» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2020-05-02, 18:12
Zbiornik paliwa / bak - czyszczenie z rdzy
Autor Wiadomość
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-05-06, 14:15   

A jaka colę kupować? Oryginalną czy tanią tęczową z biedronki? :mrgreen:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-05-06, 14:17   

mi sie udało w Charcie calgonem i nakrętkami :) wypukałem benzyną ekstrakcyjną i był szuperowy :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-05-06, 14:29   

Pepsi tez obleci :wink:
_________________

 
 
     
felek 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 59
Skąd: Łukow
Wysłany: 2011-05-06, 22:32   

Wrzuć do zbiornika wszystko to co pisali koledzy wyżej lub co tam masz pod ręką, zakręć zbiornik i wrzuć go do betoniarki, włączasz betoniarkę i czekasz godzinkę. Po godzinie zbiornik jest czyściutki, jak nowy :mrgreen:
Tanie, łatwe i co najważniejsze bez wysiłku :mrgreen:
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-05-09, 18:25   

Kup ze 3 butelki "fosolu" w sklepie chemicznym, wpierdziel kulek od łożysk różnych rozmiarów, zakorkuj i trząchaj parę minut. Tylko załóż jakiś lipny kranik, bo kulki mogą Ci rurkę pogiąć od kranika. Jeśli będzie dużo syfu operację powtórz. Potem wlej gorącej wody z jakimiś mydlinami i przepłucz cały zbiornik parę razy, żeby pozbyć się kwasu. Potem płukanie czystą wodą. Na koniec postaw na kilka godzin na kaloryfer, żeby odparowała woda. I żegnaj rdzo.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-05-09, 18:42   

Ja mam fosfol ale na opakowaniu pisze że ma bardziej żrące działanie gdy się go podgrzeje.
Czy to działanie nie będzie aż za bardzo żrące?
Bo czyściłem kiedyś tym rafki i dziury wyżarło... :ysz:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-05-09, 19:08   

Płukałem tym bak w komarze, potem jeździłem nim 1,5 roku i miałem spokój. Nic się nie stanie.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-05-09, 19:26   

Ok.
Te rafki musiały być jakieś chińskie. :ysz:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
benek1 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 106
Skąd: lubelskie/W-ska I
Wysłany: 2011-05-10, 21:37   

Mam pytanko bo niby nie znalazłem - mam ts 250/1 ale bak wydaje mi się za duży i przydał by sie mniejszy ale z zachowaniem dobrego wyglądu motocykla. (obiło mi sie o uszy że były mniejsze pojemności)
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-05-10, 21:53   

http://www.fahrzeugmuseum...lu_MZ_MZ250.jpg
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2011-06-08, 10:02   

hmm ja słyszałem o czyszczeniu sodą kaustyczną albo kretem (kret zawiera wodorotlenek sodu )
 
     
pietro977 
żółtodziób

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: SIlesia
Wysłany: 2011-07-22, 21:36   

Witam serdecznie,
Ponieważ ostatnio też walczyłęm z rdzą w baku opiszę swoją walkę.
Ponieważ Teresa stała kilka lat w szopie bez paliwa w baku to można sobie wyobrazić jak on wyglądał. Na początku wlałem do baku wrzątek i nim ruszałem bo na dnie osiadła gęsta zawiesina. Kranik został zastąpiony wykonaną na tokarce nakrętką. Następnie wsypałem do baku trochę Kreta z Biedronki i zalałem ponownie wrzątkiem. Należy uważać na oczy i drogi oddechowe bo z baku wydobywa się dym. Operację tę wykonałem dwukrotnie. Następnie do baku wrzuciłem po 20szt. nakrętek i śrub M6. Potem wypłukałem bak ciepłą wodą. Następnie wrzuciłem do baku kamienie i znowu ruszałem bakiem. Operację tę wykonywałem już na parkingu bo po akcji z śrubami odwiedził mnie w piwnicy sąsiad, też dwukrotnie. Po kamieniach bak wyczyściłem odrdzewiaczem FOSOL 12 PLN za 0,5l. Też należy uważać bo jest to strasznie żrąca substancja. Potem wizyta na myjni, dokładne płukanie baku. Wczoraj odebrałem bak i inne elementy w piaskowania (części te będą malowane na czerwono). Teraz bak jest już u lakiernika. Później przeczyszczę go od środka benzyną ekstrakcyjną i zaleję do pełna. I tak będzie czekał na swoją kolej do składania.
Poniżej kilka fotek.
_________________
-x-x-x-x-x-x-x--x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Moja Tereska - http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=19542
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2011-07-23, 17:52   

