» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2018


Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa KANUNI - spuchły uszczelki
Autor Wiadomość
Bambek1 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-03, 22:45   Pompa KANUNI - spuchły uszczelki

Witam.
W kwietniu tego roku (2018) zakupiłem nową pompę hamulcową KANUNI "kwadratową". Wymieniłem płyn na nowy DOT-4, nowe klocki, rozbierałem zacisk wszystko złożone na nowo, czysto, nowy płyn, tłoczki pracują luźno bez zacięć.

Od pewnego czasu obserwowałem rosnący luz na dźwigni hamulca, sądziłem, że wszystko się układa i delikatnie go kasowałem.
Aż do wczoraj gdy po hamowaniu pompa się zablokowała, tłoczek nie wrócił a hamulec trzymał. Odkręciłem pokrywę pompy i co się mym oczom ukazało: w płynie pływał fragment uszczelniacza, uszczelka pokrywy pompy ta poprzetłaczana dosłownie wyskoczyła z pompy, jej wymiary zwiększyły się o około 1/3 a w dotyku jak galareta jakby miała się rozpłynąć w palcach ewidentnie weszła w reakcję z płynem.

Dziś z wielkim trudem udało mi się wyjąć tłoczek (wydmuchnęło go dopiero 8 barów) i jeden z uszczelniaczy ma widoczny na zdjęciu uszczerbienie na krawędzi (ten kawałek pływający w zbiorniczku pompy) poza tym jest spuchnięty i w dotyku podobny do galarety tak jak uszczelka pokrywy pompy także obstawiam, że materiał wszedł w reakcje z płynem. NA pewno byłby problem aby go ponownie zamontować.

Drugi uszczelniacz jest organoleptycznie w porządku.

Teraz pytanie czy ktoś miał taki numer z pompą po kilku miesiącach użytkowania?
Druga sprawa u mnie oba uszczelniacze są kątowe natomiast wiele zestawów naprawczych ma w zestawie jeden uszczelniacz kątowy i jeden zwykły oring, poza tym nieco różni się sam tłoczek.
Macie jakiś sprawdzony namiar na uszczelniacze do pomp hamulcowych MZ zrobione nie z gównolitu? Bo wolę za 20zł kupić zestaw - byle sprawdzony - i to naprawić niż szarpać sobie nerwy z reklamacjami.
_________________
ŻONA=Ekspert w każdej dziedzinie.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3866
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-09-04, 00:13   

Ostatnio DOT-4 zrobił to u mnie na oryginalnej pompie która była świeżo po regeneracji. Rozpuściło mieszek i uszczelniacz zewnętrzny. Objawy te same co u Ciebie. Rozmiary o 30% więcej i dziwna praca. Stało się to po dwóch tygodniach od zalania świeżym płynem DOT-4. Na oryginalnej pompie jest wyraźnie bapisane, żeby stosować tylko i wyłącznie płyn DOT-3.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-09-04, 00:40   

ETZ_PRORIDER, Taki artykuł znalazłem i porównanie poszczególnych na rynku ale wychodzi że DOT-4 ma większą temperaturę wrzenia od DOT-3 i to cała różnica. W latach 1980- 90 widać nie było nawet DOT-4. a tylko DOT-3.
http://www.auto-swiat.pl/...mulcowych/24j5z
Myślę że te uszczelniacze nie były zrobione z myślą o kontakcie z płynem hamulcowym i przez to uległy uszkodzeniu... :piwo:
Co do płynu hamulcowego to u siebie mam taki VALVOLINE BRAKE&CLUTCH FLUID DOT4 koszt 21zł za 0,5l.
https://www.valvolineeuro...tch_fluid_dot_4
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Bambek1 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 07:27   

Uważam, że gdyby materiał uszczelek w pompie był zrobiony z tego z czego powinien być zrobiony to ani DOT-3 ani DOT-4 nie zaszkodziły by mu.

MZ posiadam od 22 lat i na starej okrągłej pompie był zalewany zarówno stary "żółty" płyn hamulcowy jaki też później "zielony" ala polonez i duży fiat (bo taki był pod ręką) i nic się nigdy nie rozpuszczało i nie puchło.
Kiedyś podobną sytuację miałem w dużym fiacie wymienione uszczelniacze pompy hamulcowej spuchły i pompa stanęła jak ta "kanuni" zrobiona gdzieś pod krzakiem na Tajwanie.

Kiedys na pompie kanuni (made in italy) nie z Tajwanu na pokrywie napisane było "ONLY DOT-4"
Jakby ktoś miał sprawdzone uszczelniacze to ponawiam próśbę o namiar.
_________________
ŻONA=Ekspert w każdej dziedzinie.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3866
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-09-04, 13:34   

Poprzedni uszczelniacz miałem ten sam co teraz. Wytrzymał równe 10 lat na dot 3 a na dot 4 jak wyżej ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1569
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-09-04, 14:30   

Ogólnie elementy w motoryzacji mają inny skład niż kilkanaście lat temu- dotyczy to wszystiego od gumy poprzez szyby.
Pod przykrywką ekologii realizuje się proces planowego postarzania produktu.
Mam w domu oryginalne elementy gumowe w wieku 40 lat, które nie mają pęknięć.
Co zdarza się obecnie produkowanym po niespełna miesiącach!
_________________

 
 
     
Bambek1 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 03 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 15:57   

mczmok napisał/a:
Ogólnie elementy w motoryzacji mają inny skład niż kilkanaście lat temu- dotyczy to wszystiego od gumy poprzez szyby.
Pod przykrywką ekologii realizuje się proces planowego postarzania produktu.
Mam w domu oryginalne elementy gumowe w wieku 40 lat, które nie mają pęknięć.
Co zdarza się obecnie produkowanym po niespełna miesiącach!


Zgadzam się w 101%. Jeszcze na pierwszy montaż to części idą w miarę ale już części zamienne to istna rewia dziadostwa i tandety razem wzięte. Nawet te tzw. "oryginały" co to tylko znaczka nie mają można się porządnie zdziwić, przyklad klocki lub szczęki hamulcowe. Ale dobra temat rzeka, nie chcę śmiecić we własnym wątku...

Kupię zestaw naprawczy i zobaczymy a uszczelkę pod przykrywkę pompy dorobię z gumy olejoodpornej może dłużej wytrzyma jak "oryginał" :twisted:
_________________
ŻONA=Ekspert w każdej dziedzinie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14