» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Brak kompresji po remoncie
Autor Wiadomość
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-10, 22:14   Brak kompresji po remoncie

Panowie potrzebuje rady ,bo nie wiem co jest grane . Pacjent etz 125 zrobiony generalny remont silnika ,kompresja po 200km tylko 5bar ,po wlaniu oleju do cylindra dalej 5 bar ,silnika nie można wyregulowac strasznie muli na niskich obrotach nie da się jechać, na uszczelce pod głowicą przedmuchów nie widać. Co jest grane już nie mam pomysłów.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-10-11, 05:44   

Za niski tłok, poszły pierścienie?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 06:11   

Tłok oryginalny ddr ,pierścienie sprawdzałem są całe. A gdyby się naprzykład podwiną gdzieś uszczelniacz , to też sprężanie byłoby tak niskie?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-10-11, 06:24   

Odległość tłoka od głowicy prawidłowa?
 
 
     
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 10:30   

Tak prawidłowa , ale nawet gdyby różnica była nawet jednego millimetra to sprężanie nie powinno spaś aż do 5 bar.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-10-11, 13:22   

pajejek27,
A mierzyłeś cylinder, tłok, pierścienie-czy wszystko pasuje do kupy?
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-11, 15:10   

Sprawdź/wymień simeringi na wale.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 16:04   

Zaraz po szlifie jak wrzuciłem tłok do cylindra leżącego na stole ,to powoli zsuwał sie na dół więc szlif chyba ok.
Dzisiaj rozbiore wszystko jeszcze raz i sprawdze szczeline na pierścieniach , może dali mi pierścienie wymiar mniejsze.
Jest jakiś sposób aby sprawdzić czy pierścienie są odpowiednie do tłoka?
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-11, 16:20   

Wkładasz pierścień do cylindra (ok. 2 cm od góry) i mierzysz luz na zamku pierścienia szczelinomierzem. Wartość luzu podana w serwisówce.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-11, 19:55   

Szczelina 0.7mm, troche dużo , czy na takiej szczelinie nie będzie dobrego ciśnienia?.
Tłok raczej spasowany ok, co prawda nie mam średnicówki , ale jak ustawiłem suwmiarke na 53mm to w żaden sposó do cylindra jej nie włożyłem a tłok ma 52.97mm
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-11, 20:38   

Szczelina na zamkach pierścienia powinna wynosić nominalnie 0,2 mm. 0,7 mm to trochę za dużo aczkolwiek tu nie dopatrywał bym takiego spadku ciśnienia. Może głowica jest zwichrowana?. Koniecznie zapoznaj się z instrukcją napraw swojego motocykla.
A teraz kilka pytań:ciekawi mnie jak zmierzyłeś ciśnienie sprężania z olejem nad tłokiem?
Czy w ogóle wiesz jak należy mierzyć ciśnienie sprężania?
Jaką masz szczelinę nad tłokiem?
Bez przyrządów nie sprawdzisz pasowania tłok-cylinder.
Symeringi na wale korbowym zostaw w spokoju. Nie mają wpływu na ciśnienie sprężania, chociaż możesz sprawdzić czy nie podwinęła się "warga"podczas zakładania.
W dwusówach na sprężanie ma wpływ: pasowanie tłok-cylinder, pierścienie, luz na zamkach pierścieni, połączenie cylinder-głowica, szczelność osadzenia świecy.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-11, 21:17   

Mierzenie ciśnienia sprężania:w miejsce świecy podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia sprężania, otworzyć maksymalnie przepustnicę, użyć kilkakrotnie, energicznie rozrusznika nożnego (jak przy uruchamianiu motocykla), odczytać wynik. Pomiar wykonać na rozgrzanym silniku.
Po wykonaniu tego podaj jaki wynik otrzymałeś. Pamiętaj o prawidłowej odległości tłoka od głowicy w GMP.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-12, 11:31   

januszj23 napisał/a:
Symeringi na wale korbowym zostaw w spokoju. Nie mają wpływu na ciśnienie sprężania, chociaż możesz sprawdzić czy nie podwinęła się "warga"podczas zakładania.


Mylisz się Janku, szczelność komory korbowej również ma wpływ na ciśnienie sprężania.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
pajejek27

Motocykl: Mz etz125
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-12, 15:11   

A móglbys powiedzieć jak mogę sprawdzić szczelność ów komory?
I w jakim stopniu ma ona wpływ na spadek ciśnienia?
Możliwe ze aż o 3,4 bary?
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-12, 17:15   

kosior30, Niezupełnie. Co prawda symeringi mają ogromny wpływ na szczelność skrzyni korbowej a co za tym idzie na podciśnienie w celu zassania mieszanki oraz ciśnienie wstępnego sprężania. To z kolei ma kolosalny wpływ na napełnianie mieszanką paliwowo-powietrzną przestrzeni nad tłokiem poprzez kanały płuczące. Nie ma to bezpośredniego wpływu na ciśnienie sprężania bowiem powietrze nad tłokiem może być i jest zasysane przez kanał wylotowy dodatkowo doładowywane ciśnieniem gazów spalinowych z dyfuzora. Teoretyczny skład mieszanki to 15 porcji powietrza i 1 porcja paliwa. A więc ta jedna porcja paliwa nie decyduje o ciśnieniu sprężania.
pajejek27, Szczelność komory korbowej zależna jest od stanu powierzchni przylgowych karterów w okolicach wału korbowego, stanem i sposobem montażu symeringów (podwinięta warga symeringu), pasowaniem tłok-cylinder, stan pierścieni tłokowych i luz na zamku. Jak widzisz pewne czynniki są wspólne dla ciśnienia sprężania i dla ciśnienia w komorze korbowej. W celu sprawdzenia szczelności komory korbowej użyj na pracującym silniku we wspomnianych okolicach (symeringi, powierzchnie przylgowe karterów w okolicach wału korbowego) plaka lub samostartu. Jeżeli prędkość obrotowa silnika zmieni się to masz nieszczelność. Na wyjętym silniku możesz użyć w tych miejscach silnie pieniącego się płynu (woda z płynem do zmywania). Używając rozrusznika obserwuj czy nie wydobywają się bąbelki. Będą one również świadczyć o nieszczelności.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-13, 17:17   

januszj23, sugerujesz, że silnik, który ma załóżmy ciśnienie sprężania 10 barów, po wyjęciu simeringów wału dalej będzie miał 10 barów?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-13, 17:24   

kosior30, No może nie 10 barów ale ok. 9.5 barów. :mrgreen: Sprawdzę w praktyce.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-13, 17:33   

januszj23 napisał/a:
No może nie 10 barów ale ok. 9.5 barów.


januszj23 napisał/a:
Nie ma to bezpośredniego wpływu na ciśnienie


No to skąd te 0,5 bara? :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-10-13, 17:38   

" Co prawda symeringi mają ogromny wpływ na szczelność skrzyni korbowej a co za tym idzie na podciśnienie w celu zassania mieszanki oraz ciśnienie wstępnego sprężania. To z kolei ma kolosalny wpływ na napełnianie mieszanką paliwowo-powietrzną przestrzeni nad tłokiem poprzez kanały płuczące." :piwo:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-13, 18:40   

Czyli mają wpływ :) Nikt nie wie jaki, choć moim skromnym zdaniem dużo większy, niż te przykładowe 0,5 bara :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13