Introwy projekt ETZ 200 |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-11-01, 20:52
|
|
|
tak w zasadzie, to przeglądając temat jest niuans do przodu i mogę odświeżyć. Generalnie pojawił się na drodze zasadniczy problem fabrycznego procentowego wyważenia wału. Pytałem nawet na niemieckich forach. Nikt nie wie lub nie chce powiedzieć. Fabryka nie ujawniła tych informacji. Napisałem nawet do kanuni, ale tutaj też cisza. Można zmierzyć oczywiście, ale zawsze pozostaje problem niedokładności produkcyjnych i co za tym idzie rozbieżności rzeczywistości od tego, co fabryka chciała a tym co wyszło. Potrzebowałem więc możliwie na 100% oryginalny set, który pracował i nie wibrował i taki się znalazł, ale jeszcze w silniku, więc będziemy mierzyć.
czopy z poprzednich zdjęć dałem w międzyczasie do nawęglenia i szlifowania, są już gotowe, przeciwwagi nabrały kształtu półproduktu i jak tylko zmierzę wyważenia wału będę to obrabiał na gotowo i zobaczymy co wyjdzie. Wał jest obliczony całkowicie od podstaw, a propo momentów temacie o 300, więc jak to odpali i będzie jechało to się okaże czy mi się dobrze wydaje czy źle Prócz nawęglania i szlifowania wszystko robiłem u siebie.
Fotki jak się wał prezentuje poniżej. cdn. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-11-01, 22:06
|
|
|
Błyszczy się jak psu jajca na wiosnę |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-08, 09:29
|
|
|
Najnowsze wieści z frontu są takie, że obrobiłem wał jeżeli chodzi o otwory, wcisnąłem czopy i złożyłem na szybkości żeby zobaczyć, czy w ogóle da się go wycentrować. Rokuje że zmieści się w tolerancji, niemniej po drodze wyszło wiele rzeczy, których nie przewidziałem, bo nie miałem świadomości, że mogą akurat tutaj wystąpić i nie wiem ostatecznie, czy te przeciwagi nie wylądują na końcu na półce jako ofiara dla boga prędkości Ogólnie rzecz ujmując pojawiają się naprężenia przy wciskach, które krzywią wał i mimo, że powinien być prosty to nie jest.
Okaże się po złożeniu na gotowo, doświadczenie niestety kosztuje. Poniżej foto z pola walki. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2018-02-08, 10:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2018-02-08, 10:09
|
|
|
Slaba sztywność stali ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-08, 10:17
|
|
|
No można by tak powiedzieć, ale też ciężko aby było inaczej, Po prostu trzeba wiedzieć jak się wał zachowa i środki zaradcze podjąć jeszcze przed obróbką. Stal to 40 hm utwardzona do 30 hrc, więc też nie byle co. Wciski nie pozostają bez echa na tarczy wału i otwory wzajemnie też się odkształcają. To są rzeczy, których na papierze czy komputerze nie widać i nie ma innej drogi jak robić, analizować co i dlaczego się stało. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-08, 13:35
|
|
|
Coś jak ze ściąganiem materiału przy spawaniu - możesz sobie wszystko ustawić i wyliczyć, a odkształci się tam, gdzie będzie samo chciało. Może zostawić niektóre rzeczy do obróbki po złożeniu połówek? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-08, 14:12
|
|
|
No tak się robi, na masową skalę jak jest wał składany w kilku części, to składasz cały jak leci, centrujesz na ile się da a następnie cały wał w szlifierkę i czopy, które mają naddatek na szlifowanie jedziesz po długości. Wtedy wał z szlifierki wychodzi z biciem zero. Tak wski były robione między innymi. Zaleta, że nie trzeba robić super dokładnie, wada, że wymiana czopa nie jest możliwa bez szlifowania całego wału.
Myślałem o tym, ale jak robisz prototyp, to ciężko wszystko przewidzieć. Jak się będę zadowolony z bicia, to dorobię nowe większe czopy, dam no nawęglenia i dam do przeszlifowania w całości. Nawet nie pytać ile czasu zajeła produkcja tego wyżej ze wszystkimi obliczeniami... Szkoda by było zezłomować. W każdym razie i w tym stanie nawet jak będzie bił ze dwie dychy to już mi pozwoli robić cylinder. Bez wału o większym skoku nie mogłem cylindra ruszyć. Generalnie jak się zmieszczę nawet w 0,05, to przy tej wielkości wału jeszcze będzie można założyć. Jak wyjdzie zobaczymy.
