» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers
2006-10-07, 22:46
Zapłon mikroprocesorowy V1.0
Autor Wiadomość
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2018-07-30, 10:05   

Jest to jakieś rozwiązanie ale takie manewry to tylko na hamowni :D . Na drodze potrzebowałbym trzeciej ręki :D .
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
klima_ltd 
klima.ltd

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 43
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2018-08-01, 19:42   

Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia.
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2018-08-02, 07:52   

klima_ltd napisał/a:
Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia.


Spoko, dzięki. Będę zdawać relację. Na tą chwilę pracuję nad dostrojeniem dolnych partii obrotów bo silnik ma lekkie zawahanie pomiędzy 1500 a 2000 rpm.
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
serek_pl

Motocykl: MZ ETZ 150e
Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2019-01-16, 22:31   

Qbol50 i jak tam postępy z zapłonem?
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2019-01-17, 19:14   

Chyba we wszystkich tematach o zapłonach jest tak że pomimo ogromnego zapału i czasami tysiąca postów wychodzą z tego nici.Zresztą wcale się nie dziwię,bo nad tworzeniem ECU do nowego typu silnika pracuje zespół ekspertów a nie zespół pasjonatów.
Tutaj pasja to za mało.Trzeba urządzeń za miliony i czasu bez ograniczeń żeby stworzyć coś takiego jak oprogramowanie sterujące dawkowaniem paliwa i wyprzedzeniem zapłonu.
Bez tego wszystkiego spalanie stukowe będzie wykańczało silnik.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-01-18, 06:57   

Osobiście używam modułu procesorowego od Robinsona z niby wczytaną mapą zapłonu.
Moje doświadczenia-brak różnicy w porównaniu ze zwykłym elektronikiem.
Moim zdaniem robota bez sensu.
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2019-01-18, 10:15   

Sprawdzałeś jego działame lampą stroboskopową?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-01-18, 10:55   

elektryk111 napisał/a:
Sprawdzałeś jego działame lampą stroboskopową?

Tak, coś tam działa :-)
Osobiście myślę gdydyby była duża różnica to zrobili by hybrydę przyspieszacza mechanicznego w połączeniu z elektroniką.
Myślę tamtymi (czasami) kategoriami kiedy nie było takich układów opartych na procesorach.
To samo rozwiązanie jest w Trabancie - stały kąt wyprzedzenia zapłonu.
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-01-18, 16:54   

mczmok napisał/a:
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.


Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2019-01-18, 18:01   

mczmok napisał/a:
Tak, coś tam działa :-)


Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami?

Pół biedy gdy te zmiany są malutkie,bo przy większych wartościach przyspieszania zapłonu(gdy obroty duże a jednocześnie gaz blisko minimum)to stukowe robiło by prawdziwą rozwałkę korbie.

Fiat 126 p sprzed prawie 50 lat, miał przyspieszacz odśrodkowy sprzęgnięty z siłownikiem podciśnieniowym zasilanym z króćca.Ten komplecik był" mechanicznym komputerem"którego "mapa" miała kształty TRÓJWYMIAROWE podobne do zdięcia sprzed kilku postów.
A to że pięć dekad później ktoś wciska komuś badziew z DWUWYMIAROWA mapą nie uwzględniającą obciążenia silnika,to zakrawa na oszustwo albo inaczej naciąganie nieświadomych skutków klientów.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
serek_pl

Motocykl: MZ ETZ 150e
Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2019-01-19, 16:17   

kosior30 napisał/a:
mczmok napisał/a:
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.


Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna.



A Janek to kto to ? podasz namiary?
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-01-19, 17:03   

Forumowy siaj. Szukaj po loginie
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-01-21, 06:38   

elektryk111 napisał/a:
Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami?

Nie była to wartość skokowa- ale z powodu iz nie miałem dobrej lampy stroboskopowej dokładnie nie mogłem zmierzyć.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14