Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251 |
Autor |
Wiadomość |
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-09-29, 23:40
|
|
|
No dokładnie, MAM I JA!!!
Tak się złożyło, że paczka z USA i z Chin przyszła do mnie w ten sam dzień. Niestety nie miałem szczęścia w loterii celnej i musiałem dopłacić 135zł VATu , ale suma summarum i tak wyszło taniej niż u przedstawiciela Mikuni w PL a dokładnie, taniej o kit na linkę ssania, pełną rozmiarówkę dysz i przesyłkę .
Właśnie przekalibrowałem gaźnik zgodnie z wytycznymi od kolegów z DK i jutro go montuję. Na razie jeżdżę etą codziennie do pracy, więc pierwsze testy wokołokominowe niebawem, a jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym roku zabiorę go w traskę.
EDIT:
Gazior zamontowany, pierwsze kilometry nawinięte, wstępna regulacja i silnik pracuje bardzo dobrze, podczas jazdy też extra. Pierwsza odczuwalna zmiana w stosunku do Binga to płynne schodzenie z obrotów przy odpuszczaniu manety, np. dojeżdżając do skrzyżowania. Na razie jestem zadowolony, zobaczymy co dalej. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-10-01, 15:10
|
|
|
Jak przejedziesz pierwsze 100km napisz ile na tym gaźniku pali w stosunku do Binga.:piwo: |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2017-10-01, 19:29
|
|
|
Adax napisał/a: | odczuwalna zmiana w stosunku do Binga to płynne schodzenie z obrotów przy odpuszczaniu manety, |
A nic nie robiłeś? Po prostu podmieniłeś gaźniki? Czyli coś z tymi bingami jest coś nie tak |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-10-01, 21:03
|
|
|
to-mecz-q napisał/a: | Czyli coś z tymi bingami jest coś nie tak |
Może nie całkiem nie tak, ale w 100 procentach nie pasują (chyba że do wersji z pompką oleju) - już pisałem w swoim temacie.
Dlatego jeżdżę na oryginale, bo nic nie szarpie na wolnych biegach i nie przegrzewa się silnik ... |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-10-25, 21:21
|
|
|
Niestety okazuje się, że to nie takie proste. Na mikuni też szarpie. Nie szarpało wcześniej, bo na zalecanym zestawie dysz lało tyle paliwa, że zalewało w każdym zakresie prędkości obrotowej. Do tego stopnia, że od pracy na biegu jałowym na postoju zbyt długo świeca zachodziła nagarem i dostawała przebicia... A co dalej z tym będzie to się okaże. Moim zdaniem gaźnik w niczym binga nie przewyższa, jeżeli chodzi o wypierd z rury. Na pewno jest zdecydowanie lepiej wykonany, w rozumieniu z lepszych materiałów, ale też nie może w przechyle pracować a bingi 84 latały, więc im nie groźne akrobacje.
Tak więc czy jest sens ? Raczej na zasadzie że wolę to niż tamto. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-05-30, 19:29
|
|
|
Witam
ja drugi gaźnik właśnie zamówiłem gaźnik Mikuni dla kolegi który mnie oto poprosił i mieszka nie daleko mnie. Ma seryjną MZ ETZ 251 będzie po czasie szło porównać jak to będzie się sprawowało po czasie w dwóch motocyklach.
Ja nie wiele przejechałem dopiero uporałem się z głowicą która miała przedmuchy i ją wymieniłem, dopiero teraz jest spokój z tym problemem. Pojawił się inny myślałem że mam tą gumę fitra powietrza z NBR a jednak chyba przy pakowaniu się pomylili i przysłali zwykła gumę filtra która po 60 km pękła na szwie musiałem ją wymienić na nową. ( widać różnicę w wykonaniu- nia ma nadlewek i właściwościach tj.pamięta swój kształt nadany poprzez zanurzenie w wrzątku i nałożeniu na gaźnik)
Montując gumę filtra na gaźniku Mikuni w MZ u można posłużyć się takimi skrobakami ( koszt jakieś 20zł bo wkrętakiem uszkodzicie tą gumę filtra. Osobiście zanurzyłem gumę filtra w wrzątku wtedy jest bardziej elastyczna ale i tak trochę mi zeszła przy montażu w Mz i pomocne były te skrobaki. Przydają się też do innych celów również zresztą...
