» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2018-01-31, 12:17
Różnice ram etz 150 1988r a 1991r
Autor Wiadomość
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 75
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2010-12-17, 19:52   Różnice ram etz 150 1988r a 1991r

Witam
Zastanawiam się czy są jakieś różnice np między ramą z 88r. a 91r.??
Czy wszystko będzie pasowało ze starej ramy do przerzucenia na tą z 91r??
POZDRAWIAM
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-08, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 298
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-12-17, 19:58   

chyba mają inne mocowania tylniego błotnika ponieważ w 88 był metalowy a w 91 powinien być już plastik poza tym jest wszystko takie same,ale dla pewności niech się inni wypowiedzą
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1933
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-12-17, 20:29   

Ramy w modelach 91 są wzmocnione w tylnej części. Przesunięte jest mocowanie amortyzatorów w stronę główki ramy, blachy wzmacniające są inne, kąt gięcia rurek, które idą od uszu silnika do części pod siedzeniem jest inny. Geometria ogólna jest przystosowana do amortyzatorów o skoku 135 mm (stary typ skok 105 mm) W ramach starego typu był to słaby punkt. Przy bardzo częstym dobijaniu amortyzatorów rama pęka pod siedzeniem kawałek przed dolną rurką. Rama z roku 91 jest konstrukcyjnie mocniejsza od ram wcześniejszych. Po upadku ddry za czasów MUZ'a ramy zmodyfikowano jeszcze bardziej pod kątem większej wytrzymałości.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 75
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2010-12-17, 20:42   

no ok ale do przerzutki się nadaje??Czy lepiej szukać ramy z 88-89 r??
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 501
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-12-17, 20:47   

Ale co chcesz przerzucać?
Sam silnik?
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 261
Skąd: Nisko
Wysłany: 2010-12-17, 21:35   

Wszystko ci podejdzie tylko z drugiej ramy bedziesz musiał zapodać błotnik plastikowy i uchwyt pasażera do tego tylna lampe z kierunkami tyle różnic reszta jest jak najbardziej wymienna, no i te dłuższe amory chyba że stare zrobisz na jakiś przedłużkach :piwo:

No i pamiętaj ze jak bedziesz adoptował 88 do 91 to instaalcja sie rózni czujnikami stopu ale to ąltwo jest przepiąć jak ma być tylko trzeba czujnik tylnego ham , bo tam przy pułce na aku jest on montowany, do stopki hamulca jest przyspawany pręt i do niego zapiety trzpień czujnika. Do tego może różnic sie regulatorami mech a elektronicznym ale to też łatwo zmienić zalezy jaki byś chciał dać.
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
irek 1985 
irass

Motocykl: mz 150
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2010-12-21, 17:53   

mam pytanie prosze o odpowiedz chciałem do mojej 150 załozyć silnik od 250 i kurde nie pasują mi blachy mocowania silnika jezeli jest ktoś w temacie prosze o podpowiedz.....
_________________
jestem
 
     
Adamer 
Majster


Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 109
Skąd: Lędziny/ŚLĄSK
Wysłany: 2010-12-21, 18:51   

Blachy są inne, ramy są inne :mrgreen:
_________________
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 112
Skąd: Żary
Wysłany: 2018-01-28, 00:26   

Pozwólcie Panowie, że trochę odświeżę kotleta. Możecie dodać fotki takiej ramy z 88r i tej z 91r ? Łatwiej by było zobaczyć te różnice na dwóch fotkach obok siebie. Myślę, że znajdą się osoby, które mają takie fotki i wspólnymi siłami da się to pokazać. Fajnie by było odświeżyć temat po 8 latach, a nie będę ukrywał, że sam bym chciał zobaczyć te różnice :piwo:
_________________
Jako jeden z nielicznych, robiłem prawko i zdawałem egzamin na MZ ETZ150 :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15