Regeneracja czujnika stopu koła tył |
Autor |
Wiadomość |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-24, 20:46 Regeneracja czujnika stopu koła tył
|
|
|
Chciałem powalczyć z automatem stopu w mojej MZ TS. Po zdjęciu koła tył ukazał się chyba dość standardowy widok, to znaczy urwania blaszka miedziana. Postanowiłem ten element spróbować zregenerować w swoim zakresie. Blacha docięta na wzór starej, rozwierciłem również stare kołki. Udało mi się wejść w materiał na tyle głęboko że kołki dostały luzów i wpadły głębiej, a po rozwiercaniu uznałem że otwór pierwotnie nie mógł być głębszy. Cała operacja na przysłowiowym kolanie bo nie mam obecnie dostępu do wiertarki stołowej.
Tu pojawił się problem, czym można zaklepać taką blaszkę? Gwintownik ma za mało miejsca aby miało to sens więc trzeba to zrobić "jak w oryginale". Nie mam tylko pomysłu czego mogę w to miejsce użyć aby zagniotło się zarówno na zewnątrz na blaszce i wewnątrz kleszcząc się w rozpieraku.
Ktoś już walczył z tym tematem i mógłby coś podpowiedzieć? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-25, 12:34
|
|
|
Kiedyś zaklepałem to małymi nitami stalowymi i zdawało to egzamin a blaszkę zrobiłem z odpowiednio twardego materiału, żeby sprężynował i wracał do swojego położenia. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-25, 12:44
|
|
|
Na PW dostałem naprawdę wyczerpującą odpowiedź plus wręcz opis całej procedury.
- Doradzono użycia kołków aluminiowych lub miedzianych
- Podpatrzyłem że można również użyć podkładek pod lub nad same szczęki np miedziane
- Polecono użyć smaru miedzianego w miejscu ruchu rozpieraka oraz szczęk
Na forum czytałem opinię o szczękach MZA oraz EBC obie były pozytywne, choć autor PW poleca gorąco EBC
Informacja że warto oznaczyć same szczęki ponieważ zamiana stronami może powodować ponowną potrzebę docierania szczęk.
Będę walczył w weekend, blacha której użyłem jest dość sprężysta, ale przyjęła kształt jaki jej nadałem, czas pokaże czy kiedyś jej znowu nie zetnie |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-04-25, 20:28
|
|
|
halcik,
Bether ma taki wyłącznik w swojej ofercie na allegro jakby ktoś potrzebował, ale z powodu awaryjnosci spowodowanej drganiami koła lepiej wykonać go na dźwigni hamulca jak w Etz 251. |
_________________
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-25, 23:47
|
|
|
Ok, ale na dźwigni tyczy się hamulca przód i dodatkowo przy opcji hamulca tarczowego, chyba że się mylę?
Obecnie postawie jeszcze na oryginalne rozwiązanie, choć o czujniku już nie raz myślałem. Z racji natłoku innych prac, działania przy mojej TS idą opornie, ale coś się jednak dzieje. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
|