Regulator elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-20, 11:20 Regulator elektroniczny
|
|
|
Mam mechaniczny regulator a chce go zamienić na elektroniczny i byłby ktoś tak miły i podał schemat podłączenia regulatora poniżej? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-12-20, 12:12
|
|
|
radek94, Jeżeli jeszcze nie kupiłeś zwróć się do kolegi forumowego ,,SIAJ" robi bardzo dobre regulatory elektroniczne (dużo taniej). Jak już masz - wyprowadzenia opisane jak w mechanicznym (za wyjątkiem B+(na bezpiecznik + za akumulatorem), w mechanicznym to będzie 51). Schematy są w zasobach Forum. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-12-20, 13:54
|
|
|
Jak kolega wyżej pisze. Ten co przedstawiłeś nie do końca dobrze pracuje ale ba pewno lepiej niż ten niebieski. Od siebie polecam kupić polski regulator na 3 wsówki. Pasuje od poloneza na 9 diodowy alternator. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-20, 20:41
|
|
|
Wiec sprawa Panowie wygląda tak.
Skacze mi napięcie ładowania od 8 nawet do 16v.
Po wymianie regulatora na elektryczny nie świeci się nawet kontrolka ładowania przy nie odpalonym silniku(na mechanicznym świeci.)
Wgl jakby reakcji nie było na regulator(odpaliłem bez żadnego i też skakało)
Skacze na obu lecz tylko na mechanicznym świeci kontrolka ładowania na nie odpalonym(na mech.również swieci przy odpalonym,na elektronicznym nie)
Jakieś sugestie?
Uszkodzony nowy elektroniczny? |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-12-20, 21:20
|
|
|
Napięcie skacze z powodu zakłóceń układu zapłonowego. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-12-22, 17:07
|
|
|
radek94, Sprawdź poprawność połączenia. Jeśli zastosowałeś jednak ten regulator z pierwszego posta, to właśnie takie są jego objawy możliwego uszkodzenia. Mam taki na stanie z innej ETZ i ma te same objawy, ładowania na nim brak.
Sprawdź wszystko na linii regulator - wirnik. może tylko bezpiecznik nie łączy albo coś.
Poza tym skoki napięcia są spowodowane tym co pisze herrq666, ukłąd zapłonowy zakłóca pracę multimetru. Podłącz sobie akumulator do jakiegoś długiego przewodu i sprawdź ładowanie z dala od motocykla na tym przewodzie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-12-24, 08:22
|
|
|
Bardzo często w w stojanie "puszcza" lutowanie (zimny lut) w miejscu gdzie odczep stojana łączy się ze złączką męską. Od drgań raz jest styk -wtedy napięcie skacze do 16 , gdy nie ma alternator działa na jedną fazę - wtedy jest 8V. |
_________________
|
|
|
|
|
radek94
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Wola Jabłońska
|
Wysłany: 2018-12-24, 13:10
|
|
|
Dziękuje za odpowiedzi,zamówiłem regulator od użytkownika ''SIAJ''.
Sprawdzę również ''zimny lut'' i dam znać co będzie po |
|
|
|
|
Luke Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-17, 20:25
|
|
|
Czołem!
Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat.
Może ktoś biegły w elektronice skomentuje tę konstrukcję?
Pozdrowienia!
Luke
EDIT:
— UWAGA — Po powiększeniu zdjęcia znalazłem usterkę w wyniku zwarcia, do którego doprowadziłem. Spaliłem ścieżkę między pinem B+ a D+ 😂
Przy okazji okazało się, że mamy de facto taki sam schemat połączenia, jak w polskim APE z 3-ma pinami, bo B+ i D+ są po prostu zwarte! 😊🤣 |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2024-04-17, 20:42
|
|
|
Wygląda jakby robiony na tróję na warsztatach w technikum elektronicznym |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2024-04-17, 21:35
|
|
|
Luke Skywalker, Jak to mówi moja koleżanka " To jest straszne"
Jak to już jest tak podrutowane fabrycznie to jak podrutujesz te upaloną ścieżkę to nikt się nie obrazi. Polutuj przewodem czy miedzianką B+D+ omijając najlepiej te połączenie które tam jest dodając nowe. Może reanimacja pacjenta się nawet uda.
Posmarował bym jeszcze tam pastą termoprzewodzącą ten tranzystor pod i nad miką aby lepiej to ciepło odprowadzało. Nie wiem czy docisk jest tam wystarczający pewnie zrobił bym bezpośredni otwór pod tranzystor wstawił odpowiednią tulejkę nieprzewodzącą pod obudowę tranzystora To-220 i zakręcił śrubą. Oczywiście poprawił bym i pozycję tranzystora bo on to po trzech piwach tam jest...
