» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2018-09-10, 18:28
[ES 250/2] Stukanie w cylindrze
Autor Wiadomość
samson 

Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Wycinki Osowskie
Wysłany: 2018-09-10, 17:44   [ES 250/2] Stukanie w cylindrze

Panowie doradźcie,

Uratowałem przed zampomnieniem Trophy, które ktoś kiedyś porzucił. W silniku wszystko nowe, łożyska, uszczelniacze, nowy wał "IFA" czyli tajwan, nowy tłok zdaje się węgierski, szlif cylindra. Dodatkowo zapłon CDI i Bing 84. Wszystko gra i buczy pięknie...za wyjątkiem stukania na niskich i średnio-niskich obrotach. Stukania nie ma w ogóle na zimno, jak silnik złapie temperatury zaczyna stukać. Rozebrałem kontrolnie górę, na tłoku brak niepokojących uszkodzeń, założyłem zalecane łożysko sworznia Prox z KX250, skontrolowałem wyprzedzenie zapłonu, kontrolnie dorzuciłem najpierw jedną grubą aluminiową uszczelkę pod głowicę a później dodałem jeszcze jedną żeby wykluczyć spalanie stukowe. Kontrolnie gaźnik też trochę wzbogaciłem, większa dysza główna i iglica do góry.

Powoli rozkładam ręce, korba sztywna, na sworzniu sztywno, pierścienie w rowkach siedzą należycie (zresztą one by brzęczały przy wyższych obrotach). Przebieg od remontu ok. 200-300 km. Wydaje mi się, że silnik dosyć mocno się grzeje.

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną - i raczej nie jest to sprzęgło, po jego wciśnięciu jest bez zmian. Spaprany szlif? Gówniany tłok?

Nie sugerujcie się wystającymi z głowicy gumami, wciskałem je na próbę żeby wyeliminować możliwą przyczynę ;-)

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=qtC1Mtwfptc
https://www.youtube.com/watch?v=4PSAz_JiaKg
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-09-10, 21:20   

Czy gaźnik zakładałeś nowy? Jak dobierałeś pierścienie?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
samson 

Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Wycinki Osowskie
Wysłany: 2018-09-10, 21:33   

Tak gaźnik jest nowy zamawiany z Niemiec i teoretycznie miał być przystosowany do modelu Trophy. Teoretycznie bo poza stoczeniem go na właściwą średnicę nie zrobili nic poza tym ;-) Według opisów w necie dysza główna i dysza wolnych obrotów powinny być nieznacznie inne.

Pierścienie były w komplecie z tłokiem, wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.

Napewno jest zbyt ubogo na niskich obrotach, dysza wolnych obrotów zamiast 40 powinna być 55. Jutro zrobię chyba na szybko test na gaźniku BVF.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-09-10, 21:37   

samson napisał/a:
wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.


Luz na zamkach nie jest tu tak istotny (w kwestii hałasu), ważniejsze jest pasowanie pierścieni w rowkach. Poczytaj o tym w serwisówce a potem zrzuć cylinder i sprawdź.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-09-10, 21:53   

No i najważniejsza kwestia, w jakim stanie masz wał korbowy i odległość tłoka od głowicy w GMP?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
samson 

Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Wycinki Osowskie
Wysłany: 2018-09-11, 09:38   

Kolejna rozbiórka silnika i dzisiaj takie cudo znalazłem w życiu czegoś takiego nie widziałem.

 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2018-09-11, 09:56   

To się zdarza w czasie transportu, miałem taki przypadek z Pocztą Polską ...bodajże to najsłabszy punkt cylindra, spróbuj to lekko odbić i zaklej lub ewentualnie uszczelnij, jeśli uderzenie było bardzo mocne to warto by pomierzyć tuleje czy jej nie wyboczyło.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
samson 

Motocykl: TS150, ES250/2
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Wycinki Osowskie
Wysłany: 2018-09-16, 19:13   

Temat załatwiony, nowy cylinder z tajnych zapasów i silnik chodzi jak złoto :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14