Przesunięty przez: kosior30 2018-12-01, 21:03 |
Poprawne podłączenie kontrolki ładowania. |
Autor |
Wiadomość |
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-11-30, 21:59 Poprawne podłączenie kontrolki ładowania.
|
|
|
Witam.Mam taki mały problem.
Przewód z regulatora napięcia do kontrolki licznika to jest + czy -?
Chodzi o poprawne go podłączenie do oprawki kontrolki a nie mam teraz możliwości sprawdzenia tego.
I jaki przewód mają wspolny kontrolka ładowania z czujnikiem luzu?Plusowy? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-11-30, 22:32
|
|
|
Wystarczy popatrzeć na schemat i wszystko staje się jasne. Czujnik luzu jest sterowany masą, zatem wspólny przewód dla kontrolki luzu i ładowania jest plusowy. Przewód z regulatora ma biegunowość zależną od tego czy alternator ładuje akumulator. |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 75 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2018-12-05, 09:48
|
|
|
Do kontrolki ładowania dochodzą dwa plusy, z tym, że jeden kiedy prądnica nie pracuje jest poprzez uzwojenia prądnicy masą a kiedy zaczyna pracować w przewodzie wytwarza się napięcie, zatem nie ma różnicy potencjałów, więc kontrolka gaśnie. To nam wskazuje poprawną pracę prądnicy. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
|