» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2018-03-09, 22:37   

intr napisał/a:
Ale to już stary temat :mrgreen:



"Ale jary"- jak to się mówi... :piwo:
MZ ETZ 175 jeżdżę dopiero od tamtego roku po prawdzie... Wcześniej to były "podrygi" tylko.
Przez ten czas przeprowadziłem gruntowny remont który kosztował mnie dużo czasu a jeszcze więcej pieniędzy.
Przez te 600km nie musiałem zaglądać do sprzęgła zobaczymy co będzie po tych wspomnianych 5tyś. Również mam swoją modyfikację choć twoja Intr jest lepsza :piwo:
Dodałem metalową przekładkę tuż za tą grubszą którą montuje się jako pierwszą. Tak zresztą jeździłem nawet jak było wszystko w oryginale bo sprzęgło często się ślizgało przy 4 tyś. obrotów.
Jakiś czas temu kolega przyprowadził mi swoją MZ ETZ 150 i czułem różnicę w mocy i jak i przyśpieszeniu... Nie chciał bym jeśli nic do tego mnie nie zmusi do powrotu do pojemności 150cm. Motocykl dostarcza mi dużo frajdy podczas jazdy czasem aż kuci by te ukryte kuce popędzić ku zachodowi słońca... :grin:
Co do spalania na pewno pali więcej niż standardowa MZ ETZ 150 myślę że będzie to przynajmniej 4l przed tą modyfikacją było to zawsze 3,5l/100km. Może to i moja wina że tak lubię odkręcać manetkę na biegach do trzeciego i tu często obrotomierz pokazuje mi 5...5,5 tyś obrotów/min. i zdaje sobie sprawę że może być kiedyś tak że przez tłumik prócz spalin wylecą mi pierścienie :lol: ale co tam są zapasowe tłoki do SHL jest i zabawa... :lol:
Jeżdżę na krótkich trasach po mieście i zasadniczo tego piątego biegu nie ma gdzie wrzucić...
Jakiś czas temu uruchomiłem dozownik jest to wygodne na pewno choć większość z was nie będzie do tego przekonana. Mam wrażenie że oleju to ta MZ ETZ 175 też lubi sobie "żłopnąć" ale jej nie żałuje. ( jak jest mało to uzupełniam zbiorniczek specjalnie się nie krzywiąc z tego powodu że znowu mało oleju jest) Dozownik jest ustawiony tak jak fabryka nakazuje czyli cechami na przeciw siebie wiec zużycie oleju będzie proporcjonalne do zużycia benzyny...
Do zbiorniczka lałem w ubiegłym sezonie olej Gulf Syntrac 2T ( olej syntetyczny) uznając że to dobry olej choć mało znany przez was. Co do ceny to litr kosztuje około 32zł a bańka 4l 110zł
http://www.gulf.pl/produc...ulf-syntrac-2t/
Lałem też motul 510 ( półsyntetyczny)
https://www.motul.com/pl/pl/products/510-2t--2 też jakoś koło 30zł
Obecnie idzie już paczka z Gulf Pride 2T Plus. ( półsyntetyczny olej)Cena za litr jest bardzo dobra około 20zł za opakowanie 1l. ja biorę 4l i wyjdzie mi za to 72zł
http://www.gulf.pl/produc...-pride-2t-plus/
Daje mi to złudne poczucie że jak będzie dobry olej to mogę nieco bardziej tą manetkę odkręcić bo wiecie w coś trzeba wierzyć... :piwo: :grin:
Wiem że powinienem też bardziej przyłożyć się do ustawienia gaźnika czuje że to jeszcze nie jest to i tu trochę mocy się traci za złej regulacji/strojeniu. Pójdzie to w parze z montażem zapłonu zresztą aby zwiększyć dobry efekt...Zatem zamówiłem u Siaj moduł zapłonowy licząc że silnik zyska na elastyczności i poprawi to kulturę pracy a przerywacz pójdzie w odstawkę. :piwo:

Tutaj jeszcze nie pełni gotowa wymieniłem zegary i parę innych rzeczy było do zrobienia. Wiem nie powonieniem jej tak kręcić no ale chciałem wam pokazać jak to sie wkręca... :torba": Nie wiem czy filmik jest widoczny dla was.
https://photos.app.goo.gl/0oMN9VSHSDs7ensC3
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-11, 18:00   

Marcin W. napisał/a:
5...5,5 tyś obrotów/min

Nie bój żaby, to są żadne obroty, ledwo 85/90 km/h. Ja autostradami trzymałęm od bramki do bramki 6,5 jednym ciągiem. Jakbyś 8 tyś kręcił, to może, niemniej ona lekkim dydem ponad 7 tyś obrotów na piątym biegu idzie co jest już niebezpieczne i daje prędkość ponad 120.

