik trzeba rozebrać i sprawdzić.
Myśmy rozebrali wszystko do zera,wymienili co trzeba było,koła po malowali i spletli na nowo,dużo części odkupili i po wymieniali,instalację mamy oryginał,ale teraz chodzi elegancko |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
|
tereska150
Alek
Motocykl: MZ TS150 '82
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: Piaseczno WPI
|
Wysłany: 2017-12-16, 16:30
|
|
|
Żeby nikt nie pomyślał, że nie chcę pomóc, ale ekspertem nie jestem, zwłaszcza od współczesnych motocykli rosyjskich.
W sumie to na żywo takiego współczesnego oryginała nie widziałem, same zabytki
A o zabytkach to mogę powiedzieć tyle, że rozebranie wszystkiego do zera nie musi być konieczne. Można kupić oryginał z małym, albo bardzo małym przebiegiem, i jeździć, a naprawiać tylko usterki, które się pojawią.
Są takie ogłoszenia Urale i Dniepry końca lat 80tych i początek 90tych.
Sam miałem oryginał 25 letni i jeździł bez problemów... aż trafił cylindrem w drzewo |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-12-16, 19:42
|
|
|
Warunkiem jest rocznik poniżej 1975 ze względu na OC. Ale pytanie drugie ciągle otwarte, jak te papiery w cyrylicy wyglądają, ktoś może cyknąć foto jak ma? Ewentualnie sam tytuł dokumentu? Żebym nie kupił kachy z papierem z Iża i paragonem z jakiejś ukraińskiej biedronki.
Tomek kupiłeś w szankiel - Boxer czy Moto - malina? |
|
|
|
|
tereska150
Alek
Motocykl: MZ TS150 '82
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: Piaseczno WPI
|
Wysłany: 2017-12-16, 20:07
|
|
|
No jak 75? Przecież rocznik 92 też już ma zniżkę na PZM.
W załączeniu masz mój dowód ruski, czyli TECHNICZNY PASZPORT MOTOCYKLA.
Ten akurat na MW-750 (po rusku MB-750).
MARKA, MODEL masz w pierwszej linii, a akurat rok produkcji jest H/YET - nieznany (nieznajet). |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-12-16, 20:20
|
|
|
Po pierwsze niska rama, ładnie wygląda. Po drugie nie zakładam żadnej karty Pz-motu, ma mieć 40 lat. |
|
|
|
|
tereska150
Alek
Motocykl: MZ TS150 '82
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: Piaseczno WPI
|
Wysłany: 2017-12-16, 20:32
|
|
|
No to piszesz o Uralu, bo Dniepr do końca ma ramę "niską".
Oryginalne silniki przed 75 rokiem są 6V. Do krótkiej (niskiej) ramy nie wchodzi skrzynia ze wstecznym z Dniepra. Uralowska skrzynia ze wstecznym jest rzadka i słaba.
Nic nie sugeruję, wybór należy do Ciebie. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-12-16, 20:45
|
|
|
Dlatego dniepr mt9 albo K 750 i silnik urala. Późniejsze mają ramę pod kanapę, inny kształt.
Nie ważne, te silniki urala na 12V są do jazdy? Jak z ich wykonaniem i zdatnością do remontu? Bo czytam i z dnieprem po 1970 raczej słabo piszą. |
|
|
|
|
tereska150
Alek
Motocykl: MZ TS150 '82
Wiek: 43 Dołączył: 07 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: Piaseczno WPI
|
Wysłany: 2017-12-16, 21:01
|
|
|
Miałem też Dniepra MT-11 i silnik nie robił problemów, a że piszą, że awaryjny? Możliwe, ale mój był dosłownie katowany i rozpaść się nie chciał.
Silnik Urala M67-36 wspominam bardzo dobrze - nie było problemów, silnik mocny i z dużo lepszą charakterystyką momentu obrotowego niż najmocniejszy mój Dniepr. Może też z tego powodu miał naprawdę rasowy mocny, ale też ostry dźwięk. Oczywiście usterki występują: alternator ma tendencję do zerwania pierwszego zwoju na wirniku - łatwo naprawialne, a jak działa, to prąd jest jak należy. Słabe hamulce (albo ich brak), itp.
Ogólnie nie jest to wcale tani sprzęt obecnie, i nie da się za 4000 kupić dobrego z papierami, nawet ruskimi. Remont to sprawa prosta, ale nie tania, bo większość rzeczy razy dwa, ale wał może starczyć na długo w takim młodym silniku Urala 12V, więc tylko tłoki, cylindry, no i jakieś poprawki w głowicach ewentualnie. |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-12-18, 23:26
|
|
|
tomek@1966, Twój?! Zajebiaszczy! Elegancko trafiłeś w moje gusta dla motocykla z koszem typu stary Rusek! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2017-12-19, 12:11
|
|
|
Gratulacje !
Koło kosza z napędem czy bez ? |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
Hanys
Zlotowicz
Motocykl: Mz ETZ 250 rok 1984
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 101 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2017-12-19, 17:29
|
|
|
Hehe zdj dodane bez zgody wlasciciela |
_________________ Honda CB 500X 19r
MZ ETZ 250 84r
MZ ES 250/2 Kiedys może będzie jeździć
KMZ K750M 69r
Komar sport 73r
Romet T1 79r
Motorynka
i pełno innych gratów |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-12-19, 21:17
|
|
|
Ja mam inną wizję. Co do dowodu który numer to rama górny czy dolny? |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
|