» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: ETZ_PRORIDER
2018-08-22, 22:36
BING 84 - podsumowanie wiadomosci
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-05-21, 06:46   

Martini55 napisał/a:
Spalanie miałem na granicy 4,5 -5L / 100km.

No i tu jest problem - rzeba umieć wyregulować gaźnik aby palił mniej więcej tyle co na wykresie.
Do binga nie ma odpowiedniej dokumentacji i w dwóch przypadkach Adaxa i Kosiora- MZ -tki chodzą ok.
U mnie było to samo 4-5 i grzanie się silnika, to był powód dlaczego zrezygnowałem, bo jak wyjeżdzam to rzadko kiedy robie mniej niż 100 km. Teraz mam tak wyregulowany gaźnik 30n2-5 (pomimo tego że klepie jak diabli) że przy predkości 90-100 tempertura na cylindrze po kilkudziesięciu kilometrach jest ok 100 oC.
W jeżdzie miejskiej temperatura to około 90 oC.
Ale kupiłem dysz robione na wzór oryginału, które wspólgrają z iglicą i rurką emeulsyjną, no i jeszcze po odwróceniu zimeringu temperatura spadła.
Na Bingu temperatura silnika przy identycznej jeżdzie z czasem przekraczała 115oC i kończył mi się zakres termometru...

Mierzona na cylindrze powyżej króćca gaźnika.
_________________

 
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-06-10, 11:30   

mczmok, Czy mógłbyś podzielić się informację gdzie kupiłeś dysze do gaźnika 30n2-5 robione na wzór oryginału?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-02, 06:55   

jaroquest,
Wszystkie BVF musisz kopnac że ssaniem a później normalnie, przeważnie za pierwszym razem złapie.
Mój bing miał identycznie.
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-06, 21:51   

mczmok, mam do Ciebie pytanie, czy po rozpędzeniu silnika do obrotów powiedzmy 5 tys/min i odpuszczeniu gazu - hamuje silnikiem jak na starym BVFie czy to już nie to? Pytam bo chcę wymienić doświadczenia, kupiłem ten gaźnik MZA 30n3-1 założyłem, wyregulowałem, były dzisiaj testy - wszystko działa rewelacyjnie, jest but w każdym zakresie obrotów. Tylko na bingu po odpuszczeniu gazu "dusiło" silnik jak w 4ro suwie. A na tym 30n3-1 nie szarpie ale nie ma tego "zduszenia". O dziwo na oryginalnym BVF 30n3-1 w mojej 251 też nie było tego zjawiska. Wiem że na starym typie BVFa jest to do osiągnięcia bo mam tak nawet w Trophy.

Dodam, że zamontowałem dysze 140, iglica na środku, silnik mam seryjny 250 nominał, testy były na odcinku 110 km prędkość mieszana 70 niekiedy i do 130 i zechlała równe 5l.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-07, 09:05   

Allu,a ile na nim zrobiłeś km?
u mnie hamuje podobnie jak na starym BVF, jak to dwusow.... Z siłą podobna jak BING jednak z różnicą że nie szarpie. Mój BVF był tak zużyty że klepal bardziej niż tłok, a od czasu jak jeździłem na seryjne nowym gaźniku minęło chwilę więc nie mam porównania.
Tak dla przypomnienia miałem BING z pierwszych serii, teraz podobno są zmiany w dyszach więc może być to całkiem inny gaźnik.
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-07, 16:19   

Tyle co napisałem wyżej 110 km. Na bingu około 4 tys km i elegancko działa ale słabiej szła od dołu, dlatego zakupiłem tego 30n3. To co robić żeby ją deczko "zdusiło" z obrotów jak puszczę gaz (mowa o 30n3)?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-08, 07:51   

Allu, oba gaźniki u mnie hamowaly podobnie... Jeżeli zbyt mocno hamuje to znaczy że nie dostaje odpowiednio dużo mieszanki na biegu jałowym, co możliwe było w bingu, bo tam jest regulacja wysokości przepustnicy. W BVF 30n3 tego nie da się zrobić bo całość idzie kanałem obejsciowym, taka jego uroda nic nie zrobisz.
W 30n2 jakie do tej pory używałem dało się tak wyregulowac aby hamowac mocniej silnikiem obniżając przepustnice, ale to jest zabójcze dla silnika bo dostaje zbyt małe smarowanie przy hamowaniu silnikiem.
Ile zrobiłeś na BVF km?
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-11, 13:04   

z 200 km zrobiłem jestem zadowolony.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
robson88 

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-08-17, 05:11   

Witam. Jeżeli to komuś pomoże to mogę podzielić się spostrzeżeniami z Bingiem w TS 250/1. Otóż seryjny pudełkowy Bing 84 nie chciał nijak dobrze pracować, obroty szalały i regulacje też nie pomagały. Skutecznym rozwiązaniem w moim przypadku była wymiana dyszy głównej z oryginalnej 118 na 125. Po tym zabiegu nie ten motor - chodzi prawie jak zegarek. Czytałem, że dobrze byłoby też zmienić dyszę biegu jałowego z 45 na 50, ale w Polsce jest nie do dostania. Pozdrawiam.
 
