» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-23, 08:39   

Dodek napisał/a:
Ty chyba wiesz najlepiej jak chodziła nowa etka na oryginale :wink:

Cały czas uzywałem 30N2-5 a teraz 30N3-1 - ale wydaje się że podobnie.
Kilka osób pisało do mnie na Priva, że kupili i są zadowoleni z tych gażników.

Dodek napisał/a:
Wygląda na to że Niemcy poszli za ciosem i wreszcie wykonali gaźnik identyczny z oryginałem.

Nie jestem pewien czy Niemcy...Ale jakość przyzwoita, a co najważniejsze powtarzalność.
_________________

 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 471
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2018-08-23, 09:54   

Napisz kolego jaka prędkość maksymalna z pełnym bakiem i dobrze ubranym użytkownikiem ,i czy powyżej 5 tyś. Obr. Gaźnikowi nie brakuje paliwa.
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-23, 10:10   

Wietrzanin napisał/a:
Napisz kolego jaka prędkość maksymalna

Nie jeżdzę z predkością maksymalną bo mam almota i nie chcę go przytrzeć - 110 spokojnie osiąga i do tej prędkości żadnych problemów.
Na 4 biegu 5500 a nawet więcej obrotów też bez problemu.
Z tym że mam większą dyszę główną z powodu 300 pojemności.
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 80 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2710
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-28, 19:53   

Na seryjnej dyszy nawet zwykła 250 kręci tylko do 5 tys, po zmianie w moim przypadku na dyszę 140 jest o wiele lepiej.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
domanus1992 
Doman

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 158
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2018-08-28, 20:19   

Ja też zmieniłem na 140 i dużo lepiej się zbiera, ale jak trzymam dłużej 110km/h to paliwa brakuje, będę musiał zwiększyć poziom, chociaż mało kiedy tak jeżdzę :wink:
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 88 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1046
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-08-28, 20:41   

Niekoniecznie poziom musi być winny, ja musiałem zmienić zaworek iglicowy, bo był kiepsko wykonany i miał małą przepustowość.
_________________
Ściągaj spodnie, małpa chce banana.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 80 razy
Wiek: 28
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2710
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-28, 20:42   

Albo kranik ma małą przepustowość.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-28, 21:04   

Zaworek, pływak i inne widoczne elementy wymiarami w 4 sztukach gaźników jakie przeszły przeze mnie były identyczne jak oryginały.
Niestety na temat dysz się nie wypowiadam bo nie mam jak ich zweryfikować.
Od początku założyłem większą.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-29, 10:05   

W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF bo na tej co tam była to nie chciała w ogóle jechać.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-29, 12:16   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
W 150-tce też zakładałem od razu oryginalną dyszę z BVF

Hmm tylko że to chyba nie był 30n3 MZA - co?
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-29, 16:17   

Nie nie. To był 24N. Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Daszi 
DDR fan


Motocykl: MZ ETZ250, SimsonS51
Wiek: 34
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 119
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-08-29, 21:25   

Ja już drugi rok jeżdżę na tym gaźniku i potwierdzam, że spisuje się u mnie bez zarzutu.
_________________
Nic na siłę. Większym młotkiem :)
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-31, 13:29   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Ale tam ten sam problem z dyszą na początku jest. Ta co jest zamontowana fabrycznie jak dostajemy gaźnik to jest za mała. Podobnie jak w 30N3-1 MZA.

Czyli testowałeś go? Tj. 30n3?
Czy tylko przez analogię twierdzisz?
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-31, 16:29   

Taki sam gaźnik ma znajomy w swojej 250-tce i musiałem mu przekładać dyszę bo nie chciało to jechać.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-09-08, 09:08   

Ja już zrobiłem ponad 1000 km i też coś wiecej moge powiedzieć.

Otóż pozbyłem się niedoskonałości gaźnika o których pisalem wcześniej mianowicie co do odpalania wystarczyło wypracować technike teraz przekopuje raz silnik na ssaniu i bez zaplonu potem wyłaczam ssanie i włączam zapłon i sprzet odpala od strzała, co do szarpania silnika to wystarczyło zredukować obroty biegu jałowego z ok 1500 na 1200 i szarpanie ustało za to zapala mi sie czasem lampka od ładowania ale w niczym mi to nie przeszkadza.

Co do spalania, lubię depnać ale jeszcze nie udało mi się spalić wiecej jak 5/100 km tak wiec jestem zadowolony.
 
 
     
pelkakox 

Motocykl: ETZ 250, S51
Wiek: 24
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-09-09, 16:03   

Mam kupiony już ten nowy gaźnik MZA i czeka sobie na montaż, ale szkoda, że wcześniej nie widziałem o tej dyszy jak zamawiałem. Moje pytanie jest takie, czy na seryjnej dyszy silnik nie będzie poprawnie pracował, czy tylko będzie mu brakowały pary na wysokich obrotach ? Obecnie mam oryginał BVF nie pamiętam dokładnie jaki, ale jest zużyty. Moje pytanie jest takie czy mogę przełożyć z tego starego BVF dyszę do tego nowego zamiennika ? Czy nie bawić się i od razu zamawiać nową większą dyszę do nowego ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 50 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1491
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2018-09-09, 16:47   

Najpierw zamontuj nowy gaźnik i sprawdź jak motocykl jeździ, może będzie dobrze.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1577
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-11-02, 06:52   

Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:

1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3

W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.

Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.

Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka.
_________________

  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3899
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-11-02, 10:08   

Mariusz :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Fiedorp1 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 26
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-11-03, 13:59   

mczmok napisał/a:
Jestem po testach długodystansowych gaźnika i to co mogę powiedzieć że wszystko jest ok , praktycznie jak w oryginale ale trzeba zmienić dyszę główną na:

1. 135-140 przy 250 cm3
2. 140-145 przy 300 cm3

W moim przypadku super działają te większe, ale trzeba dobrać eksperymentalnie, łącznie z indywidualnym ustawieniem iglicy.

Przy dyszy 135 (jak jest w oryginalnym MZA) moja 300 się przegrzewała i nie miała pełnych osiągów.

Dysza 140 na allegro kosztuje 3 zł + przesyłka.


ooo dzięki za informacje, tego szukałem !;)
Przerabiam właśnie na 300 też, także pójdzie 145 dysza na test


Mam od jakiegoś czasu gaźnik BVF (MZA) 30n3-1 zakupiłem od Pana Kniazia na allegro i polecam jak najbardziej, cena rok temu była chyba najniższa u niego jak się rozglądałem.
Regulacja szła z łatwością MZ śmigała problemów najmniejszych.

link do tego gaznika
https://allegro.pl/kniazw-gaznik-mz-etz-250-251-30n3-1-org-bvf-i7280354812.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13