» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek sprzegła silnik 250ccm
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-12-28, 20:06   

Przecież on wygląda prawie jak nowy :wink:
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-12-29, 14:25   

Na 99 procent ok, ale sprawdź pasowanie że stozkiem.
_________________

 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-29, 15:33   

Wietrzanin, myślę że jak by kolega mczmok, założył go do swojego silnika to drugi raz Krym by objechał... :piwo: :grin: To już inna bajka jak ten poprzedni wał który wzbudził tylko kontrowersji... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2017-12-29, 21:22   

Wrzuciłem foty bo według mnie są tzw ubytki których może tak super na zdjęciu nie widać ale bym je zaliczył do procesu korozji występującej tak jakby od środka materiału ,a w ddrowskich wałach często to napotykam głownie na stożkach od strony sprzęgła i wirnika .
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-12-29, 23:25   

mczmok napisał/a:
Przykład przeróbka na 300 którą kupił Tomek, jak jeździła po 10 km nic się nie działo, ale na Mazury już nie dała rady.

Tak btw. uwierz lub nie ale ta Etka jeździła trasy po 500km, i pomimo tego że dostawała ostre baty przez 2 lata zrobiła bezawaryjnie 8tyś km i nigdy nie zawiodła.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-12-29, 23:29   

Wietrzanin napisał/a:
może tak super na zdjęciu nie widać ale bym je zaliczył do procesu korozji występującej tak jakby od środka materiału ,a w ddrowskich wałach często to napotykam głownie na stożkach od strony sprzęgła i wirnika


To jest prawdopodobnie niejednorodność materiału, jest to na tak małej powierzchni, że zupełnie nie przeszkadza w dalszej eksploatacji.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2018-02-04, 22:16   

Czołem!
Jakiś czas temu pokazywałem Wam zorany stożek sprzęgła w ETZ. Po ustaleniach z właścicielem , stanęło na tym ,że mam kupić nowy element sprzęgła i spróbować dotrzeć to połączenie .
Tak to wygląda a po włożeniu ręką ,stożek się klinował sam .
[img][/img]
Póki co , zrobiłem na niej 80 km i jest ok .
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-04, 23:07   

Masz źle zamontowany uszczelniacz.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-05, 11:45   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Masz źle zamontowany uszczelniacz.


Znowu? :mrgreen:

motolis, a jak z dystansami między sprzęgłem a kołem odbiorczym skrzyni biegów oraz dystanse podkładkami kasowane?

PS Fajnie, że problem opisujesz do końca, nie tak jak inni - dostaną informację i nie napiszą, czy problem rozwiązany czy nie. :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2018-02-05, 17:17   

Ups , a jak powinny być założone te uszczelniacze ? W większości motocykli są w ten sposów założone :)
Dystansów nie sprawdzałem ,bo nie wiedziałem że trzeba , założyłem tak jak było i już :) . Sam stożek nie wpadł głęboko i podkładka płaska i falista, spełniaja swoje funkcję .
Ogólnie motocykl był kupiony jako po remoncie , tylko to sprzęgło się ślizgło .
Będę miał ją jeszcze przez 3 tygodnie , to może co nie co poprawię , choć to motocykl typowo na niedzielne przejażdżki .
No i dzięki wszystkim za podpowiedzi ! Dopiero MZtki poznaję , to i gafy popełniam :)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-02-05, 18:42   

W mzecie uszczelniacz od strony sprzęgła fabrycznie był założony sprężynką do zewnątrz.

Nie chcę być złym prorokiem, ale jeśli nie zwróciłeś uwagi na to czy stożek jest dobrze dociskany to może się okazać, że sprzęgło spadnie. Wiem co mówię, bo u siebie też się trochę nad tym głowiłem zanim doszedłem do tego na co trzeba zwrócić uwagę.
 
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2018-02-05, 22:51   

O zobacz , nawet o tym nie pomyślałem , bo zawsze w ten sposób zakładałem w innych sprzętach . Ale czy czymś grozi takie umiejscowienie uszczelniacza ?
Co do docisku stożka to jestem pewien ,bo po dokręceniu na sucho ,miałem o 0,5-0,6 mm większą odległość ,od grubości obu podkładek znajdujących się pod sprzęgłem .
W tej sytuacji zrobiłem co mogłem ,jeśli puści ,będziemy szukać nowego wału i stożka (taka wola właściciela ).
Na ten czas z mojej strony to wszystko w temacie , jak coś się będzie działo -dam znać :)
P.S. Przynajmniej teraz jestem nieco mądrzejszy w tym temacie ,to i łatwiej mi pójdzie przy robieniu mojej TSki ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14