Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-03-28, 06:36
|
|
|
cejot napisał/a: | chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu? |
Napewno - będziesz musiał chyba dorobić razem ze sprężyną... |
_________________
|
|
|
|
|
diimon [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-28, 09:52
|
|
|
Wszystkie elementy potrzebne do uzbrojenia iglicy gaźnika 30n3-1 ma w ofercie JackMotors |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2019-03-29, 00:03
|
|
|
I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-03-29, 07:52
|
|
|
lipton napisał/a: | I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. |
Daj znać jak wyjdą testy |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2019-04-06, 20:52
|
|
|
mczmok,
czy na stronie sklepu, która otwiera się z linka z Twojego postu (z pierwszej strony) nadal jest ten sam gaźnik?
Klikając w Twój link otwiera się: http://www.stazet.inkontr...rg.html?ref=qq1
Nie chciałbym kupić czegoś innego
pozdrawiam
PP |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-06, 23:33
|
|
|
mczmok, Jestem dziś po zmianie dysz w 300ccm i wiesz co się okazało? Jakiś debil, baran osioł, matoł i burak założył mi dysze główną 120 w 30N3-1 łapiesz? Ja na tym jeździłem w 300ccm a pokapowałem się dziś przy wymianie a byłem pewny, że siedzi tam 135 a mało tego, tą dyszę zamontowałem tam ja czyli wyższy opis osobnika się zgadza po zmianie od razu odcinek 10km i znaczna zmiana, już nie brakuje jej mocy powyżej 5000obr/min także zobaczymy co będzie jutro na trasie. Jadę z Trabik601 na emzetach na inaugurację sezonu żużlowego do Gdańska a Trabik ma świeży silnik z nowym wałem, cylindrem po szlifie u intra i ogólnie silnik świeży jest bo przejechał od fabryki może 10kkm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2019-04-13, 17:08
|
|
|
Dzisiaj pierwsze próby na nowym gaźniku (zakupiony w Stazecie ). Pięknie/równo trzymała wolne obroty. Nawet zbyt wolne (na oko - bo to etk-a z 1982 i nie ma obrotomierza). Jednak przy ruszaniu i przyspieszaniu muliła z każdego biegu. Trudno ją było "rozbujać". Jak już weszła na wysokie to ciągnęła dobrze. Brakowało płynności przy rozpędzaniu się. No i dymiła. Opuściłem iglicę o jeden rowek i przestała dymić. Jednak problem z rozpędzaniem się po zmianie biegu nadal występował. Wykręciłem śrubkę wolnych obrotów o 1,5 obrotu i wolne teraz są moim zdaniem OK. Ale przy rozpędzaniu nadal dławi się. Trzeba umiejętnie i powoli operować manetką, żeby przyspieszała.
Macie koledzy jakieś propozycje? |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-13, 17:59
|
|
|
Paweł111, ja jakimś ekspertem nie jestem. Ostatnio sporo walczyłem z gaźnikiem w ETZ 250 z tym, że 30n2-5 i podobny objaw, o którym piszesz z rozpędzaniem w moim przypadku powodowany był zbyt dużą ilością powietrza. Ale pewnie co gaźnik i motor to przyczyny mogą być różne. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-04-13, 18:49
|
|
|
Paweł111,
Kupowałem w stazecie.
Sprawdź filtr powietrza, lub wydech.
Ja musiałem wykręcić więcej niż 1.5 obrotu.
ETZ_PRORIDER,
Jak się spisuje nowy gaźnik?
Hmmm dziwne bo tam powinna być 125-130.... MZA jednak ma kontrolę jakości.
Ja nie pamiętam jaką miałem po zakupie, jako że mam 300 zmieniłem na 135 od razu. |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2019-04-13, 22:25
|
|
|
Sprawdzę jutro gumę na gaźniku.
Na oryginalnym gaźniku w zeszłym roku dobrze przyspieszała. Wolnych obrotów nie mogłem wyregulować.