Przy tej okazji pokusiło mnie aby zamontować jeszcze mniejszą dyszę 125 co nie było dobrym pomysłem bo faktycznie jak Intr pisze poczułem że szarpie przy zjeździe z górki jak wrzucony trzeci lub czwarty bieg i nie dodawałem gazu. Nie czułem tego przy dyszy 130 i mam zamiar powrócić do tego rozmiaru dyszy... ( rozmiar dyszy jak BVF)
Na montaż czeka też zapłon od Siaj. Jak zamontowałem go w MZ ETZ 175 to odczułem że to zupełnie inny motocykl. Był wyczuwalny wzrost mocy i lepiej się wkręca na obrotu. W MZ ETZ 250 myślę że też się poprawi i będzie bardziej niezawodny od tego który mam obecnie ( jakiś zapłon typu A dorwałem współczesny po małym tuningu głównego tranzystora kluczującego BU9...) |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-13, 11:31
|
|
|
Witam
Panowie mam dysze do odbioru do drugiego gaźnika od kolegi. No i tu się zmieniło bo do tej pory dysze i inne kupione rzeczy a Aliexpresu dochodziły same do miejsca zamieszkania a teraz w wielkim skrócie jest to po prostu znana z Allegro "Paczka w Ruchu". Istnieje możliwość zmiany miejsca odbioru mi akurat pasuje bo mam jakieś 3km po odbiór więc nie zmieniłem.Pośrednikiem w odbiorze paczek z Chin jest http://mymeest.pl/pl/mymeest/tracking.html widać musieli jakoś dogadać się z Ruchem i finalnie tam odbieramy paczki...
Drugi gaźnik jeszcze idzie ale teraz patrze jest już blisko po 12 dniach drogi dotarł do Niemczech. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-16, 19:02
|
|
|
Panowie wczoraj dostałem gaźnik jak i dysze wszystko w jednym dniu. Koledze przygotowałem gaźnik do finalnego montażu jak opisywałem wam wyżej ale stanęło ponownie na nowej gumie filtra powietrza bo znowu była uszkodzona na szwie. Guma filtra powietrza miała być z NBR a dostaliśmy zwykłą.
Sprawdzajcie sobie to jak kupicie bo widać jak dwa razy jest to samo znaczy się że zwykła gumy filtra powietrza posiada wadę fabryczna.
Miałem w zapasie inną standardową gumę powietrza ale bez uszkodzeń i ją zamontowałem na gaźniku. Kolega będzie montował ten przygotowany gaźnik z gumą filtra, dam wam znać jak u niego się sprawuje. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-08, 23:45
|
|
|
Witam
kolega już ma przejechane 450km na tym gaźniku w swojej MZ ETZ 251. Dysza główna 130 a od wolnych obrotów 47,5. Początkowo było 45 ale trzeba było zmienić na 47,5(ma zapłon od Siaj i trochę większą dyszę niż ja bo ja mam 45 ale zapłon typu A jak na razie)
U niego nie było wolnych obrotów przy tej mniszej dyszy a regulacja nic nie dawała. Co jakiś czas świeciła się kontrolka z ładowania. Po daniu tej dyszy 47,5 można było znów uregulować wolne obroty.
Tutaj różnica u mnie a u niego wynika z obciążenia alternatora przy różnych zastosowanych modułach zapłonowych i przy zbyt małych obrotach alternator wytwarza za mało prądu do odbiorników( lub jak wolicie jest za bardzo obciążony). Nie znaczy to że moduł od Siaj jest gorszy przeciwnie ja nawet już trzeci zamówiłem... Ogólnie aby wytworzyć dobrą iskrę musi pobrać odpowiednio dużo prądu...
Wychodzi zatem że gaźnik trzeba ustawić pod katem posiadanego typu zapłonu w danym motocyklu i będą małe różnice w doborze dysz do gaźnika przez to...
Co do spalania mówił że pali mu równo 5l/100km i z osiągów MZ jest bardzo zadowolony a do gaźnika nie ma zastrzeżeń. Jeśli chodzi o prędkość to jeździ spokojnie raczej silnik dopiero się dociera ( ma tłok z Almotu i wał z logo IFA) i jak na razie nie jechał szybciej jak 90km w trasie. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-14, 16:12
|
|
|
Dziś się przejechałem sam na tej MZ ETZ 251 od kolegi i naprawdę nie mogę nic zarzucić temu gaźnikowi...
Reakcja na gaz prawidłowa i bardzo dobre przyśpieszenie.
Osobiście myślę że można polecić każdemu kto ma problem z gaźnikiem aby w końcu go zakończyć raz na zawsze tj. temat gaźnika...
Proszę aby ktoś kto kupił ten gaźnik jeszcze się w tym temacie wypowiedział czy jest tak jak opisuję... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2018-07-14, 23:39
|
|
|
Wchodzenie spoko ale jak schodzi z obrotów? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-07-15, 22:11
|
|
|
Zapomniałem napisać u mnie szarpie jak mam 125 dysze główną i 45 od wolnych. Jak jechałem tą MZ ETZ 251 od kolegi i on ma tam 130/47,5 nie czułem szarpania w ogóle...
