» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-28, 06:36   

cejot napisał/a:
chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu?

Napewno - będziesz musiał chyba dorobić razem ze sprężyną...
_________________

 
 
     
diimon
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-28, 09:52   

Wszystkie elementy potrzebne do uzbrojenia iglicy gaźnika 30n3-1 ma w ofercie JackMotors
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 819
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-03-29, 00:03   

I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. :piwo:
_________________
WPI
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-03-29, 07:52   

lipton napisał/a:
I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. :piwo:

Daj znać jak wyjdą testy :-)
_________________

 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-06, 19:52   

mczmok,
czy na stronie sklepu, która otwiera się z linka z Twojego postu (z pierwszej strony) nadal jest ten sam gaźnik?
Klikając w Twój link otwiera się: http://www.stazet.inkontr...rg.html?ref=qq1
Nie chciałbym kupić czegoś innego :smile:
pozdrawiam
PP
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-06, 22:33   

mczmok, Jestem dziś po zmianie dysz w 300ccm i wiesz co się okazało? Jakiś debil, baran osioł, matoł i burak założył mi dysze główną 120 w 30N3-1 łapiesz? Ja na tym jeździłem w 300ccm a pokapowałem się dziś przy wymianie a byłem pewny, że siedzi tam 135 a mało tego, tą dyszę zamontowałem tam ja :D czyli wyższy opis osobnika się zgadza :D po zmianie od razu odcinek 10km i znaczna zmiana, już nie brakuje jej mocy powyżej 5000obr/min także zobaczymy co będzie jutro na trasie. Jadę z Trabik601 na emzetach na inaugurację sezonu żużlowego do Gdańska a Trabik ma świeży silnik z nowym wałem, cylindrem po szlifie u intra i ogólnie silnik świeży jest bo przejechał od fabryki może 10kkm :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-13, 16:08   

Dzisiaj pierwsze próby na nowym gaźniku (zakupiony w Stazecie ). Pięknie/równo trzymała wolne obroty. Nawet zbyt wolne (na oko - bo to etk-a z 1982 i nie ma obrotomierza). Jednak przy ruszaniu i przyspieszaniu muliła z każdego biegu. Trudno ją było "rozbujać". Jak już weszła na wysokie to ciągnęła dobrze. Brakowało płynności przy rozpędzaniu się. No i dymiła. Opuściłem iglicę o jeden rowek i przestała dymić. Jednak problem z rozpędzaniem się po zmianie biegu nadal występował. Wykręciłem śrubkę wolnych obrotów o 1,5 obrotu i wolne teraz są moim zdaniem OK. Ale przy rozpędzaniu nadal dławi się. Trzeba umiejętnie i powoli operować manetką, żeby przyspieszała.
Macie koledzy jakieś propozycje?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-13, 16:59   

Paweł111, ja jakimś ekspertem nie jestem. Ostatnio sporo walczyłem z gaźnikiem w ETZ 250 z tym, że 30n2-5 i podobny objaw, o którym piszesz z rozpędzaniem w moim przypadku powodowany był zbyt dużą ilością powietrza. Ale pewnie co gaźnik i motor to przyczyny mogą być różne.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-04-13, 17:49   

Paweł111,
Kupowałem w stazecie.
Sprawdź filtr powietrza, lub wydech.
Ja musiałem wykręcić więcej niż 1.5 obrotu.
ETZ_PRORIDER,
Jak się spisuje nowy gaźnik?
Hmmm dziwne bo tam powinna być 125-130.... MZA jednak ma kontrolę jakości.
Ja nie pamiętam jaką miałem po zakupie, jako że mam 300 zmieniłem na 135 od razu.
_________________

 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-13, 21:25   

Sprawdzę jutro gumę na gaźniku.
Na oryginalnym gaźniku w zeszłym roku dobrze przyspieszała. Wolnych obrotów nie mogłem wyregulować.
Teraz mam odwrotnie :)
Zamówię większe dysze i będę próbował.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-14, 09:12   

