Pęknięty tłok i sworzeń |
Autor |
Wiadomość |
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-27, 09:07 Pęknięty tłok i sworzeń
|
|
|
Witam, słuchajcie ostatnio coś stukało mi w silniku, ale myślę , że znowu wymyślam, bo jak to ja, wszystko ciągle bym poprawiał, no i po krótkiej przejażdżce silnik zablokowało.
Rozbierałem go, i okazało się że tloku od dołu.. to go nie ma, jest tylko pełno kawałków aluminium w silniki, a przy ściągniu tłoka okazało się że jest też pęknięty sworzeń.
I taraz pyatnie- Coś było źle poskładane, czy przy tych " wysokiej jakości zamiennikach" mogło się to stać? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-27, 10:28
|
|
|
Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-27, 10:49
|
|
|
romanETZ napisał/a: | Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto. |
Ale właśnie zabezpieczenie nie wypadlo...
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eb98dfe3d36d2a60 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-04-27, 17:48
|
|
|
Wada materiałowa sworznia, co to za graty były? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-27, 18:46
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Wada materiałowa sworznia, co to za graty były? |
Nie wiem, coś z lokalnego sklepu
Teraz kupię chyba coś z almotu |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-27, 19:04
|
|
|
Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-27, 21:25
|
|
|
romanETZ napisał/a: | Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę |
A kto to Inter?
Myślałem żeby tylko kupić nowy tlok i tyle, bo rys na cylindrze nie ma( pod palcem) |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-27, 22:03
|
|
|
Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-27, 22:42
|
|
|
romanETZ napisał/a: | Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum. |
Teraz mam 4 szlif. Więc myślałem żeby kupić tłok na 4 szlif i tylko przehonowac cylinder
Może tak być? |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2019-04-28, 07:18
|
|
|
Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
RafiPafi
Motocykl: wiele
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2019 Posty: 13 Skąd: śląsk Rybnik
|
Wysłany: 2019-04-28, 09:10
|
|
|
lipton napisał/a: | Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia. |
Ale po szlifie, wymianie walu,lożysk, stozka, tłoka i sworznia... zrobiłem maksymalnie 200km
Łożyska z dołu muszę wymienic,bo te aluminium z tłoka które tam wpadło narobiło w nich spustoszenia..
Silnik oczywiście cały rozpolowilem, bo jak bym to inaczej wyczyścił? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-28, 16:30
|
|
|
Sprawdź też wał - przy tak gwałtownym zablokowaniu może mieć bicie -daj do wycentrowania . Współczesne tłoki nie trzymają norm wymiarowych, dlatego robi się szlif do danego tłoka, a nie dobiera tłok do szlifu - można próbować, ale jak nie wyjdzie znowu pojeździsz ,,chwile" i będą problemy. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
|