 
     
zdzich 
zdzich

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-08-18, 17:51   

Witam . Daj namiar gdzie kupiłeś tę dyszę
 
     
robson88 

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-08-20, 11:44   

U nas w kraju z tego co widzę jest to trudno dostępny towar, ja trafiłem moją na olx, gdzie w ofercie sprzedawca miał jedną dyszę 125 i jedną 118. Na zachodnich stronach można znaleźć pełną rozmiarówkę dysz do Binga 84, ale ceny są spore i ciekawe jak z wysyłką do Polski. Jeśli ktoś tylko ma dostęp do takich dysz to śmiało może poeksperymentować z innymi rozmiarami, ale mi na 125 chodzi na prawdę fajnie.
 
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2019-09-14, 17:14   

Witam

Zakupiłem sobie gaźnik BING 84 do mojej MZ ETZ 251. Od samego początku miałem problem z regulacją wolnych obrotów. Kręciłem śrubami wolnych i mieszanki na wszystkie możliwe sposoby, zmieniałem wysokość mocowania iglicy, ustawiałem zapłon za pomocą miernika elektrycznego (elektroniczny zapłon, pojawia się napięcie ok 5V w położeniu zapłonu). Nic to nie dawało, motocykl zalewało i tyle, co ciekawe kopcił niemiłosiernie. Zdemontowałem i zamontowałem stary gaźnik 30N3-1 i jak ręką odjął. Wolne obroty pyrkają, ładnie wchodzi na obroty. Nie wiem co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak ktoś miał podobnie to proszę o podzielenie się informacją.
_________________
Daniel
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 210
Skąd: IRL
Wysłany: 2019-09-15, 03:22   

Byłby ktoś uprzejmy i podał link o regulacji gaźnika, lub wytłumaczył to zagadnienie?
Chodzi mi o to jak powinien teoretycznie przebiegać proces ustawienia mieszanki paliwowo - powietrznej i wolnych obrotów.
Jak jest w praktyce, to już tu poczytałem.
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2019-09-15, 20:06   

Poczytaj sobie tu
http://www.nsu-riders.pl/...ach-zabytkowych
a potem ściągnij tu Cichowskiego:
https://docer.pl/doc/11n10c jest tam to opisane,
A jak nie to w każdej serwisówce do MZ ES też (nie wiem jak w innych mz)
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 210
Skąd: IRL
Wysłany: 2019-09-15, 21:36   

Dzięki rastuch! :smile:
Od wczoraj trochę "polatałem" jeszcze tu po forum i poczytałem. Najbardziej przemawiały do mnie tłumaczenia kolegi intr.
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
traker 

Motocykl: mz etz 250 r. 1989
Wiek: 47
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 12
Skąd: puławy/lubelskie
Wysłany: 2020-01-31, 21:25   

Daniel_ETZ, Kolego problem jest w lince ssania,skracałeś linke ?jeśl nie to tłoczek ssania jest delikatnie uniesiony ,i dlatego zalewało ci świece .Właśnie to przerabiałem ,miałem ten sam problem.
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-11, 08:28   

Gaznik bing 84, przebieg jakieś 1000 km
silnik em 250,
zapłon 2.8 przed gmp.
Olej orlen półsyntetyk 2t
Iglica maksymalnie w dole czyli mieszkanka możliwie uboga.

Świeca dalej zbyt ciemna.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-11, 09:17   

Po ilu kilometrach ciągłego ognia powyżej 90km/h ta świeca? Bo wydaje mi się, że nawet nie widziała 90km/h.
Na zdjęciu masz moją świecę od ETZ 150 na BVF po 30km ognia w okolicach 100-105km/h
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-11, 18:37   

10 km jazdy predkość zmienna 80 - 110. Chcialbym mieć dobrą mieszankę przy normalnej jezdzie a nie tylko przy v-max. Chyba nie o to chodzi w regulacji gaźnika
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie

Wysłany: 2022-08-28, 19:33   

Jak by ktoś szukał w promocji po jedyne 950zł :mrgreen:

http://www.stazet.inkontr...ANY.html?ref=l3
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15