» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator elektroniczny
Autor Wiadomość
radek94 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: Wola Jabłońska
Wysłany: 2018-12-20, 11:20   Regulator elektroniczny

Mam mechaniczny regulator a chce go zamienić na elektroniczny i byłby ktoś tak miły i podał schemat podłączenia regulatora poniżej?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-20, 12:12   

radek94, Jeżeli jeszcze nie kupiłeś zwróć się do kolegi forumowego ,,SIAJ" robi bardzo dobre regulatory elektroniczne (dużo taniej). Jak już masz - wyprowadzenia opisane jak w mechanicznym (za wyjątkiem B+(na bezpiecznik + za akumulatorem), w mechanicznym to będzie 51). Schematy są w zasobach Forum.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-12-20, 13:54   

Jak kolega wyżej pisze. Ten co przedstawiłeś nie do końca dobrze pracuje ale ba pewno lepiej niż ten niebieski. Od siebie polecam kupić polski regulator na 3 wsówki. Pasuje od poloneza na 9 diodowy alternator.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
radek94 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: Wola Jabłońska
Wysłany: 2018-12-20, 20:41   

Wiec sprawa Panowie wygląda tak.
Skacze mi napięcie ładowania od 8 nawet do 16v.
Po wymianie regulatora na elektryczny nie świeci się nawet kontrolka ładowania przy nie odpalonym silniku(na mechanicznym świeci.)
Wgl jakby reakcji nie było na regulator(odpaliłem bez żadnego i też skakało)
Skacze na obu lecz tylko na mechanicznym świeci kontrolka ładowania na nie odpalonym(na mech.również swieci przy odpalonym,na elektronicznym nie)

Jakieś sugestie?
Uszkodzony nowy elektroniczny?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-12-20, 21:20   

Napięcie skacze z powodu zakłóceń układu zapłonowego.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-12-22, 17:07   

radek94, Sprawdź poprawność połączenia. Jeśli zastosowałeś jednak ten regulator z pierwszego posta, to właśnie takie są jego objawy możliwego uszkodzenia. Mam taki na stanie z innej ETZ i ma te same objawy, ładowania na nim brak.
Sprawdź wszystko na linii regulator - wirnik. może tylko bezpiecznik nie łączy albo coś.
Poza tym skoki napięcia są spowodowane tym co pisze herrq666, ukłąd zapłonowy zakłóca pracę multimetru. Podłącz sobie akumulator do jakiegoś długiego przewodu i sprawdź ładowanie z dala od motocykla na tym przewodzie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-12-24, 08:22   

Bardzo często w w stojanie "puszcza" lutowanie (zimny lut) w miejscu gdzie odczep stojana łączy się ze złączką męską. Od drgań raz jest styk -wtedy napięcie skacze do 16 , gdy nie ma alternator działa na jedną fazę - wtedy jest 8V.
_________________

 
 
     
radek94 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 29
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: Wola Jabłońska
Wysłany: 2018-12-24, 13:10   

Dziękuje za odpowiedzi,zamówiłem regulator od użytkownika ''SIAJ''.
Sprawdzę również ''zimny lut'' i dam znać co będzie po :cool:
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 20:25   

Czołem!
Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat.
Może ktoś biegły w elektronice skomentuje tę konstrukcję?

Pozdrowienia!
Luke

EDIT:
— UWAGA — Po powiększeniu zdjęcia znalazłem usterkę w wyniku zwarcia, do którego doprowadziłem. Spaliłem ścieżkę między pinem B+ a D+ 😂
Przy okazji okazało się, że mamy de facto taki sam schemat połączenia, jak w polskim APE z 3-ma pinami, bo B+ i D+ są po prostu zwarte! 😊🤣
_________________
Jasna Strona Mocy
  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wczoraj 20:42   

Wygląda jakby robiony na tróję na warsztatach w technikum elektronicznym :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1044
Skąd: Katowice
Wysłany: Wczoraj 21:35   

Luke Skywalker, Jak to mówi moja koleżanka " To jest straszne" :mrgreen:
Jak to już jest tak podrutowane fabrycznie to jak podrutujesz te upaloną ścieżkę to nikt się nie obrazi. Polutuj przewodem czy miedzianką B+D+ omijając najlepiej te połączenie które tam jest dodając nowe. Może reanimacja pacjenta się nawet uda. :D
Posmarował bym jeszcze tam pastą termoprzewodzącą ten tranzystor pod i nad miką aby lepiej to ciepło odprowadzało. Nie wiem czy docisk jest tam wystarczający pewnie zrobił bym bezpośredni otwór pod tranzystor wstawił odpowiednią tulejkę nieprzewodzącą pod obudowę tranzystora To-220 i zakręcił śrubą. Oczywiście poprawił bym i pozycję tranzystora bo on to po trzech piwach tam jest... browarek :mrgreen:
Chyba pod względem montażu regulator Mega jest lepiej zmontowany i ma wsuwki do druku. Tutaj tego brak i polutowali co mieli pod ręką. Tam też masz że D+ i 51,B+ są mostkowane.
Jednak finalnie omijamy regulator Mega bo się pali przez zastosowany tranzystor ze zbyt małym prądem dopuszczalnym zaledwie 2A. Ja sobie wymieniłem tranzystor o większym dopuszczalnym prądzie maksymalnym.
Jednak jak zobaczyłem Jezpola to uznałem że Mega będzie się jednak kurzył dalej... :lol:

_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 21:56   

To prawda, pacjent jest do uratowania. Komentarz o warsztatach w technikum też jest dobry! :piwo:

Natomiast coś zmienili przez rok w tych regulatorach: ten „spalony” który widzicie, ładował 13,8V bez świateł i 13,6V na światłach. Identyczny dzisiejszy daje odpowiednio 14,1V i 13,9V (tak jak pisałem na czacie).

Zdrówka!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2020
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: Dzisiaj 15:16   

Luke Skywalker napisał/a:
Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat.
Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko.
Praktycznie w każdym elektroniku w MZ D+ z 51 jest połączone, wynika to z tego że mechaniczny ma ogranicznik prądowy - abyś nie sfajczył prądnicy bo ta nie ma dobrego chłodzenia a elektroniczny nie.
Dla przykładu obecnie moje są takie jak na obrazku.

Napięcie możesz sobie zmienić jak tyko zlokalizujesz dzielnik napięcia w tym układzie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 285
Skąd: FZA
Wysłany: Dzisiaj 15:43   

sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz :) :piwo:
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić :piwo:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14