Wrzucam foto jaki akutalny stan, żeby tak chodził jak się świeci, to będzie dobrze |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-08, 20:06
|
|
|
FINALLLE!
Skończyłem z biciem 0,03, więc będzie glebę gryzło (ale musiałem oczy zamknąć )
Aż zasłużył sobie na sesję zdjęciową, bo nie wiem czy w polsce ale na forum na pewno jest to pierwszy customowy wał do MZ'ty z korbowodem od RM 250 i tłokiem od Piaggio hexagon 180. Skok 62 mm. Oryginalny 58. Założone wyważenie 35%. Nawet na fejsa się nadaje
No i tyle, na półkę i tera cylinder wchodzi na stół: |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-08, 21:18
|
|
|
No to baja! |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-02-08, 21:39
|
|
|
To teraz już z górki oby sprzęgło wytrzymalo |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2018-02-09, 12:55
|
|
|
Wyjdzie najszybsza ETZ 150 na świecie |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-02-09, 13:20
|
|
|
mostasz, Tylko na świecie? Myślę, że w całym układzie słonecznym i nawet spali łąka w czarnej dziurze! Super! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-02-09, 13:39
|
|
|
czochu napisał/a: | To teraz już z górki oby sprzęgło wytrzymalo | i łańcuszek... |
_________________
|
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2018-02-09, 20:08
|
|
|
To w 150 jest łańcuszek ? Wlozcie okinoia jezeli nie ma lepszych łańcuchów |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-02-09, 20:51
|
|
|
Łańcuch to może z rozrządu od samochodu by dopasowal |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-09, 21:49
|
|
|
Oryginalny czeski wytrzyma na 100%. W dalszym etapie ten silnik będzie sie kręcił do tyłu i tam zrobie przełożenie na kołąch zębatych. Ale na początek żeby tylko odpalić to będzie standard. W jawie 350 jest taki sam i wytrzymuje mechanicznie. Problemem jest tylko brak napinacza. Gdyby był, to by to było trwałe i niezawodne. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2018-02-12, 11:30
|
|
|
Intr - obecnej produkcji łańcuszki czeskie FAVORIT wyciągają się nam w jawach jak guma od majtek
Kto robi sprzęgło w ostatnich 3 latach kupuje łańcuszek okinoi Jeden z kolegów zrobił na tym cudzie 10 000 i nie jest wyciągnięty a te teraźniejsze favorit potrafiły się po 4 -5 tys wyciągnąć granicznie... |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-12, 19:34
|
|
|
Jeśli pasuje od Jawy 350, to pasuje też od rozrządu ze skody. Może tam są jakieś lepsze jakościowo łańcuchy (były montowane jeszcze na początku wieku w Fabiach 1,4 8V). |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Patafil65
Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Okolice Torunia
|
Wysłany: 2018-02-26, 23:40
|
|
|
intr napisał/a: | Najnowsze wieści z frontu są takie, że obrobiłem wał jeżeli chodzi o otwory, wcisnąłem czopy i złożyłem na szybkości żeby zobaczyć, czy w ogóle da się go wycentrować. Rokuje że zmieści się w tolerancji, niemniej po drodze wyszło wiele rzeczy, których nie przewidziałem, bo nie miałem świadomości, że mogą akurat tutaj wystąpić i nie wiem ostatecznie, czy te przeciwagi nie wylądują na końcu na półce jako ofiara dla boga prędkości Ogólnie rzecz ujmując pojawiają się naprężenia przy wciskach, które krzywią wał i mimo, że powinien być prosty to nie jest.
Okaże się po złożeniu na gotowo, doświadczenie niestety kosztuje. Poniżej foto z pola walki. |
Pamiętasz, kiedyś pytałeś po co robię przyrząd do wytaczania wag w uchwycie tokarki, skoro łatwiej frezarką to ogarnąć, teraz zdobyłeś doświadczenie i już wiesz, najlepiej wytaczać otwory pod czop korbowy po wciśnięciu czopów głównych. Po to właśnie taki gips do mocowania przeciwwagi z wciśniętym czopem głównym, wówczas bicie po centrowaniu wychodzi w okolicy 0,01. Pozdrawiam i trzymam kciuki za projekt. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-02-27, 00:51
|
|
|
Dzięki Na pewno wiem więcej, ale przy tej frezarce to dalej bym się upierał
Również pozdrawiam. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|