Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:40 |
Gaźnik - jak ustawić wolne obroty - etz 250 |
Autor |
Wiadomość |
dabo
Motocykl: GS 500
Wiek: 39 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 46 Skąd: BDG
|
Wysłany: 2005-06-07, 18:48 Gaźnik - jak ustawić wolne obroty - etz 250
|
|
|
witam mam takie pytanko jak ustawic obroty w etz 250 do regulacji jest ta 1 srubka a ta 2 wiem ze tez ma znaczenie tylko jak to ustawic zeby bylo oki |
_________________ bikepics.com/members/dabo
|
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-15, 23:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Michał_111
Motocykl: Suzuki gs 500E
Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2004 Posty: 33 Skąd: Obłęże
|
Wysłany: 2005-06-07, 18:51
|
|
|
a jaki masz masz gaźnik |
_________________ Była MZ ETZ 250 teraz jest SUZUKI GS 500E ale mz zawsze pozostanie w pamięci... |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-06-07, 20:09
|
|
|
polecam lekturkę "/Jeżdżę motocylkem MZ" |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2005-06-07, 20:30
|
|
|
no wiec wedlug ksiazeczki "katam motocyklem MZ" to ta srube wykreca sie o okolo 2,5 obrota ale np.u mnie wystarczyly tylko 2 obroty (zaezy od gaznika silnika itp.) |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2005-06-07, 21:07
|
|
|
jasnee, 2,5 obrotu wykreca sie przy nowynm gazniku, potem robia sie luzy i wystarczy w zupelnosci 0,5 - 1 obr , ja na starym gazniku jezdzilem z wykreconym o 0,5 obr i swieca wygladala cud malina |
|
|
|
|
dabo
Motocykl: GS 500
Wiek: 39 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 46 Skąd: BDG
|
Wysłany: 2005-06-07, 21:13
|
|
|
gaznik mam 30 n 2 - 5 |
_________________ bikepics.com/members/dabo
|
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2005-06-07, 21:22
|
|
|
w tym gazniku sruba regulacji mieszanki powinna byc wykrecona o 1 obr. ale mysle ze mozesz spokojnie jezdzic na wkreconej |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2005-06-08, 20:24
|
|
|
Pamietaj nic nie popsujesz wkrec ta srube do konca tylko licz ile razy ci sie ona wkreci zeby mozna bylo powrucic do oryginalnego stanu.. i proboj metoda prob i bledow najlepsza opcja przy gazniku |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
FIREWOLF1
Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 8 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2005-06-20, 00:22
|
|
|
Ta mala srobka regulujesz sklad mieszanki i fabrycznie wykreca sie o 1 obr.ale czasem wogole nie trzeba jej wykrecac.Ta duza regulujesz ilosc powietrza w kanale obejsciowym na wolne obr.Fabrycznie wykrecasz 2,5 obr.Wiec jezeli zaplon jest ok.i nie ma lewego powietrza to zacznij tak:Na przepustnicy jest regulacja linka gazu.Wykrec ja troche.Na odpalonym silniku powinien trzymac sie na wyzszych obr.Wkrecaj ja do momentu uzyskania jak najnizszych obr.Do mometu gdy jeszcze silnik rowno pracuje.Pozniej korygujesz regulacje ta duza sroba.Gdy wkrecasz obr.powinny sie zmniejszac,odwrotnie ,zwiekszac.Ta mala mozesz mu troche zmniejszyc sklad mieszanki.Jak w motorze braknie paliwa np:zamkniety kranik to motor na wolnych obr przez chwile dostaje wyzsze i gasnie.Taki sam objaw(wyzszych obr) jest gdy za nisko opuscisz przepustnice lub za bardzo wykrecisz duza srobke.Z ta mala sprawdz jezeli motor po wstenej regulacji bedzie dobrze chodzil to sprobuj ja troche wkecic.Maszyna na cieplym bez gazu powinna reagowac od kopa. |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-03-30, 20:35
|
|
|
