» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa hamowni motocyklowej z czego się da.
Autor Wiadomość
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2017-04-16, 12:35   

Chyba się udało.Google miesza w tym hostingu tak,że nie zdziwię się jak te zdjęcia wogule znikną. :klnie:
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 85 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2794
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-04-16, 12:49   

elektryk111, Ja teraz widzę wszystkie.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2017-12-31, 18:47   

Poglądowy filmik z działania hamowni.Sprzęt nagrywający mam jeszcze cieniutki więc wybaczcie jakość.Będzie lepiej.
Filmik dla posiadaczy tego linku.
https://www.youtube.com/watch?v=5X3nCGGDQU4
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-01, 01:41   

Szacun, że w tak krótkim czasie doprowadziłeś to do tak zaawansowanego etapu! :piwo: Do testowania MZtek brakuje Ci tylko jednego - solidnej wichury na cylinder. Widziałem raz na żywo, a wiele razy na filmikach co potrafi się stać z silnikami w autach podczas pomiarów w hamowni. Momentalnie osiągają temperatury krytyczne. MZta jako chłodzona wiatrem jest na to bardzo narażona.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1537
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-01-01, 09:33   

elektryk111, w lecie chciałbym u Ciebie zmierzyć swoją 300
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-01-01, 11:17   

Wygląda super. Szkoda, że tak daleko mieszkasz ;)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2018-01-01, 12:31   

kosior30 napisał/a:
Szacun, że w tak krótkim czasie doprowadziłeś to do tak zaawansowanego etapu! :piwo: Do testowania MZtek brakuje Ci tylko jednego - solidnej wichury na cylinder.

Dzięki.Sama część mechaniczna to było jakieś 3 miesiące popołudniami,ale temat programu,interfejsu i oczujnikowania to jest jak trylogia,albo never ending story,bo do dzisiaj mam problemy z zakłóceniami sygnałów z czujników rolki,które pochodzą najprawdopodobniej z iskry.
Wentylatorek oczywiście mam,ale nie ma sensu go włączać jeśli cylinder jest chłodny.
Do pomiaru cylinder powinien mieć normalną temperaturę pracy czyli jeśli jest nierozgrzany to niema sensu włączać chłodzenia. :smile:

.mczmok,
Kiedy będziesz chciał to wbijaj :piwo:

intr,
To co dziś wydaje się dalekie to przy okazji np.zlotu w białej może się okazać dużo bliższe :wink:
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-01-01, 12:38   

Ekstra! Czekam na pierwsze wyniki pomiarów :) :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2018-02-20, 22:59   

Hamownia wreszcie zaczęła działać,ale żeby to nastąpiło to musiałem zrezygnować z prób ogarnięcia darmowego programu do hamowni i kupić coś bardziej profesjonalnego.
Wybór padł na coś takiego: https://www.youtube.com/w...t6HF8kqeuA&t=2s
Program oferuje mnóstwo opcji jak podłączenie sondy lambda.
Ma wyjścia sterujące PWM do sterowania hamulcem rolki,Wyjścia analogowe do sterowania jeszcze nie bardzo wiem czego,wyjście na silnik krokowy do sterowania hamulcem lub przepustnicą,czujniki wilgotności,ciśnienia i temperatury powietrza,które to automatycznie wprowadzają korekcję do wyników pomiaru i kilka innych rzeczy,które raczej nie będą używane.
Dla mnie ważne jest że aparatura wreszcie pokazuje takie kreski jakie powinna.
Poprzedni program będzie od czasu do czasu równolegle uruchomiony dla potwierdzania wyników programu głównego.
Test ETZ251
https://www.youtube.com/watch?v=EawgBSpMTec
Test rometaZ150
https://www.youtube.com/watch?v=CVrMQFNTz18
I jakiegoś skutera :smile:
https://www.youtube.com/watch?v=E80zEKmIIl0
Pomiary są robione po dwa razy,żeby sprawdzać czy wyniki się potwierdzają.
Jak będę miał chwilę czasu to wkleję tutaj zrzuty ekranowe,to będzie widać lepiej szczeguliki.
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
Ostatnio zmieniony przez elektryk111 2018-03-18, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-21, 14:36   

Mz'ta niewiele mocniejsza od Rometa, z czego to może wynikać ?
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 50
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 71
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-02-21, 15:17   

