» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2018-07-11, 09:37
ETZ 150 - Kapitalny brak mocy po kapitalce
Autor Wiadomość
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-11, 08:39   ETZ 150 - Kapitalny brak mocy po kapitalce

Witam. Tematy podobne były, lecz bez rezultatu. Otóż wykonałem kapitalny remont silnika, są nowe kartery (oryginały z lat 80'), części od Intra, nowy wał + tłok, szlif, zapłon od Siaja, gaźnik Bing, tłumik od Hartmana, nowa cewka, przewód, fajka NGK + świeca. Docierałem spokojnie, lecz w pewnym momencie przyłapało tłok (po jakichś ~200km), aby po chwili puścić. Zrobione już 1000km, pozwoliłem sobie dawać w palnik. Nie dość, że na 5 kapitalny brak mocy, to i czasem na 4 pod ostrą górkę ma problemy, to jeszcze przy takiej jeździe pożera lekko ponad 5l/100, co jest całkowitą pomyłką. Oczywiście ustawiony, iglica przestawiana, co nie wpływało na osiągi. Wszystko składane jak Intr przykazał, zapłon ustawiony 2,5 (przestawiany i wcześniej, i później - bez różnicy), szczelina tłok - głowica 1,0mm, przerwa na świecy katalogowa, zaczyna mi brakować pomysłów. Cewka dostaje dobre napięcie, bo pisałem o tym z Siajem. Zastanawia mnie jedynie kolor iskry - jest taka ciemno niebieska, wręcz fioletowa. Wydaje mi się, że to trochę słabo. Mogę się mylić. Co do tłumika - sprawdzany na 150 kumpla, który też ma po remoncie i nie było problemu z jazdą na 5 biegu. Zębatka 16z - nie, nie będę zakładał mniejszej, bo na tych 16 zębach ma ją wyrywać, a tu jest coś bardzo nie tak. Może macie jakiś pomysł? Ja już opadam z sił :cry:
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 45
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 28
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2018-07-11, 08:53   

Iskra jest OK. Gorzej jakby była w kolorze żółtym. Mierzyłeś może kompresję? Jaki kolor nalotu na świecy?
  
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-11, 09:00   

Nie mierzyłem jeszcze, muszę znaleźć kogoś z zegarem. Ile powinno być bar? Nalot w porządku, przypalana kawa z mlekiem. Daję 4, obroty idą pod 7000, wrzucam 5 i zero reakcji. Chyba, że z górki, to pójdzie prędkościomierz na 105km/h
  
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4122
Skąd: Grudziądz, Olsztyn
Wysłany: 2018-07-11, 17:35   

Savik napisał/a:
Tematy podobne były, lecz bez rezultatu

Więc zamiast kontynuować dyskusję w istniejącym wątku, lepiej założyć nowy temat i robić na forum totalny burdel tak?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-11, 23:17   

A próbowałeś z innym tłumikiem? Walczę z tym samym problemem od pół roku w swojej 150-tce. Regulacja gaźnika, zapłonu, szlif, nowy wał, nowe łożyska, uszczelnieniacze, zdjęte bagażniki boczne i tłumik Węgier. Nadal max 95 a z góry 100-105. W zeszłym tyg założyłem oryginalny wydech i poleciałem tą emzetą z bocznymi sakwami 110-115 bez problemu. Teraz szukam oryginalnego wydechu a widzę, że masz Hartmanna. Dlatego polecam zdobyć lub pożyczyć oryginał na testy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 70
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Babimost
Wysłany: 2018-07-12, 00:28   

Prawdopodobnie po zatarciu jeden z pierścieni jest zapieczony.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-12, 08:14   

ETZ_PRORIDER, Hartmanna próbowałem na 150 kumpla, 5 bieg, gaz i opór, szła pięknie. On miał węgra, załozyłem do swojej i może ciut lepiej ale bez szału. Tylko, że to było przed kapitalką, a teraz jest to samo. W palnik zacząłem dawać, gdy po złożeniu silnika przejechała 1000km, więc nie wiem czy przed złapaniem tłoka miała power na 5 biegu, jeździłem oszczędnie. Ale ok, mam w okolicy jeszcze jedną chyba na oryginalnym wydechu. Spróbuję się do niej dorwać.