Chyba pod względem montażu regulator Mega jest lepiej zmontowany i ma wsuwki do druku. Tutaj tego brak i polutowali co mieli pod ręką. Tam też masz że D+ i 51,B+ są mostkowane.
Jednak finalnie omijamy regulator Mega bo się pali przez zastosowany tranzystor ze zbyt małym prądem dopuszczalnym zaledwie 2A. Ja sobie wymieniłem tranzystor o większym dopuszczalnym prądzie maksymalnym.
Jednak jak zobaczyłem Jezpola to uznałem że Mega będzie się jednak kurzył dalej...
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Luke Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-04-17, 21:56
|
|
|
To prawda, pacjent jest do uratowania. Komentarz o warsztatach w technikum też jest dobry!
Natomiast coś zmienili przez rok w tych regulatorach: ten „spalony” który widzicie, ładował 13,8V bez świateł i 13,6V na światłach. Identyczny dzisiejszy daje odpowiednio 14,1V i 13,9V (tak jak pisałem na czacie).
Zdrówka!
Luke |
_________________ Jasna Strona Mocy |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: Wczoraj 15:16
|
|
|
Luke Skywalker napisał/a: | Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat. | Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko.
Praktycznie w każdym elektroniku w MZ D+ z 51 jest połączone, wynika to z tego że mechaniczny ma ogranicznik prądowy - abyś nie sfajczył prądnicy bo ta nie ma dobrego chłodzenia a elektroniczny nie.
Dla przykładu obecnie moje są takie jak na obrazku.
Napięcie możesz sobie zmienić jak tyko zlokalizujesz dzielnik napięcia w tym układzie. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 285 Skąd: FZA
|
Wysłany: Wczoraj 15:43
|
|
|
sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: Wczoraj 20:10
|
|
|
sIaj,
Jak już tak w temacie rozmawiacie, to już dłuższy czas chodzi mi po głowie pytanie, czy byłbyś w stanie zrobić mi taki regulator do alternatora 150A w samochodzie?
Oryginalny z elektroniką w żelu mam wymieniony na starego typu Bosch, ale trochę mi na nim napięcie faluje, co mnie mocno irytuje. Obstawiam, że regulator(oryginalnie od alt.90A) pracuje w nieoptymalnym dla niego zakresie prądowym(chociaż ostatnio po zmianie całego oświetlenia z przodu na LED ma lekko) i w dodatku ma za małą histerezę do pojemności magnetycznej układu.
Nawet specjalnie kupiłem oscyloskop, żeby zbadać zachowanie alternatora.
Niestety pojawia się też składowa zmienna, co może wskazywać na uszkodzone diody?
Mostek założyłem nowy jakiś rok temu, ale nic to nie zmieniło:
https://drive.google.com/file/d/1Un-hfxG67At0eDT48eJAXkdNrL6uGlJO/view?usp=drive_link
Pomiar DC:
https://drive.google.com/file/d/1FMvRwV9OLLRAklu9rLELj9B4XriTAZFL/view?usp=drive_link |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: Wczoraj 21:41
|
|
|
A co to za alternator? Większość już od lat 90 ma zintegrowane układy sterujące więc tam zazwyczaj nie ma w czym dłubać. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wczoraj 23:02
|
|
|
dex, nie wiem, czy do Twojego altka występuje, ale polecam Ci regulatory AS-PL. Niby taniocha, ale naprawdę się sprawdzało u mnie. W golfie, a później w passacie zakładałem je i dawały napięcie zbliżone do oryginału - minimum 14,2V na światłach. Wszystkie inne, często 2-3x droższe zamienniki typu właśnie Hitachi czy nawet Hella dawały max 14,0V, często nawet poniżej. Dodam tylko, że alternator 65A dawał sobie bez problemu radę z ładowaniem akumulatora 95Ah i akumulator jeździł kilka lat bez zająknięcia. Coś takiego ---> https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-15116354559 |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: Dzisiaj 0:20
|
|
|
Mam HUCO i BERU 14,5V, ale też Bosh i Hella 14V i w alternatorze 90A dawały radę idealnie, bez falowania napięcia.
Dlatego zamontowałem je do tego alternatora, oczywiście wersję 14,5V.
Jak widzisz na wykresie, napięcie jest od 14 do 15,3V, a wartość skuteczna to 14,5V więc idealnie.
Tylko denerwuje mnie to skakanie napięcia, bo widzę je na żarówkach.
Obstawiam, że to wina większej pojemności magnetycznej układu wirnik/stator i regulatory z mniejszych alt za szybko reagują na zmiany napięcia.
Dodanie niewielkiej histerezy do układu temat prawdopodobnie by załatwiło.
Myślę nad baterią kondensatorów przed regulatorem, ale trochę obawiam się temperatury panującej w busie pod pokrywą silnika. Może na próbę wrzucę jakieś 20000uF i zobaczę, jak to wpłynie na układ. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
|