Przesunięty przez: kosior30 2019-05-20, 21:53 |
Schemat podłączenia zapłonu (zapłon CDI) |
Autor |
Wiadomość |
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-20, 07:15 Schemat podłączenia zapłonu (zapłon CDI)
|
|
|
Witam
Kupiłem na olx od pewnego człowieka kompletny zapłon CDI, wszystkie elementy przyszły tak jak powinny, natomiast schemat podłączenia jest kompletnie niejasny, zdjęcia są czarno-białe i niewyraźne a w dodatku kartki są pomazane długopisem. Poza tym schemat tego gościa w ogóle nie uwzględnia puszki bezpieczników... Jakakolwiek próba kontaktu ze sprzedającym - brak odzewu.
Kupiłem kiedyś też na allegro wszystkie przewody włącznie z instrukcją jak to podłączyć i ta instrukcja jest już jasna, natomiast dotyczy ona fabrycznego zapłonu i nie mam pojęcia jak to połączyć z CDI.
Pytanie - czy może dysponuje ktoś porządnym schematem, jak to wszystko poskładać?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2019-05-20, 07:20
|
|
|
Ten zapłon nie jest przypadkiem od gościa z Gorzowa Wielkopolskiego? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-05-20, 07:23
|
|
|
Gaszenie przez przekaźnik idzie np w miejsce zasilania cewki zapłonowej, bezpiecznik idzie pomiędzy regulatorem, a akumulatorem.
To co szło do tej pory do cewki lub silnika, poza przewodem do czujnika luzu i wspomnianym plusem na cewkę jest już zbędne. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-20, 20:46
|
|
|
To są schematy jakie mam i nie mam pojęcia też jak połączyć je ze sobą. Ten kolorowy dotyczy zapłonu fabrycznego a ten czarno-biały, CDI. Nie wiem też jak to było wcześniej, ponieważ silnik składam z kompletnego trupa w którym elektryka była wybrakowana/zbyt zniszczona. Zaznaczam, że składam wersję Z akumulatorem.
Czy mam rozumieć, że ten element z poniższego zdjęcia to jest to, co na schemacie jest po prawej stronie?
I co to znaczy "+12V po stacyjce"? |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-05-20, 23:09
|
|
|
Tak, to jest przekaźnik. Na czarno-białym zdjęciu masz napisane kolory. Sugeruje nimi się kierować. Może to nie idealny schemat ale jest jak najbardziej czytelny. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-21, 07:15
|
|
|
halcik napisał/a: | Tak, to jest przekaźnik. Na czarno-białym zdjęciu masz napisane kolory. Sugeruje nimi się kierować. Może to nie idealny schemat ale jest jak najbardziej czytelny. |
Ok, dzięki. A czy "+12V po stacyjce" to mam wpiąć do pinu 30 w stacyjce? |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2019-05-21, 08:58
|
|
|
A czy + jest na pinie 30 przed stacyjką, czy po stacyjce?
Polecam zbadać to sobie z ciekawości miernikiem i porównać ze schematem stacyjki, który jest dość oczywisty.
Może uda Ci się zobaczyć, że do pinu 30 stacyjki jest podpięty + z akumulatora bezpośrednio.
Czyli masz + PRZED stacyjką.
Teraz popatrz na schemat stacyjki.
Na którym pinie pojawi się plus PO włączeniu stacyjki?
Podpowiem Ci, że chodzi o to, aby we wszystkich pozycjach w których pracuje zapłon, + z regulatora połączony był z plusem akumulatora.
Fajnie, że chcesz to sam ogarnąć, ale przyłóż się trochę. To nie jest trudny schemat i wystarczy chwilę nad nim pogłówkować i do wszystkiego dojdziesz sam.
Tak się najlepiej nauczysz, a wiedza zostanie na lata. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-05-21, 22:40
|
|
|
Ok, zajęło mnóstwo godzin ale w końcu podłączyłem i odpaliłem. Mam jeszcze jedno pytanie: w tym zestawie zapłonu który dostałem, na przekaźniku masa z plusem ze stacyjki były połączone diodą prostowniczą. Spaliło mi kilka bezpieczników zanim do tego dotarłem, ale po odłączeniu tej diody ETZ odpaliła. Pytanie, czy tam w ogóle powinna być jakaś dioda i była założona czy po prostu dostałem jakiś dziwny egzemplarz i bez tego wszystko będzie ok? |
|
|
|
|
|