Kolega znów gdzieś tam jeździł i znów wyszło mu 5l/100 zatem wynik jest powtarzalny.
Teraz nie będę miał czasu na zabawę z swoją MZ ETZ 250 ale w sierpniu mam wolne wiec pozamieniam dysze na 130/47,5 i założe zapłon od Siaj....
Nie wiem czy przez różnicę w przełożeniach na zębatce z przodu będzie mieć wpływ na szarpanie i w zależności jaką mamy zębatkę będzie czuć szarpanie ( jest różnica między MZ ETZ 250 a 251 w przełożeniach) lub też mniej albo i wcale czy tylko i wyłącznie zależne to będzie od samego gaźnika... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-07-17, 21:36 Test Mikuni 24...28mm dla MZ ETZ 150/175
|
|
|
Witam takie pytanie otwierające zasadniczo być może nowy temat...( pytam tu bo to ta sam rodzina gaźników)
Czy interesował by was test tego gaźnika przeznaczonego dla MZ ETZ 150/175 są z gardzielą od 24 do 28mm... Mógł bym zamówić... abyście się przekonali czy się nadaje? |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2019-07-18, 19:21
|
|
|
Gaźnik, jak gaźnik, po dostrojeniu nada się na pewno, przy czym nie ma to technicznego i ekonomicznego uzasadnienia w mojej opinii, gdyż bing 53 w 150 jest wielokrotnie trwalszy, a i nie ma z nim żadnych problemów nawet w skrajnych przypadkach w porównaniu do Binga 84 stosowanego w ETZ. Ale kto bogatemu zabroni |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-07-19, 21:26
|
|
|
No właśnie, bogatemu. Te bingi trochę drogawe ostatnio. W ogóle ceny podeszły na przestrzeni dwóch lat. Sam wał do EM150 droższy o 100zł. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2019-07-20, 00:24
|
|
|
Średnia cena za binga 53- jak jest już gdzieś dostępny - to 650zł. Sam się zastanawiam, co w swojej ETZ 150 zamontować. Te nowe MZA, jakoś mnie nie przekonują ..... |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2019-07-22, 18:53
|
|
|
Witam kupiłem Mikuni VM 28-49 wraz z ssaniem... Prócz Mz przetestuje go w wsk 175 tak przy okazji ... Reszta w nowym temacie... Ta wzmianka o tym gaźniku w tym temacie nie wiem czy nie trzeba posprzątać lub przenieść do nowego tematu... Dziękuje za zainteresowanie tematyką o nowych alternatywnych gaźnikach MZ. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2019-09-11, 22:08
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez Wolf 2020-08-09, 10:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-04-21, 10:06
|
|
|
Muszę zeedytować wypowiedź, ponieważ moja MZ 301 miała problem z przytkanym tłumikiem i wszelkie regulacje były obarczone o ten błąd, co stwierdziłem po zamontowaniu gaźnika BVF oraz przejeździe długodystansowym. W późniejszej wymianie tłumika na prod. hartmann stwierdzam, że kultura pracy bardziej mi odpowiada na BVF niż na Mikuni, jednak nie skreślam mikuni całkowicie, ponieważ został zamontowany w etz 250 na dyszach 45/135 gdzie tam działa rewelacyjnie.
Ktoś zamawiał teraz mikuni ? nie ma problemów z wysyłką ? |
Ostatnio zmieniony przez Wolf 2020-08-09, 10:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2020-04-22, 08:19
|
|
|
Wolf napisał/a: | Chciałem skasować tamtą opinie bo jest mało miarodajna ale niech zostanie jako log, w moim przypadku 301 był problem z brakiem dołu w porównaniu do zwykłej 251, moc odczuwalna zaczynała się od 5tys , ostatecznie dysza 47,5 była u mnie za mała i zastosowanie kombinacji 150/50 poprawiło dół jak i górę w znacznym stopniu, colortune pomógł przy ustawianiu, motocykl zbiera się zadowalająco, co dało mi do przemyślenia BVF MZA czy jest jakiś upośledzony, znajomy testował ten gaźnik u siebie w 251 zamiast oryginalnego BVF, dysze identyczne i poczuł spadek mocy, w porównaniu do oryginalnego, może być zużycie oryginału na korzyść ale na colortune w całym zakresie miał płomień niebieski.
Ktoś zamawiał teraz mikuni ? nie ma problemów z wysyłką ? |
Temat z gaznikiem IFA http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=40007 |
_________________
|
|
|
|
|
|