Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:32 |
Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:32
|
|
|
No tak.Przeciez w oryginalnej skrzyni nie mogą być wodziki o różnych grubościach.Oczywiście Intr odrazu to zauwazył . |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
motomw
The Best Of MZ
Motocykl: XJ 900 S Diversion
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 42 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:41
|
|
|
tak się składa że mam rozebrany silniczek od 150tki...
czytam i czytam... i nie mogę uwierzyć...
wodziki powinny mieć 3.2mm jak podaje intr na swojej stronie i serwisuwka...
ja ma wszystkie wodziki po 3mm i co zauważyłe...
przy przełączaniu z 2 na 3 bieg ciężko czasami przerzucić i czasami 5 wyskoczy ale
dopiero przy dużym obciążeniu...
hubertbaran ma racje wodziki tylko ustalają położenie trybów w skrzyni a to czy wyskoczy bieg to zależy już wyłącznie od stopnia zużycia danego trybu... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:48
|
|
|
pierwsze 150'tki miały wodziki po 3,5 mm... Gdyby wszystkie były takie, byłoby to całkowicie normalne. Takie już uroki sprzętów po "mechanikach" Problem polega na tym, ze nie wystarczy wymienić wodzik, bo koło zębate też ma ten rowek większy a tu z kolei należy wymienić pary kół współpracujących i robi się nie lada problem. Poza tym ta skrzynia na pewno w najlepszym stanie już nie jest, wiec radze jeszcze raz poszukać kompletnej używki z jednego silnika. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-02-23, 23:56
|
|
|
No to zajeb...ście Ja już kupiłem kilka nowych trybów i mam kupować teraz inną skrzynię i znowu wydać kasę na używaną i nie wiadomo czy lepszą ... A jak nie to kupić wszystkie wodziki nowe i pewnie z tajwanu. No to ale mam położenie ...
[ Dodano: 2009-02-24, 00:02 ]
A może kupić tylko jeden oryginalny wodzik, tylko ten co mam grubszy ?? Bym się postarał o jakiś używany ten z nowszego rocznika w bdb stanie. Bo naprawdę szkoda mi zmieniać mojej skrzyni bo koła zębate mam w znakomitym stanie, te tryby które były zużyte powymieniałem na nowe i już wydałem na nie grubo ponad 100 zł ?? ( Kupiłem właśnie nowe koło zębate odpowiedzialne za 4 i 5 ty bieg z tego powodu że stare miało zaokrąglone kły a ten wodzik 015 który jest grubszy ciasno wchodził w to koło ale że był już troszkę przylatany to jakoś się zmieścił w rowku prowadzącym. A współpracujące z nowym kołem tryby są naprawdę w znakomitym stanie i nie widzę sensu ich wymiany gdyż naprawdę w niczym nie odbiegają temu nowemu trybowi. Uważam że pewnie dlatego staremu kołu odpowiedzialnemu za 4 i 5 przytarły się kły bo pewnie poprzedni właściciel mia problemy ze sprzęgłem i pewnie pakował biegi na chama i przez to kły się zaokrągliły. Myślę że chyba będzie najlepiej kupić tylko wodzik bo przynajmniej teraz wiem co mam za skrzynię. A u mnie w okolicy na pewno innej nie dostanę. A doświadczenie mnie nauczyło już że wysyłkowo mogę dostać 3 razy gorszą skrzynię niż mam teraz
[ Dodano: 2009-02-24, 00:31 ]
No i po za tym po złożeniu silnika innych problemów poza wyskakiwaniem 4 i 5 nie było. 1,2 i 3 chodziły idealnie. I jak wszyscy doszliśmy do wniosku razem powodem tego było to że pomiędzy karterami dałem uszczelkę a nie powinno jej być no i wałek sprzęgłowy osiadł za głeboko |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-02-24, 12:31
|
|
|
Zmierz suwmiarką wszystkie trzy szczeliny w które wchodzą wodzik.Jeżeli mają szczeline 3,2 to kupujesz nowe wodziki 3,2 i ogień.Ja mam jeden nowy wodzik 015 dałem 40zł i pewnie to jest Tajwan i jakos te biegi zmienia bez większych problemów. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-02-24, 15:30
|
|
|
Tak zrobię. Dzięki za porady ) |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Ostwind
Triumph & MZ fan
Motocykl: Triumph Explorer
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 27 Skąd: Syreni Gród
|
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-12-19, 11:21 Re: Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
|
|
|
