» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Kalendarze Klubowe 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 613
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-01-13, 19:32   klocki hamulcowe
Post wygaśnie: 02.12, 19:33

Witam Panowie i PANIE
Ostatnio zacząłem rozglądać się za klockami do transalpa,nie miałem pojęcia że jest tego aż tyle,a każda firma ma jeszcze podział na sportowe,twarde miękkie cenowo też to wygląda ciekawie
od 20 zł za MAKLANDY do 200 zł i więcej.
Koledzy co wybrać
EBC , TRW , NHC , ARC , HISSIN ?? czy jeszcze jakieś inne
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 662
Skąd: Piaseczno

Wysłany: 2018-01-13, 19:37   

Ja miałem maklandy w sv 650 za tą cenę nic lepszego nie kupisz.
Chłopak co kupił ja 4 lata temu jeszcze je ma i nie narzeka.
Ale towaru jest tyle że coś sobie wybierzesz.
_________________
WPI
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-01-14, 00:02   Re: klocki hamulcowe

tomek@1966 napisał/a:
Witam Panowie i PANIE
EBC , TRW , NHC , ARC , HISSIN ?? czy jeszcze jakieś inne


Chyba NISSIN ? Takie idą na pierwszy montaż do "japonii". Jak budżet pozwala to się nie zastanawiaj. Tylko lepiej kupić po za ASO - będzie taniej. A czy twarde czy miękkie musisz szukać w jakimś manualu. Jak dasz zbyt twarde tarcza szybciej poleci.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1488
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-01-14, 12:56   

tomek@1966,
EndriuBis napisał/a:
Jak dasz zbyt twarde tarcza szybciej poleci.

Twarde do gwałtownego , sportowego hamowania, no i zgadzam się z przedmówcą.
_________________

 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 613
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-01-14, 14:27   

To jakie oznaczenia są klocków jeżeli chodzi o twardość
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
kuba89 


Motocykl: ETZ 250 & CB 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 225
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2018-01-14, 18:02   

Ja posiadam w swojej CB 600 klocki VESRAH. Założone jakieś 15 tys temu i naprawdę mało ich ubyło, fakt faktem jeżdżę bardziej turystycznie niż sportowo, jednakże mechanik u którego serwisuje sprzęt był zdania że jakościowo stoją na równi z NISSINEM. Tanie nie są ale drugi raz z pewnością nie wahałbym się założyć. Komplet na przód wyniósł mnie coś około 220 zł.

Co ważneijsze żadnego piszczenia itp nie doświadczyłem, no i klocki produkowane w Japonii, tarczy również nic nie zjadły. Klocki oczywiście spiekowe.
_________________
Nie ma nic piękniejszego, niż udać się "gdziekolwiek, byle nie dojechać zbyt szybko"...
  
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: f4i
Pomógł: 88 razy
Wiek: 21
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2096
Skąd: Tsa
Wysłany: 2018-01-14, 18:06   

Najtwardsze to spieki - tzw, sinterowe - nadają sie do sportów , bardzo dobrze hamują i szybko zjadają tarcze no i nie sa tanie - dobre złote nissiny kosztują od 150 za zestaw na 1 tarcze,. Org w mojej cebrze siedziały fabryczne klocki nissin toyo- spieki - przód wytrzymał 30kkm tył 22kkm - także wynik całkiem całkiem.
Są też carbonowe/kevlarowe- tylko na tor bo potrzebują sie dobrze nagrzać zanim zaczną hamowac.
no i zostają organiczne- do zwykłej spokojnej jazdy i są najtansze.
Co do maklandów mam identyczną opinię jak Lipton :piwo: - kupiłem 2 komplet - 1 raz 2 lata temu wziałem je tacie do majesty 250 i po przejechanych 5000km mają sie całkiem dobrze, w tamtym roku kupiłem do cebry na tył też maklandy -zrobiłem jakies 6000km przez sezon i spokojnie zrobią jeszcze 2 tyle. Z mocą hamowania szału nie ma , ale nie jest źle. Zmęczeniowo są nawet lepsze niż kosztujace 6x tyle niebieskie nissiny organiczne - które miałem kiedys w fireblade i widze ze w maklandach po porównywalnym przebiegu zostalo sporo miesa.
_________________
250 -> 900 ->650->600
  