Ja dzisiaj kończę przygodę ze swoim silnikiem i małą MZ'tą. Ledwo cyk rundę po zimie zrobiłem i wyrwałem wentyl z tylnego koła a w tygodniu silnik idzie do rozbiórki, więc ani nie zdążyłem umyć :P

Podsumowując sprzęt był niesamowity i szedł zawsze jak dzik w kartofle. Jeszcze pamiątkowe foto i żegnaj 175 :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2018-03-11, 18:05   

Napiszesz mi co to za szyba?
Chcę taką do Hondy.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-11, 18:07   

Puig

mój stary tekst:

http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/puig/puig.htm

jak wszystko nowe było.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-03-11, 19:56   

Witaj dwusetko? ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-03-11, 20:47   

Widać, że ten motocykl służy do jeżdżenia a nie oglądania. Mam nadzieję, że mi też uda się złożyć wkrótce taki motor MZ do jeżdżenia. Ale to będzie coś więcej niż 200. Minimum 250 albo i 300.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-11, 21:44   

ETZ_PRORIDER, chwilę potrwa, ale w tym sezonie musi wyjechać na drogi. generalnie maleństwo jest już naprawdę dobite, zawieszenie przednie i tylne z wyciekami, luzy, hamulec przedni blokuje się. Całość jest praktycznie do kapitalnego remontu, opony zgon. Praktycznie cała idzie do rozbiórki i totalnej regeneracji.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-03-11, 21:59   

I dobrze robisz... Przecie nie wsadzisz takiej jednostki do wyeksploatowanego motocykla...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-13, 15:35   

I na zakończenie jeszcze raport z rozbiórki. Żadnych niepokojących objawów. Zużycie cylindra "brak", praktycznie poniżej 0,01, trudno mierzalne. Tłok zszedł 0,02 na średnicy co daje sumaryczny luz 0,07 w tej chwili. Startowałem z 0,05. Nie ma najmniejszych śladów zacierania. Nagar jest świeży, powstały z odpalenia pozimowego, gdyż przetarłem i zszedł a nie miałem jak przegonić. Normalnie tłumik jest na końcówce brązowy, teraz się z niego lało.

Zajrzałem jeszcze do cylindra mając teraz sprzęt i jeszcze mu dodałem wigoru trochę ;) Wcześniej nie mogłem wszędzie dojść. Tak więc mój silnik protypowy jak najbardziej ok a teraz wersja ostateczna poprawiona, którą na wiosnę pojedziemy hamować.

Jeszcze jakby co, olej to semi 2t orlen, a ostatni tysiąc ipone semi 2t.

Jeżeli chodzi o układ korbowy, wszystko pracuje rewelacyjnie i będzie na pewno trwałe i niezawodne. (co prawda korbowód proxa był, ale yoko też da radę ;) )

I jeszcze kilka zdjęć.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2018-03-13, 21:02   

intr, - to ile w sumie przejechałeś na tym km? :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-13, 21:33   

niecałe 6 tyś. Z czego +/- 4,5 - 5 na trasach na zloty a reszta lokalnie po lasach, do miasta itp.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Śliwa 

Motocykl: ETZ 150, ETZ 250
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: Lipinki
Wysłany: 2018-03-13, 21:56   

intr, wygląda naprawdę dobrze cylinder jak i tłok. Tłok od jakiej maszyny? Na zdjęciach wydaję się że ma całkiem inny kształt denka. Pan Intr, zdradził by mi sposób na tak czyste kanały? U siebie mam oblepione i nie mam pojęcia jak to wyczyścić w głębinach kanału.
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-03-13, 22:07   

Czy ten silnik z ostatniego zdjęcia to już o pojemności 200?
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-13, 22:08   

Shl m11 175, Tłok ma 61,5 mm jak kolega nie czytał od początku tematu. Kanały są takie po zdjęciu cylindra zaraz prosto z silnika. Jaki na to sposób ? No nie wiem, może dobrze zrobiony silnik ;)

Swój cylinder zanieś do szkiełkowania, niech Ci wlecą szkiełkiem w kanał i będzie czysto.
Miles Monroe napisał/a:
Czy ten silnik z ostatniego zdjęcia to już o pojemności 200?

Nie, to nowe wcielenie 175. 200 będzie zupełnie inaczej wyglądał.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2018-03-13, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2018-03-13, 22:08   

Miles Monroe, Nie, to jest 170 cm3 tylko że w moim silniku już. :grin:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-03-13, 22:27   

Rozumiem. Dzięki za odpowiedź. A jak tam wygląda sprawa z super przeróbką cylindra do ETZ 250 jak miał jeden z użytkowników? Czy jest już w stałej ofercie firmy Intr Mot?
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2018-03-21, 20:34   

Jak taka etz 175 świetnie lata i kręci, a vmax spokojnie w realnych 120 to chyba pomyślę nad zakupem 150 w tym roku :) Lubię takie nietypowe motocykle z dawnych lat mimo wierności przy naszych WSK
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2018-03-21, 20:39   

hartman, Kupić nie problem, ale dobrze zrobić. A to tylko Intr-Mot dobrze potrafi zrobić. Kosztuje trochę ale warto u niego robić tak samo jak 300 . Na razie kolejna w robieniu przeróbek jest 200 a w planach 350.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2018-04-12, 16:04   

Dzisiaj testowałem moją 175. Idzie jak pojeb..a, czwórka prawie 110 km/h a na piątce tyle, że czekam na chętnych co staną 250-tkami do wyścigu. :wink: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-04-13, 08:44   

Jeszcze dodać można, że sprzęgło 7 tarczowe działa bez problemu i bierze znacznie lepiej w tym silniku. Jak się sprawdzi przy przebiegach pokażą kilometry, niemniej na starcie na me gusta pracuje bardzo fajnie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14