» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiary linek gaz + ssanie MZ ES 250/1
Autor Wiadomość
deszcz81 

Motocykl: MZ ES 250/0/1
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 11
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2018-03-12, 11:11   Wymiary linek gaz + ssanie MZ ES 250/1

Koledzy,

Niestety nie znalazłem ani informacji w literaturze ani tematu na forum w którym jednoznacznie określona zostałaby długości linki ssania i gazu dla motocykla MZ ES 250/1, rocznik '63, gaźnik BVF KN 28,5.

Poniżej wymiary linek które można zakupić w sieci:
Gaz 985x925
Ssanie 980x860

Gaz 970x910
Ssanie 980x875

Gaz 980x880
Ssanie 985x878

Nasuwa się pytanie jaka powinna być poprawna ich długość?
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 349
Skąd: Krosno
Wysłany: 2018-03-18, 09:41   

Z tego co pamiętam to do gazu zakładałem najdłuższą z dostępnych na rynku, ale centymetr czy dwa w jedną lub drugą stronę nie ma zbytniego znaczenia. Bardzo ważne jest to żeby linka od pancerza była dłuższa nie mniej niż 10 cm. Jeżeli będzie krótsza nawet przy maksymalnie wkręconej śrubie regulacyjnej nie domknie ci przepustnicy albo przy skręcie kierownicy będzie dodawał gazu :wink: Odnośnie linki ssania nie jestem pewien.
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 6 razy
Wiek: 70
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 351
Skąd: Babimost
Wysłany: 2018-03-18, 16:40   

Ja to robię w ten sposób. Kupuję w rowerowym linki do hamulca, następnie sprawdzam Bowden, czy nie ma uszkodzeń i jak nie ma to obcinam starą linkę przeważnie od strony kierownicy, następnie wysuwam z Bowdenu starą i wsuwam nową. Ocinam na wymiar i zaprawiam końcówkę klinikiem i cyną. ta rowerowa linka jest nieco cieńsza od oryginalnej, lecz przy tak małych siłach jak podniesienie przepustnicy, czy języczka ssania wystarczy. Tak postępuję, nigdzie nie mogąc dostać oryginału i zawsze trzeba dopasowywać od innych motocykli. Do sprzęgła szukam linki, która wychodzi minimum 15cm zakładam stare urządzenia jak śrubę (MZ250/0), czy sprężynę i podobnie lutuję końcówką ale już z grubszą linką.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
slawek76 


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 99
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-03-18, 18:50   

O ile jeszcze nie zamówiłeś tych linek to wg mnie powinien być ten pierwszy zestaw.

Do ssania powinna być ta 980 x 860, ponieważ tak jak ‘brzankis’ pisze najważniejsza jest różnica pomiędzy długością linki, a pancerzem. Dla ssania w MZ ES 250/1 powinno to być +/_ 12 cm.

Jeżeli chodzi o gaz to już sprawa nie jest taka prosta. U mnie różnica między pancerzem, a linką wynosi 6 cm. Ale tak jak pisze ‘brzankis’ może być i 10cm. Można to zniwelować przesuwając cały uchwyt z rolgazem na zewnątrz kierownicy. Problem się zaczyna, jeżeli ktoś tak jak ja ma zamontowane w kierownicy kierunkowskazy + lusterko. Wówczas nie ma pola manewru i musisz mieć 6 – 7 cm nie więcej. Dlatego wg mnie też pierwszy zestaw.

Można zrobić też tak jak pisze Bajbus 16 i też będzie ok.

Całość opisałem u siebie w pamiętniku, żeby nie umknęło, tam też wkleiłem kilka fotek.

Powodzenia :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13