Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-23, 08:39
|
|
|
Dodek napisał/a: | Ty chyba wiesz najlepiej jak chodziła nowa etka na oryginale |
Cały czas uzywałem 30N2-5 a teraz 30N3-1 - ale wydaje się że podobnie.
Kilka osób pisało do mnie na Priva, że kupili i są zadowoleni z tych gażników.
Dodek napisał/a: | Wygląda na to że Niemcy poszli za ciosem i wreszcie wykonali gaźnik identyczny z oryginałem. |
Nie jestem pewien czy Niemcy...Ale jakość przyzwoita, a co najważniejsze powtarzalność. |
_________________
|
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2018-08-23, 09:54
|
|
|
Napisz kolego jaka prędkość maksymalna z pełnym bakiem i dobrze ubranym użytkownikiem ,i czy powyżej 5 tyś. Obr. Gaźnikowi nie brakuje paliwa. |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-23, 10:10
|
|
|
Wietrzanin napisał/a: | Napisz kolego jaka prędkość maksymalna |
Nie jeżdzę z predkością maksymalną bo mam almota i nie chcę go przytrzeć - 110 spokojnie osiąga i do tej prędkości żadnych problemów.
Na 4 biegu 5500 a nawet więcej obrotów też bez problemu.
Z tym że mam większą dyszę główną z powodu 300 pojemności. |
_________________
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-08-28, 19:53
|
|
|
Na seryjnej dyszy nawet zwykła 250 kręci tylko do 5 tys, po zmianie w moim przypadku na dyszę 140 jest o wiele lepiej. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
domanus1992
Doman
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 162 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:19
|
|
|
Ja też zmieniłem na 140 i dużo lepiej się zbiera, ale jak trzymam dłużej 110km/h to paliwa brakuje, będę musiał zwiększyć poziom, chociaż mało kiedy tak jeżdzę |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:41
|
|
|
Niekoniecznie poziom musi być winny, ja musiałem zmienić zaworek iglicowy, bo był kiepsko wykonany i miał małą przepustowość. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-08-28, 20:42
|
|
|
Albo kranik ma małą przepustowość. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-28, 21:04
|
|
|
Zaworek, pływak i inne widoczne elementy wymiarami w 4 sztukach gaźników jakie przeszły przeze mnie były identyczne jak oryginały.
Niestety na temat dysz się nie wypowiadam bo nie mam jak ich zweryfikować.
Od początku założyłem większą. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-08-29, 10:05
|
|
|
W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF bo na tej co tam była to nie chciała w ogóle jechać. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-29, 12:16
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF |
Hmm tylko że to chyba nie był 30n3 MZA - co? |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-08-29, 16:17
|
|
|
Nie nie. To był 24N. Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Daszi
DDR fan
Motocykl: MZ ETZ250, SimsonS51
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 136 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 2018-08-29, 21:25
|
|
|
Ja już drugi rok jeżdżę na tym gaźniku i potwierdzam, że spisuje się u mnie bez zarzutu. |
_________________ Nic na siłę. Większym młotkiem |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-31, 13:29
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA. |
Czyli testowałeś go? Tj. 30n3?
Czy tylko przez analogię twierdzisz? |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-08-31, 16:29
|
|
|
Taki sam gaźnik ma znajomy w swojej 250-tce i musiałem mu przekładać dyszę bo nie chciało to jechać. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 505 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2018-09-08, 09:08
|
|
|
Ja już zrobiłem ponad 1000 km i też coś wiecej moge powiedzieć.
Otóż pozbyłem się niedoskonałości gaźnika o których pisalem wcześniej mianowicie co do odpalania wystarczyło wypracować technike teraz przekopuje raz silnik na ssaniu i bez zaplonu potem wyłaczam ssanie i włączam zapłon i sprzet odpala od strzała, co do szarpania silnika to wystarczyło zredukować obroty biegu jałowego z ok 1500 na 1200 i szarpanie ustało za to zapala mi sie czasem lampka od ładowania ale w niczym mi to nie przeszkadza.
Co do spalania, lubię depnać ale jeszcze nie udało mi się spalić wiecej jak 5/100 km tak wiec jestem zadowolony. |
|
|
|
|
pelkakox
Motocykl: ETZ 250, S51
Wiek: 30 Dołączył: 22 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-09, 16:03
|
|
|
Mam kupiony już ten nowy gaźnik MZA i czeka sobie na montaż, ale szkoda, że wcześniej nie widziałem o tej dyszy jak zamawiałem. Moje pytanie jest takie, czy na seryjnej dyszy silnik nie będzie poprawnie pracował, czy tylko będzie mu brakowały pary na wysokich obrotach ? Obecnie mam oryginał BVF nie pamiętam dokładnie jaki, ale jest zużyty. Moje pytanie jest takie czy mogę przełożyć z tego starego BVF dyszę do tego nowego zamiennika ? Czy nie bawić się i od razu zamawiać nową większą dyszę do nowego ? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 25 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-09-09, 16:47
|
|
|
Najpierw zamontuj nowy gaźnik i sprawdź jak motocykl jeździ, może będzie dobrze. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-11-02, 06:52
|
|
|
Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:
1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3
W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.
Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.
Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-11-02, 10:08
|
|
|
Mariusz |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Fiedorp1
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-11-03, 13:59
|
|
|
mczmok napisał/a: | Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:
1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3
W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.
Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.
Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka. |
ooo dzięki za informacje, tego szukałem !;)
Przerabiam właśnie na 300 też, także pójdzie 145 dysza na test
Mam od jakiegoś czasu gaźnik BVF (MZA) 30n3-1 zakupiłem od Pana Kniazia na allegro i polecam jak najbardziej, cena rok temu była chyba najniższa u niego jak się rozglądałem.
Regulacja szła z łatwością MZ śmigała problemów najmniejszych.
link do tego gaznika
https://allegro.pl/kniazw-gaznik-mz-etz-250-251-30n3-1-org-bvf-i7280354812.html |
|
|
|
|
|