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-01-15, 09:25   

tomek@1966 napisał/a:
To jakie oznaczenia są klocków jeżeli chodzi o twardość


Nie ma chyba jakiegoś standardu. Każdy producent oznacza po swojemu. Często oznacza się np. kolorami. Ważniejszy jest materiał z jakiego wykonane są klocki. Np. organiczne - najtańsze, czy "semisinter".
Czytałeś ?
https://www.scigacz.pl/Kl...ziec,18927.html
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-01-15, 09:36   

Dodek napisał/a:
Najtwardsze to spieki - tzw, sinterowe - nadają sie do sportów , bardzo dobrze hamują i szybko zjadają tarcze no i nie sa tanie - dobre złote nissiny kosztują od 150 za zestaw na 1 tarcze


Ale nie można też tak uogólnić że klocki organiczne są miękkie, a semisinter - twarde.
Problem jest bardziej złożony.
Np. wspomniane tu NISSIN złote są semisinterowe a z tarczy nadmiernie nie zużywają.
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 613
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-01-15, 18:39   

Dodek napisał/a:
Są też carbonowe/kevlarowe- tylko na tor bo potrzebują sie dobrze nagrzać zanim zaczną hamowac.

Ale do tych powinno się mieć odpowiednie tarcze
Z jednej fabryczne nisiny za 170 zł na tarczę z drugiej maklandy za 20 - 30 zł na tarczę jakość wygląda podobnie widzę ,a że trzeba będzie częściej wymieniać trudno zacisk będzie częściej smarowany.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: f4i
Pomógł: 88 razy
Wiek: 21
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2096
Skąd: Tsa
Wysłany: 2018-01-15, 21:30   

EndriuBis napisał/a:
Ale nie można też tak uogólnić że klocki organiczne są miękkie, a semisinter - twarde.
Problem jest bardziej złożony.
Np. wspomniane tu NISSIN złote są semisinterowe a z tarczy nadmiernie nie zużywają.
Ale nie można też tak uogólnić że klocki organiczne są miękkie, a semisinter - twarde.

złoty nissin to w pełni spiek ,niebieskie to co innego to wg info z fabryki pół organika pół spiek - tu jest wszystko opisane http://motoklocki.pl/niss...edium,15,84.htm
PS nic nie uogólniam tylko pisze z doświadczenia co ile wytrzymywało, :wink:

Versahy też bdb firma - jakosć na równi z nissinem, cena podobna
Obecnie mam na przodzie SBS sinterowe - są bardzo agresywne w sile hamowania gdyz są strasznie twarde ma to taki minus że dosłownie zjadają tarcze, mimo ze nie są najgorsze- pewnie wymienie je na nissiny złote bo kupiłem nowe tarcze. Przypomniało mi sie jeszcze ze miałem też kiedys założone w bladym te chinskie NHC ze spieków - hamowało to nawet nawet ale zjadało tarcze, raz nawet przypaliło tylną tarcze jak sie przewód hamulcowy lekko zblokował, znowu w dl 650 miałem założone jak kupiłem te nhc te z zielonego pudełka- masakra - tych nie polecam 2x tansze maklandy hamują od nich 2 x lepiej.
Z lepszych firm sa jeszcze brembo, carbone lorraine, ebc, sbs, goldfreny - do wyboru do koloru.

tomek@1966, na pewno makland nie jest tak ostry w działaniu jak spiek . Ja kupiłem je troche dla testów i zostały i z tyłu bdb się sprawdzają.
_________________
250 -> 900 ->650->600
  
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1488
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-01-15, 22:22   

Niestety fizyki nie da się oszukać...
Czym twardsze klocki tym mniej się zużywają, tarcze bardziej.
Współczynnik tarcia jest różny i zależny od materiału.
Dlatego dla niewysilonych moto nie potrzeba super klocków, bo zahamuje się trochę gorzej.
Też przerabialem kilka rodzajów klocków w moto, ale nigdy w ekstremalnych warunkach. Jedynie do spokojnej jazdy turystycznej, średnia półka wystarczy.
Ostatnio Gruzja, najtańsze klocki na allegro 😕 i co? 7500 km niewielkie zużycie. Motocykl ważył 260kg plus 100 bagażu plus jeździec.
Mnóstwo gór po drodze od Rumuni poprzez Turcji, nie mówiąc o Gruzji.
_________________

  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13