» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes w202 czujnik temperatury.
Autor Wiadomość
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-07, 10:08   Mercedes w202 czujnik temperatury.

Mercedes c180 silnik 90kW, który czujnik idzie na zegary, a który do ECU? Na zimnym silniku Mietek ma muła i czasami nie trzyma wolnych obrotów. Podejrzewam czujnik, bo na ciepłym wszystko bajka. :cool:
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 80 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2704
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-02-07, 10:50   

http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-07, 12:28   

Ten temat co podałeś w większości jest o dizlu i nikt jednoznacznie nie napisał który to czujnik do ECU.
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-07, 19:45   

Ściągnąłem schemat i już wszystko wiem.
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1468
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2018-02-07, 22:43   

Jeśli masz czym, to sprawdź parametry przepływki, a jeśli nie to po prostu ją odepnij.
ECU na podstawie obrotów silnika i kąta otwarcia przepustnicy z mapy pociągnie ilość powietrza i dobierze odpowiednią ilość paliwa na wtryskiwacze.
Jak autko ożyje, to masz przyczynę nieszczęść.
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-08, 09:10   

W tym silniku nie ma przepływki. Komp zbiera informacje z czujnika temperatury zasysanego powietrza, który jest sprawny i czujnika temperatury cieczy, który jest jak się okazało do dupy. Do tego przepustnica do czyszczenia.
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1468
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2018-02-08, 12:55   

Dlatego warto zawsze zapiąć fejsa i sczytać temp. płynu w parametrach rzeczywistych.
Bo nawet jak pokaże -40 to Ty się kapniesz, że jest zaniżona, ale dla ECU syt. nadal będzie ok i będzie lał paliwo jak głupi, żeby dogrzać silnik.
Taki przykład tylko ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6158
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-08, 13:23   

Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś przepustnica po czyszczeniu ożyła. Co to w ogóle znaczy "przepustnica do czyszczenia"? Jeśli nie ma styku, to można poczyścić styki, przejrzeć wiązkę i tyle. Jak przepustnica w wolnossącym jest zaolejona, to jedynym ratunkiem dla takiego silnika jest kapitalka. Chyba że masz na myśli EPS, ale też rzadko czyszczenie pomaga - to jest dość szczelnie zamknięte i jeśli się dostał tam jakiś syf, to chyba tylko w popowodziowym egzemplarzu. Nie mówiąc już o tym, że bez odpowiedniego stanowiska poskładanie tego do kupy po czyszczeniu, żeby wszystkie rezystancje się zgadzały graniczy z cudem.

Mierzyłeś rezystancje tego czujnika? Bo skoro na ciepłym się "naprawia", to raczej czujnik nie ulega uszkodzeniu nieliniowemu, tzn. przy 0st. pokaże Ci -40st., a od 60st. pokazuje już dobrze. Sprawdź to, bo możesz wydać pieniądze niepotrzebnie. No i jeszcze jedno - nie ma w tym silniku przypadkiem mapsensora?

PS A tak w ogóle przy dzisiejszej okazji życzę Ci 100 lat...męki z tym Mercedesem :twisted: :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-08, 14:21   

Przepustnica była w sadzy, bo parę razy złapał czkawkę na gazie i odbiło mu się, ale to już opanowane. Czujnik temperatury podmieniony z drugiego Mietka na próbę, przepustnicę umyłem i wszystko się naprawiło. Stary czujnik zaniżał temperaturę, na zimnym i na ciepłym, ale o dziwo silnik na ciepło pracował.
PS. Dziękuję,
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1043
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-02-08, 20:00   

Obroty trzyma i nie muli
_________________
Ja na trzeźwo do koparki nie wsiadam.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6158
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-08, 21:20   

herrq666 napisał/a:
o dziwo silnik na ciepło pracował.


Faktycznie o dziwo, bo zazwyczaj to, co silnik na zimno połknie staje się problemem na ciepło. Ale jak widać różnie bywa :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14