» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2019-04-27, 16:53
ETZ 150 - wajcha od biegów (luz góra-dół 5mm)
Autor Wiadomość
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-04-27, 16:36   ETZ 150 - wajcha od biegów (luz góra-dół 5mm)

Witam. Tak jak w temacie Panowie : czy u Was wajcha od biegów w położeniu biegu ''luz'' ma luz tak że mozna ją przesuwac góra-dół? U mnie tak jest jakies 5mm góra-dół i moge sobie ustawić ręka wajchę albo w dół albo w górę własnie w zakresie tych 5mm... Biegi wchodzą wszystkie ok , luz tez jest, tylko zastanawia mnie czy tak ma być ....
Ostatnio zmieniony przez dario81 2019-04-28, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-27, 16:53   

Tak.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-04-28, 13:30   

kosior30 napisał/a:
Tak.

Tzn? Prosze tylko o wyczerpujące odpowiedzi.
Dodam jeszcze że biegi 2,3 i 4 wchodzą mi dość głośno (1 też ale to norma) z takim klikiem a 5 bieg cichutko. Jak u Was Koledzy posiadacze ETZ 125/150 wchodzą biegi - oprócz 1 bezszelestnie? Proszę o odp - dziękuje i pozdrawiam.
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 51
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 124
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-04-28, 17:12   

Mam obie ETZ125 i ETZ150. Na luzie jest jest tak zwany "free play" i to jest absolutnie normalne,
W obu biegi wchodzą idealnie i cicho. ETZ125 Jest fabryczna, nigdy nie rozpoławiany silnik i oryginalne sprzęgło około 12k przebiegu. ETZ150 przebieg duży, bo prawie 60k. Złożona z kupki części, bo tak kupiłem, sprzęgło i łańcuszek przeniesienia nowe, skrzynia oryginał (!) żadnych problemów.

Ogólnie w 125/150 biegi i sprzęgło działają lepiej niż w 250/300 a mam ich kilka dla porównania.

Sprawdź sobie naciąg łąńcucha, bo ma wpływ na płynność pracy skrzyni przy zmianie biegów.

Pozdrawiam.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-28, 17:28   

dario81 napisał/a:
Tzn? Prosze tylko o wyczerpujące odpowiedzi.


dario81 napisał/a:
czy u Was wajcha od biegów w położeniu biegu ''luz'' ma luz tak że mozna ją przesuwac góra-dół?


Czy moja odpowiedź nie wyczerpuje zadanego pytania?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-04-28, 19:16   

dario81, nie wiem co rozumiesz przez to, że wajchę można przesuwać góra-dół, jeśli to, że ma jakiś luz jałowy zanim przełączy bieg i później wraca na swoje miejsce, to tak ma być. Natomiast jeśli wajcha nie trzyma jednej pozycji, to prawdopodobnie masz problem ze sprężyną, która jest w środku silnika i odpowiada za utrzymywanie dźwigni w jednym położeniu, gdy nie jest używana. Taki problem mam w swojej MZ, niestety aby ją wymienić trzeba rozpoławiać silnik i dlatego z naprawą dałem sobie spokój, bo silnik mam jeszcze nie rozpoławiany.
 
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2019-04-28, 20:18   

Seba_830 napisał/a:
dario81, nie wiem co rozumiesz przez to, że wajchę można przesuwać góra-dół, jeśli to, że ma jakiś luz jałowy zanim przełączy bieg i później wraca na swoje miejsce, to tak ma być. Natomiast jeśli wajcha nie trzyma jednej pozycji, to prawdopodobnie masz problem ze sprężyną, która jest w środku silnika i odpowiada za utrzymywanie dźwigni w jednym położeniu, gdy nie jest używana. Taki problem mam w swojej MZ, niestety aby ją wymienić trzeba rozpoławiać silnik i dlatego z naprawą dałem sobie spokój, bo silnik mam jeszcze nie rozpoławiany.

Dokładnie o taki problem mi chodzi jak piszesz Seba - wajcha nie trzyma jednej pozycji na luzie i można ją przesuwać góra-dół o jakieś 5-6mm . Piszesz o sprężynie ,chodzi Ci o tą sprężyne z filmu :
https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs w czasie 23:20 bo jeśli o nią chodzi i np mi pękła to jest możliwość założenia nowej bez rozpoławiania silnika jak wynika z filmu - zresztą składałem swój silnik i zakładałem ją już po skręceniu połówek jak na filmie. Cóż w środę odkręcę dekiel sprzęgła i obejrze tam wszystko , dodam że biegi od dwójki do czwórki wchodzą mi z takim kliknięciem dośc głośno ale nie ma żadnych problemów z nimi tzn nie wypadają, bez problemów się redukuje ,łatwo wrzucić luz itd.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-04-28, 21:54   

Sprężyna która jest pokazana w tym momencie filmu to nie ta odpowiadająca za ruch dźwigni zmiany biegów.
Haczenie biegów jest raczej spowodowane jakimś problemem ze sprzęgłem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16