Ja fachowcem z mechaniki nie jestem, ale moim zdaniem po prostu silnik MZ swoje dobre lata ma za sobą.
Romet Z150 - fabryka podaje 10,5 KW przy 8500 obr. - pomiar pokazuje chyba zbliżone wartości.
ETZ 251 z tego co pamiętam miała około 15 KW - więc trochę brakuje. Ale moment jednak ma zdecydowanie większy.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 936
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2018-02-21, 15:50   

Wykres momentu wskazuje, że silnik mocno słabnie powyżej 4000 obr./min. a powinien do 5000 iść równo w górę.
Można podejrzewać, że silnik już najlepsze lata ma za sobą i przydałby mu się generalny przegląd o ile nie remont.

Przydałoby się zmierzyć ze dwie inne przedstawicielki rodu 251 i obraz byłby pełniejszy.

Adax, kiedy jedziesz hamować swoją wariatkę? :mrgreen:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-21, 17:46   

No wszystko rozumiem, ale tam jest napisane hp a nie kw, więc jezeli wynik jest w koniach, to MZ'ta ma bardzo mało, natomiast jak pomiar jest faktycznie kw, no to by się zgadzało pi razy oko.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-21, 17:49   

spojrzałem na stronę rometa i podają 10,7 ale konia, no to by się pokrywało idealnie. Natomiast jak fucktycznie MZ'ta generuje 13 koni, to powinna ledwo się od ziemi odpychać a Ta nie wykazuje objawów totalnego zajechania, no ale może.

Moje pytanie wynikało z faktu, że MZ'ta ma szybki wzrost i szybki spadek, zakres obrotów jest niewielki a moment w tym czasie duży jak na klasę 250. Zatem pytanie, czy to nie ma wpływu.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: Mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2115
Skąd: Tsa
Wysłany: 2018-02-21, 18:05   

elektryk111, ładnie wszystko sie zbiera w całość.
Ale te pomiary są jeszcze nie teges. Być może w opcjach program jeśli jest z USA domyślnie mierzy WHP a nie HP. Po drugie te NM też jakoś dziwnie wychodza w przypadku skuterka.
Wykalibrować program i bedzie cacy :piwo:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2018-02-21, 18:58   

intr napisał/a:
Mz'ta niewiele mocniejsza od Rometa, z czego to może wynikać ?


Ten silnik od własnoręcznego remontu widział już całą chorwację,Turcjo-Grecję,dwa razy polskie morze przy okazji zlotów i dwa lata codziennego dojeżdzania do roboty 32 kilosy w obie strony+niedzielne wypady po okolicy,więc nawet nie byłem specjalnie zdziwiony pomiarem.
Bardziej byłem zdziwiony wynikiem pomiaru przy pomocy poprzedniego programu gdzie wynik wyszedł coś około 17 km.

Dex napisał/a:
Wykres momentu wskazuje, że silnik mocno słabnie powyżej 4000 obr./min. a powinien do 5000 iść równo w górę.
Można podejrzewać, że silnik już najlepsze lata ma za sobą i przydałby mu się generalny przegląd o ile nie remont.

Remont góry na pewno.Cylinder był na czwarty szlif więc albo inny cyl albo 300.
Po remoncie zaraz zrobię pomiar i kształt wykresów będzie na pewno bardziej "zadziorny".

EndriuBis napisał/a:
Ja fachowcem z mechaniki nie jestem, ale moim zdaniem po prostu silnik MZ swoje dobre lata ma za sobą.
Romet Z150 - fabryka podaje 10,5 KW przy 8500 obr. - pomiar pokazuje chyba zbliżone wartości.
ETZ 251 z tego co pamiętam miała około 15 KW - więc trochę brakuje. Ale moment jednak ma zdecydowanie większy.

