» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ es 250/1 muli przy pełnym otwarciu gazu.
Autor Wiadomość
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-11, 19:52   MZ es 250/1 muli przy pełnym otwarciu gazu.

Na postoju dobrze wkręca się na obroty, jałowe też są dobre tylko nie ma mocy podczas jazdy jak się odkręci manetkę to jest uuuuuuuu, podnosiłem iglice na najniższy ząbek i jest tak samo.
Przepustnica jest już wytarta i dzwoni ale czy miałaby takie znaczenie? czy wartę są te zestawy regeneracyjne do jaskółek?

dziekuje za każdą sugestie
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 650
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-06-11, 20:01   

A ssanie wyłączone,?
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-11, 20:01   

tak,przed remontem było podobnie i myślałem że to lewe powietrze i simmeringi, Faktycznie uszczelniacze były twarde jak z plastiku jeszcze oryginalne. Teraz został tylko gaźnik chyba.
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 438
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-06-11, 20:29   

Cały czas podejrzany jest też zapłon. Może jest za późny? Dalej to poziom paliwa i regulacja gaźnika oraz lewe powietrze
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-11, 20:39   

Poziom paliwa u mnie jest nieruchomy bo iglica pływaka ma jeden ząbek tylko, ale wcześniej na takim ustawieniu dobrze śmigała więc nie szukałem drugiej iglicy, zapłon chyba odpada sprawdzę jeszcze lampą, zostaje gaźnik i lewe powietrze, tylko jak go znaleźć.
 
     
slawek76 


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 65
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-06-11, 21:39   

Ja też miałem podobne objawy po naprawie silnika.

Też tak jak Ty podejrzewałem zapłon, że niby źle ustawiony, wymieniłem cewkę WN, świecę, fajkę, przewód, kondensator itd ale to wszystko nie to.
Zapłon masz ok, tyle razy to ustawiałeś, że masz temat opanowany.

U mnie problemem był gaźnik, chociaż tego nie rozumiem, bo do końca na nim jeździłem i paliła od kopa.

Teraz tak myślę po czasie, że mimo to, że jeździłem na nim do końca to nic nie znaczy, bo na nowym cylindrze i tłoku inne są parametry zasysania paliwa poprzez gaźnik (większa kompresja większy ciąg z gaźnika).
Moja po remoncie ani drgnęła, gaźnik rozkręcałem chyba z 10 razy i nic.
To że dzwoni przepustnica nie ma większego znaczenia, guma filtra i filtr również.
Teraz czy zdejmę tą rurkę od strony tłumika ssania, czy nie, wkręca się tak samo, to są detale.

Ale faktycznie poziom paliwa miał znaczenie, wiem że masz na tej iglicy jedno nacięcie, ale spróbuj obniżyć poziom paliwa, przesuwając cały pływak w dół, czyli nacięcie powinno się schować o jakieś 2mm.
Ja tak zrobiłem i było lepiej.
Wsadź do gaźnika sam wężyk, bez podłączenia do baku z 1m długości, przypnij do kierownicy i nalej paliwa strzykawką.
Gdy mi się zalał, a jaskółki są na to bardzo wrażliwe, to nagrzej świecę zapalniczka trochę pomoże.
I przede wszystkim musisz mieć uszczelniony króciec od strony cylindra, obie podkładki najlepiej na smar, bo farby później nie odkleisz. Podkładki nie mogą ci wystawać w gardzieli, musisz mieć na gładko.
Przed włożeniem gaźnika dmuchnij od strony ssania sprężarką żeby zobaczyć jak ci rozpyla paliwo z powietrzem.
Skoro jeździłeś to wiesz kiedy masz ssania zamknięte, a kiedy otwarte wiec temat pomijam. Zresztą jak tył gaźnika masz odsłonięty to widzisz czy "klapka" ssania jest w świetle gardzieli.


Może to nie są super profesjonalne rady ale ja swoją tak doprowadziłem do porządku, przejechałem już 5kkm i wszystko ok.

Trzymam kciuki żeby to nie były uszczelniacze na wale, ja je zamontowałem inaczej niż wszyscy radzą ale nie będę się wymądrzał, bo remontowałem tylko jeden silnik, a nie dziesiątki.

powodzenia
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-11, 22:28   

dzięki, spróbuje z tym gaźnikiem,a iglice od gaźnika miałeś z karbami czy też tak jak ja z jednym?

Sprawdziłem też zapłon lampą i wychodzi tak że na wolnych jest 2.2 mm prze GMP a przy 3tys i więcej ( na słuch) zmniejsza się do mniej niż 1 mm przed GMP. Jak to możliwe? na klinie nie ma luzu magneto w ogóle.
 
     
slawek76 


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 65
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-06-11, 22:44   

Co do gaźnika to wszystko tak jak na zdjęciach u mnie w pamiętniku.

