» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 18:37
Prawidłowy montaż uszczelniaczy / simeringów silnika
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-05-18, 06:46   

mczmok napisał/a:
przy okazji podczas oglądania mojej ETZ 300 rzuciło nam w oczy się spore pocenie olejem przez korek wlewu do skrzyni.


a wyżej pisałem:

Cytat:
Natomiast jest to kosztem drugiej strony zatem jest możliwość przy uszkodzeniu simera, lub kiepskiej klasy simera, że mieszanka ze skrzyni korbowej PRZEDOSTANIE SIĘ DO OLEJU SKRZYNI BIEGÓW A OLEJU W TYM CZASIE NIE POCIĄGNIE.


zatem nie dzieje się nic nienormalnego. Wszystko zgodnie z zasadą działania simeringa. A jak dmuchało do skrzyni część ładunku to wiadomo chyba że nie szła jak się należy.

Niemniej Panowie, nikt nie zabrania wymyślać koła na nowo :mrgreen:
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-05-18, 07:34   

mczmok napisał/a:
Kurcze, przez ostatnie kilka dni po zlocie męczyłem żaby w mojej 250-tce a nie pomyślałem, żeby obrócić... A nie boisz się, że wywinie wargę przy fałszywym zapłonie? Mi tak zrobiło jednego razu od strony zapłonu, jak nie odkręciłem na fest płytki z przerywaczem. Strzeliło na otwartych kanałach i wywinęło wargę w stronę wirnika.

Mam 2000km jak wiecie poszedł mi moduł w Jastrzębiej górze, pierdyknelo kilka razy w tłumik. Dojechałem 600 km do domu i nic się nie dzieje.
Jest jeszcze drugi aspekt zamiany wszystkie simmeringi jakie ostatnio wymieniłem są dwuwargowe (oryginały są jedno) no i wargami przeciwpylowa nie puszcza za bardzo oleju, więc smarowanie jest większe od strony sprężyny i tu może być konieczność odwrócenia zimeringu aby olej był po właściwej stronie.
Niemniej jednak proszę o informacje jak ktoś się skusi na zmianę czy zauwazył jakąś różnicę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2018-05-18, 12:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-05-18, 09:21   

mczmok, Na pewno jak zdejme sprzęgło w trzysecie to będę odwracał, słyszałem jak Twoja ładnie teraz chodzi to sam się skuszę żeby sprawdzić, czy u mnie to ogarnie temat :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-05-18, 10:55   

Ojciec mnie przestrzegał, że lepiej gumy na lewą stronę nie wywijać - jak widać można :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-05-18, 10:58   

Cytat:
Ojciec mnie przestrzegał, że lepiej gumy na lewą stronę nie wywijać - jak widać można :mrgreen:

Ale żużytej :-D , nową można :-D
kosior30, Ale faktycznie chyba tylko w MZ -tkach simmeringi od strony skrzyni są wkładane na odwrót.
Jawa , jawka , romet, Romet Ogar, itp miały spreżyny do skrzyni.

Można mi zarzucić subiektywność jeżeli chodzi o pracę silnika - (nie chcę się chwalić ale jadąc do Jastębiej Góry moja ETZ paliła najmniej, nie mówiąc że reszta ekpy miał problem żeby za mną nadążyć) - ale termometr jednoznacznie wskazał mniejszą temperaturę niż z simmeringiem założonym fabrycznie.


Pytanie ile jest stopni mniej na tłoku ? Jeżeli na cylindrze od 10 do 20 oC mniej... Mówię o trasach powyżej kilkunastu/kilkudziesięciu km.
_________________

 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-05-18, 13:26   

A jak wyciągacie simering na wale bez rozpoławiania silnika :?:
Nawiercacie go delikatnie z dwoch przeciwegłych stron żeby nie uszkodzić odrzutników oleju a potem czymś zakrzywionym o 90° przez nawiercone otwory ciągniecie do siebie :?:
Czy macie jakieś lepsze sposoby :?:
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-05-18, 14:17   

Wystarczy go srubokretem podważyć. Wygnie się simer ale i tak nowy się zaklada
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-05-18, 16:28   

czochu Dobrze prawi. Zawsze tak robię i nie było problemów, kiedyś mnie pokusiło w byłej 251 za wewnętrzne wargi śrubokręt wsadzić i rozwaliłem odrzutnik... Całe szczęście miałem zapas wiec sobie poradziłem ale teraz zawsze biorę od strony karteru a nie od wału.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2018-05-18, 19:42   

Chyba raczej odwrotnie czochu, myślał :mrgreen: Jak pchasz cokolwiek po zewnątrz to momentalnie niszczysz przygnie i fazę karteru, takie rozgrzebane miejsca to katastrofa.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-05-18, 20:18   

Jak się używa tylko śrubokręta to faktycznie można coś zniszczyć. Trzeba też używać głowy ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-05-18, 21:32   

Dokładnie śrubokręt i trochę głowy :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-05-22, 15:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-08-11, 20:19   

mczmok napisał/a:
pytanie czy dotyczy to tylko 300?


Ja mam ten sam problem z poceniem się z korka wlewu oleju. ETZ 251 cylinder 4 szlif, od remontu zrobione mam 5500 km, simmering dodatkowo wymieniany 2500 km temu. Z tego co wiem to nie tylko u mnie wyrzuca olej korkiem po remoncie i z uszczelniaczami fluoro-kauczukowymi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16