Nie wiem czy jesteś mechanikiem ale na pewno jesteś spostrzegawczy, bo zauważyłeś pewną nieścisłość,czyli niską moc a jednocześnie wysoki moment :piwo:
Przyznaje się bez bicia że z powodu późnej pory i pośpiechu omyłkowo pisałem do programu wartość przełożenia silnik/rolka hamowni (Gear Ratio)pomyłkową wartość 4,2 zamiast 5,2co jednak nie zmienia wartości mocy max ani kształtu wykresów mocy i momentu.
Sprawia jednak że wartości momentu obrotowego powiększone są o te około 22% a wyliczona wartość obrotów na osi poziomej jest o te 22% zbyt mała.
Czyli w tym przypadku moment max wynosi 23,12-22%=18,04.
Moment max.przy obr3781 +22% =4612
Kształt wykresów jest identyczny jak obecny.
Moc max bez zmian.
Ale i tak zrobię nowy pomiar i wrzucę od nowa na YT
No i przepraszam za tą pomyłkę. :oops:

Edit:

intr napisał/a:
Natomiast jak fucktycznie MZ'ta generuje 13 koni, to powinna ledwo się od ziemi odpychać a Ta nie wykazuje objawów totalnego zajechania, no ale może.

Ogólnie w dwie osoby ciężko było się rozpędzić powyżej 90km/h.
Na kole hamowni tego nie widać/słychać bo nie ma oporu wiatru.

Dodek napisał/a:
Być może w opcjach program jeśli jest z USA domyślnie mierzy WHP a nie HP. Po drugie te NM też jakoś dziwnie wychodza w przypadku skuterka.

Program jest z Norwegii,ale zorientuję się co oni tam mierzą.
Potrzebuję tylko dodatkowego sprzętu w postaci dwóch obrotomierzy:
-Obrotów silnika
-Obrotów rolki
Żeby ekspresowo wyliczyć Gear Ratio i wpisać ją w rubryczkę programu praktycznie w trakcie rozgrzewania się motorka przed właściwym pomiarem,bo ta wartość jest inna dla prawie każdego motocykla nawet tego samego typu z powodu różnych zębatek i różnej średnicy zewnętrznej opony z tyłu.
Pomiar momentu w skuterach nie jest możliwy z powodu przekładni pasowej która totalnie fałszuje wyniki.
Natomiast dzięki wykresowi można mieć wgląd w działanie właśnie przekładni,czyli na przykład na tym wykresie widać że wariator zbyt szybko zwiększa przełożenie,co obrazuje dołek na wykresach po początkowej górce.
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 335
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2018-02-21, 22:08   

Zrobiłem dwa filmy:
Starym programem https://www.youtube.com/watch?v=do0nJ0Gw0vs
i
Nowym https://www.youtube.com/watch?v=HUgbIAOCuKI
Obydwa mają ten sam GEAR RATIO
Ale innych PROGRAMISTÓW-TWÓRCÓW :smile:

A przy okazji znalazłem w nowym,funkcję ułatwiającą ustalenie właściwego przełożenia.

EDIT:
Dopatrzyłem się przyczyny różnicy pomiarów na starym programie i na nowym,i na pewno jest nią inna wartość momentu bezwładności rolki którą kalkulator starego programu wyliczył na 14,04 kg.m^2 a nowego na 13,77 kg.m^2. i dlatego moc na starym programie wyniosła 13,9 hp a na nowym 13,37 hp i 13,23 hp.
Bezwładność rolki ma podstawowe znaczenie dla wyników,a różnice wyniknęły prawdopodobnie stąd że w starym programie oblicza się bezwładność na podstawie wielu danych dotyczących kształtu rolki,wałka,ewentualnych dodatkowych elementów wirujących razem z wałkiem a także ich masy,a w nowym tylko masy i średnicy rolki.
Będę więc musiał użyć jakiegoś niezależnego narzędzia do obliczeń inercji,aby potwierdzić który program oblicza to trafniej.

USA w swoich pomiarach podaje moc na kołach,czyli moc silnika minus straty na układzie przeniesienia napędu a Europa moc na wale silnika.

Gdyby ktoś chciał się dokładniej przyjrzeć wykresom,to jest taka opcja,że można ściągnąć demo programu do hamowni z tej strony http://yourdyno.com/downloads/
a ja wysyłam mu plik csv który można w tym programie otworzyć i użyć np.funkcji zoom dla podglądu szczegółów.

Edit nr2:
Teraz dopiero zauważyłem :wink:
intr napisał/a:
zakres obrotów jest niewielki a moment w tym czasie duży jak na klasę 250

Spostrzeżenie jak strzał w 10 :wink:
To jest właśnie skutek wpisania błędnego Gear Ratio.
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14