Paweł111, życzę Tobie żeby udało Ci się rozwiązać problemy gaźnikowe MZ-ki. Mnie też kusiło żeby kupić nowy gaźnik, współczesnej produkcji, ale powstrzymałem się. U mnie np. najlepiej motocykl pracuje jak mam praktycznie do końca wkręconą śrubę ilości powietrza wolnych obrotów. Wydawałoby się, że to sprzeczne z instrukcją, ale co zrobić jak motor woli takie ustawienie. Wolne obroty w przedziale 1000 utrzymuje spokojnie. Przebieg motoru 24 tys. km.
Wg mnie wrócisz do oryginalnego gaźnika. Po przebiegu, który ma Twoja MZ-ka (nie wiem, czy nie mylę motoru) z oryginalnym gaźnikiem nie powinno dziać się nic złego.
Ostatnio zmieniony przez Miles Monroe 2019-04-14, 09:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-14, 09:14   

mczmok, Na razie mam jeszcze oryginał założony który miałem jeszcze przy pojemności 243 i tam była dysza 120 którą sam kiedyś tam musiałem wkręcić.
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie :piwo: także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-14, 11:55   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki


W tropiku mam taką samą sytuacje po zmianie pierścieni na tłoku, może mają za duży luz w rowkach na tłoku.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-14, 12:27   

To jest niemal nowy zestaw po szlifie zrobione może 5kkm
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-14, 18:17   

Dzisiejsze próby:
podniosłem iglicę na drugi rowek od dołu. Myślałem, że będzie dymić - a tu niespodzianka: nie dymi, ma kopa, ładnie przyspiesza i trzyma wolne obroty. Jedyne co to max. 105 km/h (110 w porywach). Ale do setki ciągnie bardzo ładnie. Koledzy pisali w tym wątku, żeby zmienić dyszę. W gaźniku jest 130. Zamówiłem 135 oraz 145 i zobaczę.
Ja raczej jeżdżę rekreacyjnie na 4 biegu. Zresztą tak przejechałem tym moto ponad 30 kkm - więc na tę chwilę jestem zadowolony z gaźnika. Dzisiaj zrobiłem ok. 30 km - więc to za mało, aby stwierdzić, czy ten gaźnik to dobry zakup :) .

P.S. Mój błąd polegał chyba na tym, że założyłem gaźnik krótko po zimowym uruchomieniu. Zawsze na zimę lałem trochę oleju pod świecę. Myślę, że to kopcenie na początku było spowodowane olejem w wydechu. Wstyd się przyznać, ale napiszę, żeby ktoś nie popełniał tego samego błędu. Taki patent mieliśmy w latach 80-tych :) nie wiem, czy potrzebny - ale tak było.
Pozdrawiam
PP
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-14, 19:09   

Paweł111, a czy próbowałeś zapiąć iglicę na ostatni rowek od dołu. To powinno jeszcze zwiększyć dawkę paliwa. Przed wymianą dyszy na większą możesz spróbować zrobić taki zabieg. Wg mnie powinno to w jakimś stopniu odpowiedzić na pytanie, czy zwiększenie dyszy coś pomoże.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-04-14, 22:01   

Paweł111, 135 max 140 dysza !
I mówię o 300 nie o 250.
W 250 tce 130-135 , jak w książce , zacząłbym od 130.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2019-04-14, 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2019-04-14, 22:04   

ETZ_PRORIDER,

Wciśnij ssanie , jak przestanie to znaczy że ci się przyciera przy wyższych obrotach, zbyt uboga mieszanka.
_________________

 
 
     
Paweł111 


Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 36
Skąd: Sieraków/okolice
Wysłany: 2019-04-14, 22:14   

Nie próbowałem na najniższym rowku. Zamawiałem dzisiaj parę drobiazgów do MZ - więc dorzuciłem dysze.
Wyżej zrobiłem pomyłkę we wpisie. Mam zamówioną 135 i 140 - tak jak było na początku wątku i też myślę, że 135 wystarczy. Ale jak już zamawiałem to za 4 zł dorzuciłem 140 - zobaczę różnicę.
Myślę, że do świąt dojdą i wypróbuję.
Dziękuję za zainteresowanie :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-16, 12:34   

mczmok, Sprawdzę. Jest to trochę irytujące nie ukrywam.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16