» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zdystansowanie zabieraka sprzęgła ETZ 250 / hałas sprzęgła
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-06-13, 12:08   

Taka podkładka się już do niczego nie nadaje, jest wybita przez luz osiowy zabieraka.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-13, 13:01   

jaroquest napisał/a:
A czy spotkał się ktoś z takim czymś ,że podkładka dystansowa sprzegła zrobiła się wypukła?

Tak, świadczy to o mechaniku który składał sprzegło - wycisnął podkładkę zabierakiem (z jakiegoś powodu) ...
A powodem może byc np. brak podkladki oporowej, kiedy ktoś nie ma na jej miejsca bo stożek opiera się o zabierak.
Ja już dużo widzialem w MZ pracy tz. "wiejskich mechaników" (nie ubliżając fachowcom ).
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2018-06-13, 18:53   

mczmok napisał/a:
A powodem może byc np. brak podkladki oporowej, kiedy ktoś nie ma na jej miejsca bo stożek opiera się o zabierak.

Miałeś na myśli podkładkę falistą?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-13, 20:57   

elektryk111,
Nie oporową, bo jak jej nie ma to stożek się nie oprze na niej tylko zabieraku.
Oczywiście gdy jest nadmiernie zużyty i wchodzi zbyt głęboko.
_________________

 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2018-06-14, 06:06   

Nie tylko bez oporowej może tak się stać, grunt to rozpoznać zagrożenie :mrgreen:

_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-06-14, 07:33   

Właśnie moja wygląda identycznie :mrgreen:
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-14, 13:56   

No może być zabierak w wcześniejszych modeli MZ, który był szerszy, albo brak wymiaru walu.
Wszystko wyjdzie po pomiarach.
_________________

 
 
     
majsin3 

Motocykl: hornet 600, ETZ 251
Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-06-21, 10:05   

Witam,
czy ktoś z Was jeździ bez podkładki oporowej? zabierak mam zdystansowany na 0,05 mm natomiast brakuje już miejsca na podkładkę oporową i łukową, stożek siada za głęboko. szlifować oporową czy można zostawić tylko na łukowej ? Sprzęgło jeszcze nie będzie tarło o koło talerzowe.
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-06-21, 10:45   

Ja jeździłem i nawet o tym nie wiedziałem wszystko było ok dopóki nie musiałem ściągnąć sprzegła żeby wymienić simmeringi na wale
Ostatnio zmieniony przez jaroquest 2018-06-22, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-21, 10:53   

majsin3 napisał/a:
Witam,
czy ktoś z Was jeździ bez podkładki oporowej? zabierak mam zdystansowany na 0,05 mm natomiast brakuje już miejsca na podkładkę oporową i łukową, stożek siada za głęboko. szlifować oporową czy można zostawić tylko na łukowej ? Sprzęgło jeszcze nie będzie tarło o koło talerzowe.

Jak można zdystansować zabierak bez podkładki oporowej :roll: :roll: :roll:
jaroquest napisał/a:
Ja jeździłem i nawet o tym nie wiedziałem wszystko było ok dopóki nie musiałem ściągnąć sprzegła

Wszystko zależy ile jest luzu, jak za dużo to zabeirak bedzie latał na boki.
Nawiązując od tego tego sposobu myślenia to da się jeżdzić nawet bez opon....
Nie rozumiem takiego podejścia...
_________________

 
 
     
majsin3 

Motocykl: hornet 600, ETZ 251
Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-06-21, 11:12   

Nigdzie nie napisałem, że nie mam podkładki oporowej. dystansowanie robiłem z tą podkładką, natomiast problem w tym, że nie ma już miejsca na podkładkę łukową i oporową. pytanie czy sama łukowa wystarczy ? czy będą jakieś problemy ?
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-06-21, 16:54   