Reasumując, żeby dokładnie wyczyścić bak z rudej należy zrobić sobie KOCIOŁEK PANORAMIKSA. Oto przepis:

Spis produktów:
Garść gwoździ
Garść nakrętek
Garść innego drobnego dziadostwa z ostrymi krawędziami
120L Wody
5l Benzyny
jedno piwo

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wrzucić do baku, następnie na sucho trzaskać nim i obracać we wszystkie możliwe znane nam kierunki. Możemy wziąść do pomocy kilku silnych kolegów ale z zachowaniem szczególnej ostrożności przy mieszaniu! Nie należy robić tego w więcej niż 3 osoby! (zdarzały się przypadki że zawartosć baku wyrwała sobie nowe dziury i uciekła na zewnątrz) Po kilkunastu minutach trzepania należy otworzyć i spożyć przygotowany wcześniej browarek :) . Następnie wysypujemy z kociołka wszystko co się w nim znajduje. Następnie wsypujemy pozostałe nam składniki czyli gwoździe, śrubki i nakrętki (jeżeli brakło to należy poszukać nowych) Następnie trzepiemy i trzepiemy. Potem wysypujemy zaś wszystko i obficie płukamy wodą! jeżeli wszystko jest już wydmuchane należy teraz bak porządnie wysuszyć (najlepiej suszarką) i jak będzie suchy wypłukać go ostatecznie benzyną. UWAGA! Benzyna nadaje się do dalszego użytku! Można ją przepuścić później przez gazę i wlać tam gdzie trzeba :) Poskładać i latac :) Kilka razy już tak robiłem i wszystko żyje :) nawet Panoramix zadowolony :grin: :grin: :grin: Pozdrawiam :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Cybor 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Pysznica
Wysłany: 2011-07-29, 10:31   

a co powiecie na temat odrdzewiania octem :)
 
     
FREAK150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Ciechnowo
Wysłany: 2011-07-29, 11:09   

Ja powiem tak opcja ze szkłem jest najlepsza jeśli chodzi o zaawansowaną korozje. Gdy już takowej się pozbędziesz zastosuj opcje z wrzątkiem i powinno być gites ja tak zrobiłem w CZ kumpla i do tej pory lata bez czyszczenia kranika. :twisted:
_________________
LEWY PAS GAZ I PŁYNĘ!
 
     
Cybor 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Pysznica
Wysłany: 2011-08-01, 12:39   

Faktycznie :D zbiornik czyściutki :D remont motoru zakonczony :)
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-16, 18:20   

Niezła skifa z tą rdzą po latach. Wlewasz bene przeźroczystą jak poranne siku a wylewasz pomarańczowego Kubisia.
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-16, 14:41   

Pytanie jak z tego Kubusia zrobić z powrotem w miarę czystą zupe do kolejnego zalania. Aby nie stracić 200 litrów na czyszczenie baku :roll:
Czy ktoś "filtrował" to paliwo może potem przez (starą) bawełnianą koszulkę itp?
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-19, 23:57   odrdzewianie zbiornika Motodixem - czy ktoś robił?

Cześć.
Kupiłem zestaw jak na foto, ale wszystko po niemiecku, więc nie do końca rozumiem co mam zrobić. Przerzuciłem tekst przez tłumacza google, ale w dużej mierze został pokonany przez ten piękny język. Po tłumaczeniu google dowiadujemy się m.in że "Powstaje czołg" i "Każdy czołg jest inny", śmieję się, bo da się to zrozumieć, ale czego ile w czym rozcieńczyć itd. to już mam problem, żeby zrozumieć . Czy ktoś miał taki zestaw i wie co i jak? Załączam wszystko co mam.
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-21, 20:42   

No skoro nikt nic, no to od jutra zrobię tak jak wydaje mi się, że to trzeba wykonać. Zabezpieczę zewnętrzną część zbiornika przed kontaktem z chemią, zaślepiony korek spustu ze starego kranika, na początek płukanie acetonem z tłustych pozostałości, potem suszenie, następnie kwas cytrynowy tak z 500g i gorąca woda na full, jakby nie poszło dobrze to pobawię się w elektrolizę zwykłym prostownikiem, następnie płukanie wodą, konwerter rdzy motodixa z wodą na full na 1-2 dni, płukanie wodą, suszenie, odtłuszczanie acetonem, i na koniec równo rozprowadzić żywicę motodixa, suszenie 7 dni i tyle.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14