Mam założony zestaw regeneracyjny gaźnika kupiony u Betchera, ale one wszystkie są chyba od jednego producenta. Zasadniczo zmniejszyła się tylko ilość spalanego paliwa z 7L na 4L.

Iglica do przepustnicy ma 7 nacięć, a do pływaka jedno i tak być musi.

Tak jak masz zapłon ustawiony to OK, wiadomo nie jest idealnie, ale do prób wystarczająco
Ja mam trochę opóźniony chyba 2,7mm - też to u mnie jest w pamiętnikach.
Iskra musi być niebieska, a nie czerwona - sprawdź w ciemnym garażu.

Ja to traktuje tak, skoro odpala to sukces, a że robi buuuu to masz za mało powietrza, a za dużo paliwa.
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 438
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-06-11, 23:03   

Zapłon nie jest ok. W takim razie ustaw tak aby powyżej 3 była zgodnie z książką. Ale to będzie powodowało jesz że trudniejsze uruchomienie choć dobra prace na wyższych. Kombinuj
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 650
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-06-12, 09:53   

slawek76 napisał/a:
a że robi buuuu to masz za mało powietrza, a za dużo paliwa.


I tego się trzymajmy :piwo:
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 650
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-06-12, 09:57   

Dla jasności położenie dźwigni ssania jest odwrotne chodzi o włączenie i wyłączenie w tropiku i jaskółce,pamiętam ktoś cały czas jeździł na ssaniu i skarżył się że jaskółka jakaś mułowata :piwo:
Ale to już wiecie myślę.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-12, 14:12   

zapłon ustawiłemna 3,3 przy 3 tys, poziom paliwa obniżyłem i dalej to samo,



Na ssaniu tzn dźwignia wyłączona linka nie naciągnięta silnik lepiej ciągnie niż bez.

szukam lewego powietrza
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 438
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-06-12, 14:19   

Ale poziom w moim przekonaniu powinieneś zwiększyć stąd problemy z uruchomieniem i wysokimi obrotami. Rozumiem że nie ma tam żadnego zatapiacza żebyś np podczas przyspieszania zwiększył ilość paliwa w gaźniku
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-12, 14:44   

jest zatapiacz, naciskałem go podczas jazdy bez efektu. A pali podobnie po przestawieniu zapłonu trudno stwierdzić , obroty też są ok.
 
     
slawek76 


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 65
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-06-12, 16:30   

rozpylacz 2,77
dysza 120
dysza wolnych 45

Jak tak masz to dziwne, że na ssaniu lepiej ciągnie niż bez ?
Normalne to to nie jest

A może ta iglica w pływaku nie odcina ci dopływu paliwa, temu ja pisałem o wężyku żeby widzieć jak szybko ubywa paliwo.

A jeszcze mi się przypomniało gaźnik ustaw w pionie, kładąc poziomicę na gwincie.
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-12, 20:18   

zauważyłem jeszcze że jak się bardzo wolno dodaje gazu lub trzyma nieruchomo to da się rozpędzić tak do 80 km/h
 
     
slawek76 


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 65
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2018-06-12, 22:54   

walek napisał/a:
tak,przed remontem było podobnie i myślałem że to lewe powietrze i simmeringi .....


A ten Twój gaźnik to na pewno od "1" a nie od "0"
Powinieneś mieć wytłoczone na korpusie od strony wlotu powietrza 28,5 jak na zdjęciu wyżej


Cytat:
a iglice od gaźnika miałeś z karbami czy też tak jak ja z jednym


Nie rozumiem jak możesz mieć iglicę od przepustnicy z jednym nacięciem. :shock:
Od pływaka, to tak, ale od przepustnicy gaźnika musi mieć 7 nacięć (rowków) i wytłoczony nr 11.
Może po prostu masz iglicę od innego gaźnika ?
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-13, 09:16   

zle się wyraziłem, chodziło mi o iglice do pływaka, a gaźnik jest od ES 250/1
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 650
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-06-13, 11:52   

Proponuję sprawdzić długość iglicy ,może poprzednik podmienił,pamiętam że chyba za krótka iglica powoduje podobne objawy.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
walek 

Motocykl: es 250/1 1966r
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: brak
Wysłany: 2018-06-13, 22:10   

Kończą mi się pomysły, może ktoś jest z woj. Lubelskiego lub Podkarpackiego? Można podmienić gaźnik na pewny, stawiam "dobrą flachę" :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13