O pewnych rzeczach tu dyskutowanych pisałem cztery lata temu:
januszj23

Odpowiedzi: 315
Wyświetleń: 54784
PostForum: Napęd Wysłany: 2014-05-27, 20:59 Temat: MZ ETZ 250 Brak sprzęgła
elektryk111, podkładka falista w tym miejscu jest niezbędna ponieważ podczas dokręania piasty stożka dociska do wału podkładkę oporową a nadmiar siły użytej do dokręcania powoduje jej odkształcenie. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, iż nie każda podkładka falista, mimo prawidłowych wymiarów, spełni w tym miejscu swoje zadanie. Za "twarda" spowoduje odkształcenie i zwichrowanie podkładki oporowej natomiast za "miękka" nie dociśnie z odpowiednią siłą podkładki oporowej do wału a pracujący poosiowo zabierak "przełamie" tę siłę i pojawi się za duży luz. Poosiowe poruszanie się zabieraka powodowany jest skośnymi zębami przekazywania napędu. Stąd zdziwienie niektórych forumowiczów iż mimo ustawienia prawidłowego luzu silnik nadal hałasuje. Zobacz tę moją odpowiedź: http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#308598
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-06-21, 17:24   

majsin3, jeśli brakuje Ci nie więcej jak 0,5 mm, to stocz piastę sprzęgła o ten wymiar, u siebie tak robiłem.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-21, 20:02   

majsin3 napisał/a:
Nigdzie nie napisałem, że nie mam podkładki oporowej. dystansowanie robiłem z tą podkładką, natomiast problem w tym, że nie ma już miejsca na podkładkę łukową i oporową. pytanie czy sama łukowa wystarczy ? czy będą jakieś problemy ?

Jak nie ma oporowej to nie ma dystansowania, ono jest pomiędzy dwoma podkładkami, jeżeli którejś nie ma to nie ma o czym mówić.
_________________

 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-07-28, 07:39   

Wie ktoś może dlaczego na filmiku poniżej sprzeglo po wciśnięciu klamki zaczyna tak halasowac??
Zalozony jest nowy wal od Intra stozek sprzegła jest stary, podkładki oporowa, falista, dystanowa wszystko jest.

https://drive.google.com/file/d/1ilsuTvxMaqYaIzKLhqosSb7zvsQ9BSJC/view?usp=drivesdk

(sprzeglo zostaje nacisniete w ok 20s filmiku)
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-07-28, 08:10   

Łożysko oporowe to na aluminiowej gwieździe?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-07-28, 12:17   

Po mojemu stożek siada zbyt nisko , przy wysprzeglaniu dolna podstawa sprzęgła się wychyla i zachacza o koło 68z.
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-28, 14:13   

Dolny docisk sprzegla może.miec za duży luz w korpusie sprzęgła tzn w wewnętrznym pierścieniu. Po wciśnięciu klamki całe sprzęgło się luzuje i wszystko tam lata. Ciężko określić dokładnie co może latać.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-07-28, 16:23   

Zdejmij dekiel wciśnij sprzęgło i zobacz czy dolny docisk nie chaczy o koło 68z.
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2018-07-29, 18:19   

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jaki luz powinien być pomiędzy podkładką oporową a założonym stożkiem sprzęgła?
Chodzi mi o szerokość jaka powinna pozostać na podkładkę sprężystą.

Z pomiarów wyszło mi że aktualnie mam tam luz 1 mm.
Podkładka sprężysta jest wykonana z blachy o grubości 0,8 mm, więc teoretycznie po całkowitym ściśnięciu powinna się zmieścić, ale nie o to chodzi, gdyż wtedy nacisk będzie zbyt duży i pozostałe podkładki się odkształcą.
Planuję podtoczyć stożek o 0,5 mm, co razem z aktualnym luzem 1 mm da mi 1,5 mm luzu na podkładkę sprężystą.
Czy ściśnięcie podkładki falistej z grubości 3 mm do powyższych 1,5 mm zagwarantuje odpowiedni nacisk?
Proszę o odpowiedź kolegę mczmok, gdyż miał chyba ten sam problem, czyli chiński wał i oryginalne sprzęgło które osiada zbyt głęboko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14