Ja mam taki problem z obrotami, że kiedy jest zimna nie trzyma wolnych i nie ma siły jechać (z dolnych obrotów) jeśli jej nie wkręce na wyższe lub nie dam ssania, kiedy się zagrzeje sytuacja się poprawia i już z niższych obrotów się nie dusi tylko rusza i jedzie, jednak wolne trzyma tylko przez chwilę i spadają powoli aż gaśnie całkiem, tak jakby coś ten silnik zatrzymywało. Niby jeździ normalnie tylko mam ten problem z wolnymi obrotami, także odpalała kiedyś lepiej a teraz trzeba ją bardziej "przepłukać" na ssaniu aby odpaliła. Mam gaźnik 30N3 (ten z 251) ale zakładałem też ten 30N2 i jeszcze gorzej było mimo prób regulacji. Wcześniej trzymała wolne elegancko i miałem mniej wykręcone śruby regulacji a teraz musiałem o jakieś 1,5 obrotu jeszcze wykręcić żeby wogóle jakoś trzymała, ale żeby było całkiem dobrze to już nie da się ustawić. Ładowanie mam w porządku, dobry aq, świeca ładnie wypalona po jeździe, więc już nie wiem czego to może być przyczyna. Mam już trochę zyżyty silnik i luzy, słychać jak wał stuka i dobija gdy schodzi z wyższych obrotów tylko czy to może być wina luzów i zużytego silnika, że nie potrafi utrzymać wolnych obrotów? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Bliźniak
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-28, 13:44
|
|
|
Dam pytanie tutaj bo zastanowiło mnie to manewrowanie przepustnicą przy ustawianiu wolnych obrotów.
Pytanie (dotyczy gorącego silnika): czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"? Czyli główny kanał jest zamknięty, iglica i tłok na maxa na dole. Czy zawsze musi być zostawione chociaż trochę przepływu powietrza i benzyny tamtędy? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-28, 14:20
|
|
|
Cytat: | czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"? |
Zalezy w jakim gaźniku... |
_________________
|
|
|
|
|
Bliźniak
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-28, 16:53
|
|
|
mczmok napisał/a: | Cytat: | czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"? |
Zalezy w jakim gaźniku... |
Niech będzie 30N3-1 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-28, 21:54
|
|
|
Niech ...
Kolego piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
Zapoznaj się z typami gaźników MZ i zasadami ich działania, wtedywrócimy do dyskusji. |
_________________
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-08-28, 22:01
|
|
|
30n3 tylko tak pracuje na wolnych |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Bliźniak
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-08-30, 15:47
|
|
|
mczmok napisał/a: | Niech ...
Kolego piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
Zapoznaj się z typami gaźników MZ i zasadami ich działania, wtedywrócimy do dyskusji. |
Kolego, jeśli nie zauważyłeś właśnie to robię za pomocą tego forum |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-08-31, 08:07
|
|
|
30n3-1 ma kanał obejsciowy i brak regulacji przepustnicy-regulacja wolnych obrotów jedynie śrubą.
Pozostałem BING i 30n2 mają reulację przepustnicy - nie wolno jej całkowicie zamykać bo powoduje to zablokowanie dostarczania mieszanki podczas zamknięcia przepustynicy. W 2T to zatarcie w przyapdku hamowania silnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
Bliźniak
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43 Dołączył: 02 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-09-03, 09:23
|
|
|
mczmok napisał/a: | 30n3-1 ma kanał obejsciowy i brak regulacji przepustnicy-regulacja wolnych obrotów jedynie śrubą.
Pozostałem BING i 30n2 mają reulację przepustnicy - nie wolno jej całkowicie zamykać bo powoduje to zablokowanie dostarczania mieszanki podczas zamknięcia przepustynicy. W 2T to zatarcie w przyapdku hamowania silnikiem. |
Dzięki za info |
|
|
|
|
|