» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:09
Skrzynia biegów - blokuje 2 bieg - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-29, 12:18   Skrzynia biegów - blokuje 2 bieg - MZ ETZ 150

podczas wrzucenia 2 biegu blokuje mi kolo, dziejes ie tak jak wrzucam z pierwszego na drugi , z luzu na 2 wchodzi. Rozebralem silnik i tryby nie sa zuzyte ani wodziki , czy ma byc jakas podkladka miedzy trybami. Niewiem czy wchodzi 2 biegi ze tak sie dzieje
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-02-19, 08:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-29, 12:29   

a reszta biegów działa? bo mi sie wydaje ze to moze byc brak jakiejs podkladki i podczas wrzucania 2ki zazebiają sie tez tryby od innego biegu. musial bys rozebrac silnik i na 1 polówce zlozyc skrzynie i wtedy przerzucać i patrzec. to moze byc tez odwrotnie założony najwiekrzy tryb od 1 biegu (nie wiem czy da sie zlozyc silnik z tak zalozonym trybem ale tak pomyslalem ze jak by sie dalo to to moze byc to) pozdrawiam :)
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-29, 14:29   

jest taka sprawa ze sprawdzalem na sucho na rozebranym silniku, wszystko chodzi a jak zapale silnik nie wrzuci za cholere a jak wrzuci to zablokuje kolo i stoje, silnik zgasnie i kicha, reszta biegów wchodzi super bez zadnych oporów, na schemacie sa jakies tam podkladki ale niewiemmiedzy jakimi trybami mogł by mi ktos podpisac na schemacie skrzyni tryby bardzo bym prosil :lol: z gory wielke dzieki
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2006-05-29, 14:38   

a ze sprzęgłem nie masz problemu??a ze złapaniem luzu. u mnie tak było jak sie zjebało łożysko pod koszem sprzęgłowym. też jak wrzuciłęm 2 to tylne koło szurało po asfalcie a moto gasł, a to dla tego że na wałku sprzęgłowym który sie machał (przez te łożysko) rozjebało ten pierścionek i dwa tryby na raz naskakiwały
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-29, 14:41   

zobacz czy masz wszystkie podkladki i zabespieczenia
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-30, 20:36   

jedna podkladka jest u mnie z innej strony zaznaczylem ja jest u mnie nie na lozysku tylko pod nim
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-31, 10:28   

w sumie to ta podkladka nie powinna robic az takiej roznicy ale lepiej jak by byla ze strony zabespieczenia (rozumiem ze chodzi o podkladke z lewej strony schematu) jesli wszystkie podkladki i tryby są w porządku to pozostaje sprawdzenie wodzików i prowadnicy. jesli to wszystko bedzie w porządku to ja juz nie bede mial wiecej pomysłów. pozdrawiam

[ Dodano: 2006-05-31, 13:30 ]
http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=27 ---------> bylo to kiedys na forum
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-31, 15:47   

zaznaczylem ja na schemacie , niemoglem wstawic na forum, bo sos sie działo jakiś bład wyskakiwal ale teraz mysle ze sie uda
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-06-02, 10:01   

Veteranos napisał/a:
Witam Panowie :diabel:
Mam nowe wiesci a mianowicie po dlugich mysleniach rano rozpolowilem silnik......i co i bardzo dobrze :diablel1: ze rozpolowilem a mianowicie stala sie najmniej oczekiwana rzecz
Peklo zabezpieczenie od trybów na walku Przezco cala skczynia ,,chodzila,, i blokowala!!!
Silnik juz zlozona i jutro wkladam w rame!!
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-05-10, 23:02   

Witam, ETZ 150 z 1987 r. moja sprawa też dotyczy biegów lecz 2 i 3. W szukajce wszystkie sprawy dotyczą etz 250/1.
Dziś stwierdziłem, że problem mam z wrzuceniem 2 i 3 biegu. Tak jakby dźwignia zmiany zmieniała, lecz nie ma takiego oporu jak przy biegu który się zazębia. Po kilku przełączaniach bieg 2 i później też po kilku próbach 3 bieg wchodzi. Bieg 1 ,4 i 5, wchodzą ślicznie. A i ze znalezieniem luzu też mam problem. Od czego zacząć szukać zanim wezmę się za rozpoławianie silnika. I na co stawiacie, że może być uszkodzone.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-05-11, 11:01   

Dodam, ze z redukcją biegów nie mam żadnego problemu.
 
     
domanus1992 
Doman

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 162
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2018-07-26, 18:43   

Witam, nię będę zakładał nowego tematu, problem ze skrzynią etz 150, wyskakiwał drugi bieg, rozebrałem tryby ok, ale automat zmiany mi się nie podoba.
Spójrzcie na ten filmik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Wydaje mi się że nie powinno być takiej dziury na tym wałku, mogło to być przyczyną wyskakiwania dwójki?
Pozdro.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-26, 21:55   

Niestety to nie do końca może być przyczyną. Sam musze pruć silnik od nabytej 150-tki który dopiero skladałem bo dwójka wyskakuje ale to z przyczyn wyrobionyxh sprzęgieł kołowych których nie skontrolowałem i teraz mam podwójną robotę. Do wymiany cały zespół drugiego biegu, tzn koło stałe i przesuwne.
W Twoim przypadku automat jest też do przeglądu bo tam nie może być takiego luzu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
domanus1992 
Doman

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 162
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2018-07-26, 23:32   

No u mnie też idealne nie są, ale myślę że delikatnie poprawię kąty i będzie git. Dla pewności zmieniacz też wymienię, także jak ktoś ma na sprzedasz to proszę o kontakt :lol2:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-27, 12:07   

Zmieniasz musisz wymienić. Cześć która tak lata to zatrzask pamiętnika.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15