focusst napisał/a: | Witam panowie po batalii ze sprzęgłem w mojej etce natknąłem się na kolejny problem. A mianowicie polatałem sobie nią trochę przed chwilą i zauważyłem że podczas dłuższej jazdy na 4 lub 5 jak przekroczę tak 3,5 ok 4 tys obr wyskoczy 4 lub 5. Na biegach 1, 2, 3, tego problemu nie ma. Dodam że mz jest świeżutko po remoncie i kły są w bdb stanie. Wodziki też ok nie ma mowy o wytarciu czy zgięciu. Dodam że jeszcze podczas jazdy na 4 słychać leciutki gwizd. Co to może być ? Czyżby źle zdystansowany tryb zdawczy ?? Pomóżcie bo już sam nie wiem co mam robić |
To że na 4 biegu słychać u Ciebie gwizd jest to spowodowane prawdopodobnie tym że tryb 4 biegu na wałku sprzegłowym kolebie się na boki tzn ma luz na boki -tak mam u siebie właśnie i gdy robiłem remont silnika to niestety zbagatelizowałem to i teraz moja ETZ 150 chodzi głośno na 4 biegu (podobny odgłos jak jazda maluchem na 1 biegu), zastanawiam się tylko czy jest to niebezpieczne dla skrzyni biegów czy można tak jeżdzić czy lepiej rozebrać i usunąć tą awarię - nie wiem czy to jest wyrobiony tryb ,wałek czy może seger częściowo się wyłamał?Problem ten ma wielu posiadaczy ETZ 150 więc oczekuje że ktoś kompetentny wypowie się na ten temat (wypowiedż Intra mile widziana).Szukałem na całym forum jasnej i wyczerpującej odpowiedzi na to i nie znalazłem. |
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 08:33 Re: Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
|
|
|
Panowie złożyłem silniczek po remoncie i wszystkie super ale pojawił się mały problem. Wyskakuje lub nawet nie zazębia się 4 bieg nie wiem dlaczego. Jeżeli wejdzie to nagle wyskoczy i słychać terkotanie zębą o ząb. Biegi wzystkie wchodzą jak motor nie odpalony i zazębiają się tylko jak moto odpalone jest problem. Wszystko było złożone prawidłowo wraz z podkładkami dystansowymi. Nie pamiętam tylko czy tryb przesuwny zazębia 4 w prawo na zębatkę zdawczą czy w lewo przed wałek zdawczy. Coś mi się wydaje że czeka mnie rozbiórka. Macie jakieś pomysły. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 10:24
|
|
|
mar09 napisał/a: | Pomysł taki że trzeba rozebrać... czy możliwe abyś zmontował przesuwkę odwrotnie?
EDIT: w sumie po zdjęciu bebechów z lewej strony da się zaglądnąć przez otwór na skrzynię |
Wydaje mi się że nie dałoby się jej odwrotnie zamontowac...nie było by piątki może są podtarte te płetwy zazębiające ale bym to zauważył |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-12-04, 13:30
|
|
|
Przede wszystkim jeszcze raz spróbuj zdystansować skrzynię. Sprawdź na obecnym ustawieniu czy tryb zdawczy ma luz osiowy wyczuwalny. Jakiś czas temu widziałem taki przypadek w silniku 125 gdzie luz był około 2mm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 14:37
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Przede wszystkim jeszcze raz spróbuj zdystansować skrzynię. Sprawdź na obecnym ustawieniu czy tryb zdawczy ma luz osiowy wyczuwalny. Jakiś czas temu widziałem taki przypadek w silniku 125 gdzie luz był około 2mm |
Zero luzu rozbiore ten silnik jeszcze raz i wrzuce zdjecia |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-12-04, 15:52
|
|
|
Tak będzie najlepiej. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 18:27
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Tak będzie najlepiej. |
Spuscilem olej odkrecilem dekiel lewy i juz zauważyłem w oleju i na korku spustowym opilki...
Zaraz rozpoławiam |
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 21:01
|
|
|
Powiedzcie wystarczy sama przesuwka czy tryb 4 biegu tez kupic ci radzicie a moze to wina czegos innego |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-04, 22:22
|
|
|
mar09 napisał/a: | Przesuwka siedzi dobrze, a coś więcej z tego foto to tyle że 4-ka stała wygląda bardzo dobrze, przesuwka... rozbieraj dalej. |
No właśnie nie siedzi jak się włączy 4 to wodzik na max zazebia tylko troche . ledwo przesuwka łapie tryb 4 biegu. Przesuwkajest wytartapod katem 45 stopni. Jedyne ci można to zalozyc podkładkę dystansową pod wałek sprzęgłowy od strony karteru lewego |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-05, 08:32
|
|
|
mar09 napisał/a: | Pokaż jak to wygląda, to nie wueska, żadne dodatkowe podkładki nie powinny tu być potrzebne. |
|
|
|
|
|
|