» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie można kupić części do modelu 125 sx/sm/rt
Autor Wiadomość
morffy 

Motocykl: w planach:)
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-03-20, 20:04   MZ 125 RT

Cześć. Jestem tu nowy i przymierzam się do kupna pierwszego moto. Wpadła mi w oko MZ 125 RT z 2000r. Przebieg troche ponad 36000 km
Szukałem na forum, ale info o tym modelu jest bardzo mało. Wiem, że nie jest to często spotykany motorek, ale wygląda bardzo przyjemnie i na poczatek chyba wystarczy.
Mam do Was kilka pytań:
-jak wyglada trwałośc tego modelu?
- to, że z częściami nie jest kolorowo, zdążyłem zauważyć, ale ich ceny pewnie też nie są zbyt łagodne dla kieszeni...poprawcie mnie jeśli się mylę?
-co należałoby sprawdzić przed kupnem akurat tego modelu?
-i ostatnie pytanie. Czy osoby, które użytkują 125 rt, są z niej zadowolone?
Będę wdzięczny za pomoc.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-03-20, 20:43   

http://www.intr-mot.pl/
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-03-20, 21:08   

Odpowiem tutaj,

Motocykl jako tako robiony z bardzo dobrych materiałów, podzespoły dostarczali topowi dostawcy, silnik jest w 100% MZ'towski.

Jeżeli chodzi o trwałość niezajeżdżonego egzemplarza - bez zarzutu.
części jak narazie bez problemu, przy czym są to części nowe oryginalne, które kosztują jak nowe oryginalne. Nie ma tego dużo, więc na rynek części używanych nie ma sensu się nastawiać. Prawie nie istnieje. Jeżeli przeraża Cię np cena za tłok 700 zł, czy regeneracja sprzęgła jednokierunkowego rozrusznika 600 zł - daruj se.

Pierwsza co trza sprawdzić, to czy odpala z rozrusznika. Jest to bardzo częsta awaria tych silników, a naprawa jest kłopotliwa.

Jak trafisz motocykl w dobrym stanie, to będziesz zadowolony z niego objezdzając wszystko inne w tej klasie pojemności.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
morffy 

Motocykl: w planach:)
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-03-21, 12:02   

Dzieki za odpowiedź! Przyzam, że nie spodziewałem się aż takich kosztów napraw :shock: Muszę to sobie dokładnie przemyśleć, bo z tego co widzę, mogą one przewyższyć utrzymanie GS 500 :sad: A szkoda, bo RT naprawdę mi się podoba :???:
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-03-21, 12:39   

Jak będziesz GS'a utrzymywał na używkach to koszty będą dużo niższe. Nie ma się nad czym zastanawiać. Jeździ tego full, trupów jest pełno i jest z czego pozyskać jakieś grubsze pierdoły czy cały silnik. Był czas, jak ojro stało wysoko, że za cenę 125 z MZ'ty można było kupić nowego GS500 w salonie...

Niestety nowe MZ'ty to nie motocykl na Polski specyficzny i "zakompleksiony" rynek. Za dobre były i przez to za drogie jak na 125, a tu mamy umiłowanie do bylejakości, parcie na pojemności i nie ważne że sprzęt ledwo się kupy trzyma, byle lyter był i zapierdalało do przodu. Wystarczy popatrzeć na ten sprzęt, zobaczyć z czego jest zbudowany. Jak przykładowo średnica rur nośnych wynosi dajmy na to 40 mm w 125 i jest to widelec marchozzi, wp, showa a nie byle kupa chińskie, a przykładowo Honda CBF 1000 ma średnice rur nośnych 41 mm, no to logicznym jest, że to musi kosztować porównywalne pieniądze.

No i tyle. Przemyślanych decyzji życzę :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
morffy 

Motocykl: w planach:)
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-03-22, 07:37   

Nawet nie przypuszczałem, że ten motorek robiony jest na takich podzespołach. Ceny niby wysokie, ale faktycznie, coś za coś. Na szczęście nie mam parcia (ani umiejętności) na stosunkowo duże pojemności. Muszę się z tym przespać...
Jeszcze jedno pytanie. Może trochę laickie, ale trudno. Czyt istnieje możliwość zbadania silnika moto na stacji diagnostycznej pod kątem spalania, mniej więcej w ten sposób jak odbywa się to w samochodach??
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-03-22, 14:47   

Chodzi Ci o analizę spalin? Oczywiście że można.
 
     
morffy 

Motocykl: w planach:)
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-03-24, 10:11   

Tak, chodziło mi o analizę spalin. Źle się wyraziłem. Dzięki za pomoc panowie!
 
     
mielbar 

Motocykl: MZ 125 SX
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-09, 12:11   Gdzie można kupić części do modelu 125 sx/sm/rt

Witam
Wiem, że ten temat był już poruszany, ale z tego co czytałem, to ostatnie wpisy są z roku 2013 i już wszystkie numery telefonów i linki są nieaktualne. Mój syn chce zakupić 125 SX z 2001 roku i teoretycznie wszystko wygląda ok, opinie o motorku są bardzo dobre, tylko martwi mnie dostępność części. Podobno można je kupić tylko na niemieckich stronach, a to nie jest ani szybkie, ani tanie. Może ma ktoś dostęp do części na polskim rynku lub zna osoby zajmujące się handlem tymi częściami.
Będę wdzięczny za informacje.
 
     
Roberto 

Motocykl: mz125sm
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-05-30, 08:01   

odświeżam temat czy udało ci się namierzyć dostawce cześci do tego motocykla?
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1249
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-05-30, 08:48   

Części eksploatacyjne, jak napęd, rozrząd, klocki itp. dostaniesz w hurtowniach z częściami a inne części tylko na www.muz.de lub tutaj
Generalnie tam nie wiele się psuje poza łożyskiem jednokierunkowym rozrusznika. ( naprawa ok. 1000zł)
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Roberto 

Motocykl: mz125sm
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-05-30, 08:53   

na szczęście rozrusznik jest super ( jak na razie) to pierwsze co sprawdziłem. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14