Bajbus16, myślę, że jest to wysoce prawdopodobne, zdejmę garnek i zobaczę, bo to nie jest możliwością, żeby kumpla leciała zegarowo pod 110 a u mnie taka prędkość póki co w marzeniach. Dam znać jak zdejmę garnek
  
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1469
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-07-12, 09:48   

Savik, przed ściągnięciem cylindra, zmierz ciśnienie sprężania.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-12, 10:22   

Tak jak Seba prawi. Załatw manometr żeby sprawdzić ciśnienie sprężania.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-13, 16:41   

Zmierzone. 7.5 bar. Pozostaje zdjąć garnek i dokonać oględzin. Ile bar powinno być?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1469
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-07-13, 16:49   

Jakieś 9-10 bar.
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-13, 19:17   

takie cuda pod garnuszkiem. Pytanie: Nowy tłok i pierścienie czy szlif?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-07-13, 22:21   

Zmieniaj pierścienie i dalej w drogę.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-07-14, 19:31   

Zmień pierścienie, dopasuj zamki, delikatnie przeszlifuj drobnym papierem ściernym rysy na tłoku oraz na cylindrze i śmigaj.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-07-16, 07:52   

Wróciłem z urlopa i mogłem się lepiej zdjęciom przyjrzeć. Ile lałeś oleju na dotarciu i później ?
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
  
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-16, 12:00   

Cały czas 1:50, tzn tak nie do końca, bo przeważnie ok. 4,5L wlewałem, na gaźniku większa dawka ustawiona. Tak naprawdę to teraz już trudno, stało się. Ile ludzi, tyle rozwiązań. Potrzeba wyjść z sytuacji, bo jeździć trzeba. Zacznę od pierścieni
  
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-07-16, 13:05   

zmierzam do tego, że cylinder jest w lustrzanym połysku, zatem najprawdopodobniej jest glazing na nim ale nie widać, żeby gdziekolwiek puszczał ciśnienie. Ja bym przehonował delikatnie pod nowe pierścienie.

Może po prostu 150'tka jest za słaba dla Ciebie, albo mieszkasz w górach i nawet prosta jest w rzeczywistości pod górkę :P

Seryjna 150'tka na piątce daje się rozpędzać >80 na równinach i przy dobrej pogodzie. Przy jakimkolwiek wietrze w twarz prędkość >90 jest nie do utrzymania na piątych biegu bo ok 100 - 105 rzeczywistej prędkości przelotowej jest prędkością maksymalną. Przynajmniej moja się tak zachowywała, a do najsłabszych nie należała.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
  
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-16, 13:21   

Nie no, mam równiny. Romanie, chodzi o to, że wrzucasz 5 bieg i nic nie trzyma, prędkość spada do 70-60, ledwo utrzymując te 60. Kumpla 150 etka nie ma z tym problemu. Pamiętam jak ją kupiłem ponad 10 lat temu to na 5 normalnie przyspieszała jeszcze. Nie zrobiłem zdjęcia pierścienia, ale na górnym na obwodzie po długości ok 3cm nie widać śladu zużycia, jakby nie miał styku z gładzią cylindra i obstawiam, że to w pierścieniu leży wina.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1537
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-07-16, 13:34   

Savik napisał/a:
to jeszcze przy takiej jeździe pożera lekko ponad 5l/100, co jest całkowitą pomyłką

Czyli w tym trzeba szukać przyczyny - coś z zasilaniem (filtr powietrza, gaźnik), wydechem?
Wyjmij filtr powietrza kiedys w wilgortnym pomieszczeniu jak stało moto filtr się zawilgocił i objawy były takie same.
W jakiś sposób zbyt bogata mieszanka jest przyczyną ubytku mocy?
_________________

  
 
 
     
Savik 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2018-07-16, 13:38   

Ustawienia składu mieszanki nie miały wpływu na spadek/wzrost mocy. Filtr nowy, tu nie będzie przyczyny. Definitywnie nie ma kompresji, skoro powinno być 10,5 a jest 7,5 to jest przedmuch
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14