Jaki silnik 4T do ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2019-05-02, 16:11 Jaki silnik 4T do ETZ 251
|
|
|
Witam wszystkich
Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?
Z postów, które tutaj przeczytałem już wiem, że silnik z Rotax'a 350/500 do 251 się nie zmieści. A czy np. z Hondy, bądź Yamahy się zmieszczą?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
Ostatnio zmieniony przez Niezalezny 2019-05-03, 09:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-02, 20:42
|
|
|
A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika. |
|
|
|
|
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2019-05-03, 09:15
|
|
|
GRU ETZ 125 napisał/a: | A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika. |
To nie jest rama od 251. Od 251 jest za krótka. Taki silnik można wsadzić w ramę od 250 i stylizować ją później na 251 |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-03, 11:01
|
|
|
Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie. |
|
|
|
|
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2019-05-03, 12:00
|
|
|
GRU ETZ 125 napisał/a: | Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie. |
Ja coraz poważniej zastanawiam się właśnie nad zamianą silnika. Nie chcę jakiegoś potężnego. Wystarczający byłby dla mnie silnik o takiej samej pojemności czy nawet mniejszy, który posiada podobną moc. |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-05-05, 22:38
|
|
|
Niezalezny napisał/a: | Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?
|
Jest sens wywalać z MZty jego największą zaletę, czyli silnik 2T na rzecz 4t? Rama MZtowa jaj nie urywa, dlatego moim zdaniem wywalając silnik 2T MZ stanie się pokraką. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 819 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2019-05-06, 15:08
|
|
|
Kosiorek nic dodać nic ująć. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-03-29, 07:31
|
|
|
No dobra - jaj nie urywa, lub urywa, ale jak byśmy mieli jednak ten silnik wstawić - to jaki ? |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 486 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2023-03-29, 08:15
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=kLp-qYcKZto |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-03-29, 08:40
|
|
|
A coś ze zdawczym po prawej stronie ? |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 751 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2023-04-01, 06:57
|
|
|
Kiedyś widziałem prospekt MZ TROPHY 250 z silnikiem XT 600/660 Całkiem powalony projekt. Niestety nie mogę odkopać zdjęcia.
W gruncie rzeczy trzyma ciebie tylko wyobraźnia tak jak tego pana co do Simsona Schwalbe wrzucił silnik od Bandita https://www.youtube.com/watch?v=lrLU7e0WCEA |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2023-04-01, 07:42
|
|
|
Moim zdaniem na zmianie silnika MZ straci swój charakter i niepowtarzalna frajdę z jazdy.
Osobiście mam drugi motocykl praktycznie od zawsze i jak chce coś innego, zmiany to zmieniam motocykl.
A i tak najbardziej lubię jeździć na MZ i na tym motocyklu spędzam najwięcej czasu. |
_________________
|
|
|
|
|
|