Teraz mam odwrotnie
Zamówię większe dysze i będę próbował. |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-14, 10:12
|
|
|
Paweł111, życzę Tobie żeby udało Ci się rozwiązać problemy gaźnikowe MZ-ki. Mnie też kusiło żeby kupić nowy gaźnik, współczesnej produkcji, ale powstrzymałem się. U mnie np. najlepiej motocykl pracuje jak mam praktycznie do końca wkręconą śrubę ilości powietrza wolnych obrotów. Wydawałoby się, że to sprzeczne z instrukcją, ale co zrobić jak motor woli takie ustawienie. Wolne obroty w przedziale 1000 utrzymuje spokojnie. Przebieg motoru 24 tys. km.
Wg mnie wrócisz do oryginalnego gaźnika. Po przebiegu, który ma Twoja MZ-ka (nie wiem, czy nie mylę motoru) z oryginalnym gaźnikiem nie powinno dziać się nic złego. |
Ostatnio zmieniony przez Miles Monroe 2019-04-14, 10:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-14, 10:14
|
|
|
mczmok, Na razie mam jeszcze oryginał założony który miałem jeszcze przy pojemności 243 i tam była dysza 120 którą sam kiedyś tam musiałem wkręcić.
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2019-04-14, 12:55
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki |
W tropiku mam taką samą sytuacje po zmianie pierścieni na tłoku, może mają za duży luz w rowkach na tłoku. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-14, 13:27
|
|
|
To jest niemal nowy zestaw po szlifie zrobione może 5kkm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2019-04-14, 19:17
|
|
|
Dzisiejsze próby:
podniosłem iglicę na drugi rowek od dołu. Myślałem, że będzie dymić - a tu niespodzianka: nie dymi, ma kopa, ładnie przyspiesza i trzyma wolne obroty. Jedyne co to max. 105 km/h (110 w porywach). Ale do setki ciągnie bardzo ładnie. Koledzy pisali w tym wątku, żeby zmienić dyszę. W gaźniku jest 130. Zamówiłem 135 oraz 145 i zobaczę.
Ja raczej jeżdżę rekreacyjnie na 4 biegu. Zresztą tak przejechałem tym moto ponad 30 kkm - więc na tę chwilę jestem zadowolony z gaźnika. Dzisiaj zrobiłem ok. 30 km - więc to za mało, aby stwierdzić, czy ten gaźnik to dobry zakup .
P.S. Mój błąd polegał chyba na tym, że założyłem gaźnik krótko po zimowym uruchomieniu. Zawsze na zimę lałem trochę oleju pod świecę. Myślę, że to kopcenie na początku było spowodowane olejem w wydechu. Wstyd się przyznać, ale napiszę, żeby ktoś nie popełniał tego samego błędu. Taki patent mieliśmy w latach 80-tych nie wiem, czy potrzebny - ale tak było.
Pozdrawiam
PP |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
Miles Monroe
Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 307 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-14, 20:09
|
|
|
Paweł111, a czy próbowałeś zapiąć iglicę na ostatni rowek od dołu. To powinno jeszcze zwiększyć dawkę paliwa. Przed wymianą dyszy na większą możesz spróbować zrobić taki zabieg. Wg mnie powinno to w jakimś stopniu odpowiedzić na pytanie, czy zwiększenie dyszy coś pomoże. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-04-14, 23:01
|
|
|
Paweł111, 135 max 140 dysza !
I mówię o 300 nie o 250.
W 250 tce 130-135 , jak w książce , zacząłbym od 130. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mczmok 2019-04-14, 23:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-04-14, 23:04
|
|
|
ETZ_PRORIDER,
Wciśnij ssanie , jak przestanie to znaczy że ci się przyciera przy wyższych obrotach, zbyt uboga mieszanka. |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2019-04-14, 23:14
|
|
|
Nie próbowałem na najniższym rowku. Zamawiałem dzisiaj parę drobiazgów do MZ - więc dorzuciłem dysze.
Wyżej zrobiłem pomyłkę we wpisie. Mam zamówioną 135 i 140 - tak jak było na początku wątku i też myślę, że 135 wystarczy. Ale jak już zamawiałem to za 4 zł dorzuciłem 140 - zobaczę różnicę.
Myślę, że do świąt dojdą i wypróbuję.
Dziękuję za zainteresowanie |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-16, 13:34
|
|
|
mczmok, Sprawdzę. Jest to trochę irytujące nie ukrywam. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|