» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przestrojenie tunera Unitra Eltra
Autor Wiadomość
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 663
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-10-19, 08:17   Przestrojenie tunera Unitra Eltra
Post wygaśnie: 01.23, 18:39

Jestem posiadaczem takiego tunera,
Mam problem odbiera jedynie jedynkę i jakieś Czechy,kombinowałem z antenami ale UKF czy fm milczy,
Jakieś rozwiązania ??
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-10-25, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1580
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-10-19, 08:33   

Prawdopodobnie masz tuner UKF na zakres który kiedyś używała Europa Wschodnia 66-73 Mhz
Obecny standard to 88-108 Mhz.
Za "starych czasów" była do kupienia przejściówka (konwereter), którą wkładało się do gniazda od anteny - zmieniała częstotliwość z 66-73 na 88-108 Mhz.
_________________

 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 663
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-10-19, 08:46   

Właśnie taki zakres jest na wyświetlaczu 65 73 Mhz ,
Można temu jakoś zaradzić ??
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 453
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-10-19, 08:47   

Poszukaj w necie, ja tuner t3015 przerabiałem sam. A dlaczego? Bo wystarczyło wyciąć 3 kondensatory np obcęgami i dostroić dół oraz górę. W tym celu użyłem emitera stosowanego w samochodzie i ustawionego na dół i górę skali. Wszystko działa aż miło. Dlaczego podpowiadam, bo elektrycznie te radyjka są identyczne.
Ps 10 minut roboty
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3907
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-19, 10:33   

Tak jak pisze halcik, łatwo to przestroić :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 70
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 351
Skąd: Babimost
Wysłany: 2018-10-19, 11:20   

No a jeśłi głowica jest strojona warikapami?
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3907
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-19, 12:15   

To również usunięcie kondensatorów jest konieczne plus wymiana rdzeni ferrytowych w głowicy :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 663
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-10-19, 15:03   

Widzę że dla co niektórych nie ma problemu,ja sam się tego nie podejmę,bo to równoznaczne ze zniszczeniem tunera,chyba janex się coś orientuje w elektronice,muszę do niego napisać
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 453
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-10-19, 15:50   

Ja dałem radę a się na tym nie znam, bądź chłop i przynajmniej przeczytaj.
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Wiek: 70
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 351
Skąd: Babimost
Wysłany: 2018-10-19, 18:41   

Jeśli warikapy to nie tylko rdzenie, czy kondensatory, ale i całe filtry w układach wejściowym i heterodynie pobrane przeze mnie z dawnych "jamników". Natomiast jeżeli strojenie jest kondensatorem powietrznym to faktycznie wystarczy usunąć kondensatory i wyregulować cewkami powietrznymi zakres fal UKF.
Pogadaj Tomek z jakimś kolegą, który ma wiedzę na temat elektroniki.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3907
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-19, 19:43   

Dokładnie Jannex praktykuje RTV także na pewno pomoże :piwo: w googlach wystarczy wpisać nazwę tunera i dodać przestrojenie, jest sporo poradników co i jak :)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic329675.html
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 939
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-10-20, 18:12   

Coś mi świta że przestrajałem taki tuner albo inny który w środku ma taką samą głowicę. ( gdzieś mam zapiski jaki Tuner i co tam robiłem) Faktycznie da się przestroić za pomocą wymiany kondensatorów.
Są też dwie inne metody- konwerter na na te wyższe pasmo częstotliwości które stosujemy obecnie oraz lepsze jak dobrze pamiętam zwie się "Synteza częstotliwości"- to taki dodatkowe moduły które montuje się w radiach czy tunerach... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
halcik 

Motocykl: MZ ES 250/2 i TS 250
Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 453
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-10-20, 19:52   

A więc napiszę jeszcze raz, niestety z pamięci. Obcęgi w rękę, lokalizowanie kondensatorów, tniemy je na pół (2 lub 3 sztuki). Lokalizujemy cewki z rdzeniami, zaopatrzeni we włączony nadajnik regulujemy zakres dolny i weryfikujemy górny, jeśli coś to poprawiamy górny i wracamy do dolnego - koniec.
_________________
Moje maszyny
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3907
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-20, 22:32   

Albo szukamy na innym radiu najbliższej stacji radiowej przy początku zakresu i ostatniej przy koncu :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
jannex 
Tańczący z Mz'ami

Motocykl: mz ts 250/1
Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1056
Skąd: Mikołów - Śląśk
Wysłany: 2018-10-21, 13:09   

Mam cały opis na przestrojenie tego odbiornika więc luz, już się z Tomkiem dogadałem. :piwo:
W P9015 trzeba wylutować kilka kondensatorów z głowicy, przerobić 1 cewkę i w sumie tyle.
Grunt żeby był dziewiczy :P
_________________
Jak feniks z popiołów - moja Mz ts 250/1 wraca na drogi.
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/30762
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3907
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-21, 20:14   

Pewnie z jednej cewki trzeba odwinąć zwoje?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 52
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 663
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2018-10-25, 10:54   

Właściwie problem rozwiązany janex mi to przestroi,temat do kosza.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750
Transalp 650
 
 
     
Allsyner 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-12-06, 11:28   

A jak sobie poradziłeś może napisz? Może się komuś przydać.
 
     
jannex 
Tańczący z Mz'ami

Motocykl: mz ts 250/1
Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1056
Skąd: Mikołów - Śląśk
Wysłany: 2018-12-09, 01:35   

Przecież napisał.
_________________
Jak feniks z popiołów - moja Mz ts 250/1 wraca na drogi.
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/30762
 
 
     
John 


Motocykl: MZ, XX
Wiek: 31
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1248
Skąd: Sierpc/Toruń
Wysłany: 2018-12-10, 19:31   

Cytat:
Przecież napisał.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jannex, a z Safari 5 sobie poradzisz?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14